Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schermgrootte in inches?

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:50
nieuws: Gerucht: Microsoft test eigen smartphone met scherm tussen 4" en 5"
The Wall Street Journal meldt dat de schermgrootte tussen de 4" en 5" komt te liggen, maar voor de rest is onduidelijk welke hardware wordt gebruikt.
Door enkel een aantal inches te benoemen wordt gesuggereerd dat het scherm maar eendimensionaal is, de kans daar op lijkt me klein ;)

Volgens mij zouden dit vierkante centimeters/inches moeten zijn, of er bij vermeld worden dat het om een beelddiagonaal gaat.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb er diagonaal van gemaakt :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik vind dit wel het toppunt van mierenneuken :X En dat je denkt dat het mogelijk vierkante centimeters/inches had moeten zijn vind ik al helemaal apart. Schermgroottes worden altijd en overal in inches uitgedrukt en daar wordt dan altijd diagonaal mee bedoeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 03-11-2012 22:43 ]

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klopt, het zou duidelijk moeten zijn. Desondanks heb ik er toch maar gewoon diagonaal van gemaakt :)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:50
Truth be told; ik ben slecht op de hoogte van alle ontwikkelingen op mobiel gebied; en beschouw dit dan ook enkel vanuit natuurkundig perspectief.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heeft toch niks met mobiel te maken? Een TV zeg je toch ook gewoon 42" ;)

• Hahn
Heeft weinig met mobiel gebied te maken, bijvoorbeeld het formaat van tv's en monitoren wordt ook al járen in inches aangegeven.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Schermen worden altijd in diagonale gezet, al bij de invoering van de TV. Een scherm is een scherm, of het nu een mobiel, een TV, of een bioscoop is, is belangrijk.

Want een velgmaat, als je praat over 16" wielen, denk je dan ook aan vierkante wielen? Of speakers?

Enige puntje zou zijn is dat bij de komst van de PC de monitoren in Inches werden gemeld, terwij je TV's nog kon kopen in centimeters: 55cm, 65cm, 82cm.

Ey!! Macarena \o/

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Alleen zegt een diagonaal niets over de beeldverhouding en weet je als lezer nog niets over grootte (in de breedte of hoogte).

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hahn
Dan zal degene die daar in geïnteresseerd is verder moeten lezen. Je kan moeilijk álles in de titel vermelden. "Microsoft test eigen smartphone met scherm tussen 4" en 5" diagonaal en resolutie van 1280x720 pixels" wordt een beetje te lang :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:37:
Dan zal degene die daar in geïnteresseerd is verder moeten lezen. Je kan moeilijk álles in de titel vermelden.
De ts gaat helemaal niet over de titel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1