Verwijderd

Topicstarter
Hio ik lees dat de
AMD Phenom II X4 955 Black Edition al dit onderstuend:
3DNow!, MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4, x86-64, XD
en
AMD Phenom II X4 965 Black Edition dit ondersteund:
MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4a, Enhanced 3DNow!, AMD64, AMD-V, Cool'n'Quiet, NX-Bit

Begrijp ik nou goed dat de 955 beter is omdat er nog de hele sse4 serie (sse4a,sse4.1,sse4.2) in zit ?
En moet ik me niet druk maken over avx, die dan in de x86-64 zit ?

Ben op google een beetje ehm aan het bij lezen |:(
Heb snel geil ddr2 8 gb geheugen en zoek een goeie proc namelijk ..Het zou goed kunnen dat al dit niet nodig is met een minimaale i5 bridge maar ik heb er allemaal niet zo veel verstand van maar tis beswel intresant
-O-

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 21:33 . Reden: woordjes ]

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
erh...en wat wil je nu weten dan? Eerst vraag je het verschil tussen 2 amd cpu's die volgens mij beide dezelfde instruction set hebben, maar dan ineens spring je over naar Intel en wil je het vermoed ik hebben over de ivybridge die je hier omdoopt naar i5 bridge.
Maar waar wil je welke informatie nu voor weten, wat is je doeleinde waarvoor je naar opzoek bent?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
de Phenom II X4 955 BE en 965 BE zijn qua features identiek

maar SSE4a is dan weer niet hetzelfde als SSE4.1 of SSE4.2
meer info op Wikipedia: SSE4

je laatste paragraaf raakt dan weer kant nog wal

als je een nieuwe pc gaat samenstellen, is een Phenom II niet echt meer een goede keuze naar mijn mening, maar dat hangt ook af van wat je budget en/of noden zijn
kijk anders eens naar de best buy topics voor meer info
over het algemeen moet je je niet echt druk maken over de instructieset van de cpu