Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys

Ik heb sinds kort een monitor aangeschaft (http://www.monitorstore.b...556/samsung-s24b350h.html) en heb vanaf nu hier mijn PS3 op aangesloten met HDMI.
Maar ik heb enkele problemen. Dit scherm weergeeft namelijk prachtige beelden op 1080p (in het XMB-menu) maar eens dat ik een game opstart gaat hij automatisch naar 720p (omdat 1080p blijkbaar niet ondersteund wordt voor die game) en dan zien de letters er gewoon niet zo crisp uit.
Heel erg wazig zelfs. Niet echt 720p-waardig in mijn ogen. Waar hangt dit precies aan?
Is dit normaal bij een 1080p-monitor?

Ook een ander vreemd fenomeen is dat wanneer ik in het XMB zit (1080p) het scherm de neiging heeft te flikkeren. Heel snel achter mekaar, soms heel vaak en soms bijna niet. Ik heb tans een toch redelijk dure HDMI-kabel (goldplated, D3MON).
Weten jullie waar dit precies aan kan hangen? Het is erg vervelend namelijk.

Alvast bedankt
Andries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Aan hdmi-kabels ligt zoiets niet. Duur of niet duur, er is geen verschil, HDMI is digitaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 03-11-2012 20:46 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het flikkeren kan zeker niet te wijten zijn aan de HDMI-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:43:
Heel erg wazig zelfs. Niet echt 720p-waardig in mijn ogen. Waar hangt dit precies aan?
Is dit normaal bij een 1080p-monitor?
Je scherm heeft een resolutie van 1920 x 1080 pixels, wanneer een 720p game wordt gespeeld is de resolutie 1280 x 720. Stukken lager dus. Maar de game wordt beeldvullend weergegeven wat er op neerkomt dat het scherm extrapoleert om het beeld te vullen. Als je het scherm op 1:1 pixelmapping zou hebben staan dan ziet het er wel weer crisp uit, maar dan heb je zwarte randen rondom je scherm.
Ook een ander vreemd fenomeen is dat wanneer ik in het XMB zit (1080p) het scherm de neiging heeft te flikkeren. Heel snel achter mekaar, soms heel vaak en soms bijna niet. Ik heb tans een toch redelijk dure HDMI-kabel (goldplated, D3MON).
Weten jullie waar dit precies aan kan hangen? Het is erg vervelend namelijk.
Dynamisch contrast? Probeer dat eens uit te zetten om te zien wat er gebeurt. Kans dat het aan je HDMI-kabel ligt is zeer miniem (lees: eigenlijk niet).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je respons!
Dat van die resolutie is dus eigenlijk niet meer dan normaal?
En Dynamic Contrast staat al af bij mij, want ik vind dat persoonlijk maar een vervelend iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Dat het beeld iets minder scherp is dan de native resolutie dat kan kloppen.
Maar dat het beeld ronduit slecht/wazig word heb ik zelf nog niet gemerkt op verschillende schermen (samsung full-hd monitor, een full hd tv, en een toshiba full hd tv). Bepaalde dingen draaien op 720p dat klopt, maar het beeld is niet ronduit wazig of slecht.

Misschien kun je een foto of filmpje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:38:
Dat het beeld iets minder scherp is dan de native resolutie dat kan kloppen.
Maar dat het beeld ronduit slecht/wazig word heb ik zelf nog niet gemerkt op verschillende schermen (samsung full-hd monitor, een full hd tv, en een toshiba full hd tv). Bepaalde dingen draaien op 720p dat klopt, maar het beeld is niet ronduit wazig of slecht.

Misschien kun je een foto of filmpje plaatsen?
Aan het beeld zelf merk je het ook niet, zijn vooral de letters waar je het aan merkt..
Maar is eigenlijk niet het grootste probleem, hinder me vooral dood aan dat geflikker als ik in het XMB zit, iemand enig idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1