VLC of andere (.ts) videoplayer, geluid via airplay?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-07 23:18
ik heb een humax 5050c, jekunt de opnames op de pc zetten en afspelen met bijvoorbeeld VLC, ik zou dat willen doen zodat ik ook via de pc en de beamer de film kan afspelen, zonder de humax te hoeven gebruiken, en zodat die HD niet vol loopt.

nu kan ik wel met vlc afspelen ( op windows 8 ), maar ik zou graag het geluid via Airplay willen laten gaan. ik heb een airport express, en dat werkt wel goed via iTunes of iphone, maar met vlc werkt dat volgens mij niet?

is dit op te lossen? of kan dit met een andere videoplayer oid?

[edit]
het is niet echt een probleem, ,maar een algemeen iets.
is er iets dat op windows draait, waarmee ik het geluid via Airplay en de airport express via de versterker kan laten afspelen.

het hoeft niet perse vlc te zijn waar ik het mee afspeel, maar hij moet wel de .ts bestanden van de humax afkomstig kunnen afspelen.

ik heb gehoord dat xbmc wel zoiets heeft, maar dan dat het Airplay kan ontvangen. dat zoek ik dus niet. tevens vind ik xbmc ook wat overkil als ik een .ts wil afspelen.

ik heb ook op google gekeken, maar daar heb ik niks gevoden. wel iets over Airplay uitsturen vanaf een mac, maar het gaat hier om een windows computer.

[ Voor 38% gewijzigd door engelbertus op 04-11-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoals je inmiddels weet, is het handig om aan te geven, welke opties je zelf al hebt geprobeerd, zodat men je kan helpen bij het troubleshooten. Vil de topicstart dus nog even aan. Dan krijg je ongetwijfel meer respons :) .

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-07 23:18
ik heb het wat uitgebreider omschreven. ik heb inderdaad gezocht naar een programma om Airplay uit de windows computer te krijgen, maar daar heb ik niks voor gevonden.
daarom, misschien zijn er sinds dat apple Airplay heeft uitgebreid met video, en de de Airplay functies ook door andere fabrikanten laat gebruiken, ( en dus wellicht de code inmiddels ook bekend is, of dat er opensource alternatieven zijn gemaakt voor windows.
deze heb ik inieder geval niet kunnen vinden.