Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help! PC gaat niet meer normaal uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik zit met een probleem,
afgelopen dinsdag kwam ik terug van mijn werk, toen ik de kamer in kwam stond mijn PC tot mijn verbazing nog steeds aan
(fans draaide, led-verlichting in de kast stonden aan), nadat ik hem die ochtend had afgesloten.

Ik had geen beeld, en alle hardware leek nog gewoon te draaien,
dus ik probeerde de Powerknop 5 sec. in te houden zodat hij zichzelf afsloot,
dat werkte niet, het leek alsof de harde schijven en alle andere hardware (fans, e.d.) opnieuw opstartte
en alsof de computer weer opgestart werd. Maar ik kreeg nog steeds geen beeld, en kwam dus niet in Windows.
Dus het enige wat ik nog kon doen was de switch op de voeding uitzetten.

Dus ik stressen omdat ik niet meer in Windows kon en geen beeld meer kreeg,
Ik diezelfde avond nog mijn PC weggebracht naar een kleine pc zaak bij ons in de buurt.

Nu is mijn PC vandaag teruggekomen en hun konden het probleem ook Niet! vinden,
wel na wat gepruts kwamen we weer in Windows, en in veilige modus, dit bericht post ik wel vanaf die PC.
Van alles geprobeerd maar we komen er hier niet uit, Windows opnieuw geïnstalleerd en gekeken of het probleem zich nog steeds voor deed. We komen nu wel normaal in Windows.

Maar jawel, hij wil nog steeds niet op de normale manier uit.

TL;DR
Als ik mijn PC nu dus afsluit, blijven er geen programma's hangen o.i.d. maar sluit hij gewoon af,
dan krijg ik zwart beeld en blijft hij gewoon aan staan, en schakelt niet uit.
(De pc zaak dacht dat het eventueel nog mogelijk aan de voeding kon liggen)

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen!
De pc werkt gewoon, maar wil dus niet meer op de normale manier uit,
behalve door de voeding switch uit te zetten.

(kijk alweer uit naar de rekening die de pc zaak heeft liggen zonder het opgelost te hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties (Indien nodig):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/37909919/tweakers/specs.png

• vosjeNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
dit heeft te maken met je moederbord. Deze kan het "uit" signaal niet meer ontvangen als het moederbord kapot is. waar het precies fout gaat durf ik je niet te zeggen maar een vervanging is aan te raden.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
heb jij deze al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Carpe Diem

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Het kan ook een fout in Win7 zijn natuurlijk, je zou even in de Event Viewer bij perfomance diagnostics kunnen kijken of er een bepaald proces is die blijft hangen? (hier een how-to voor boot-time, ik dacht dat hier ook ergens de shut-down fouten werden weergegeven: http://howto.cnet.com/830...s-boot-time-in-windows-7/)

Had je al eens geGoogled? Ik kwam dit draadje tegen: http://www.sevenforums.co...-long-time-shut-down.html

wild mutant space hamsters