• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo,

Ik ben opzoek naar een micro SD kaart.
In december ga ik skien, ik heb een ski bril gekocht met camera er in, deze kan filmen en foto's maken.

Als ik naar de SD kaartjes kijk zie ik verschillende klasses, wat houdt zo klasse in?
en welke zal geschikt zijn voor mijn ski bril:

http://www.videocamerasho...summit-hd-720p-black.html
http://tweakers.net/price...920;268446;255009;294822/

Ook wil ik niet dat ik na even filmen mn kaartje moet leeghalen, dus ik zat te denken aan 2x 32GB.
Wie kan mij hier in adviseren?

Bedankt.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 09:21

Perkouw

Moderator General Chat
Wat wil je nu precies weten ? En wat heb je zelf aan onderzoek gedaan ?
Klasses staan voor een bepaalde snelheid waar het kaartje minimaal aan moet voldoen. De vraag dan is natuurlijk wat je camera minimaal nodig heeft en of deze überhaupt kaartjes van 32GB ondersteund.

Aan jou om de rest uit te zoeken. ;)

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik weet wel dat hij 32GB ondersteund:

MicroSD/SDHC-kaartslot

Om al je materiaal op te kunnen slaan heb je natuurlijk geheugen nodig, de Summit HD heeft daarom een geïntegreerde MicroSD/SDHC-kaartslot waardoor je tot wel 32 gb aan opslaggeheugen kan meenemen. Zo hoef je je geen zorgen te maken dat je door ruimtegebrek de actie mist. Je zet de beelden eenvoudig over naar je computer dankzij de bijgeleverde usb-kabel en zet ze snel op je favoriete social media.

Ik heb niet echt "Onderzoek" gedaan, heb wel zitten kijken naar prijzen etc. (zo als je ziet bij de link van tweakers).

Wat er in het boekje staat:
This VIDEO GOGGLE works with both a Micro SD card or a Micro SDHC card up to 32 GB (Class 4+).
Ik lees ook FAT32 verplicht.

Geschatte bestandsgrootte opslag:
Micro SDHC Card 32GB
Images: 19,060
Video: 711 minutes

Dus ik wil een 32GB Class 4+

Dus hoe hoger de classe hoe beter... even zoeken dan maar

Maar wat ik nog niet snap, wat is het verschill tussen 400x en 600x.. wat merk ik daar van?

bv waarom zou ik deze nemen:
Samsung microSDHC 32GB Class 10
inplaats van:
Kingston microSDHC 32GB Class 4

[ Voor 9% gewijzigd door Legerarmy op 03-11-2012 19:32 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 09:21

Perkouw

Moderator General Chat
Legerarmy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:23:
Ik weet wel dat hij 32GB ondersteund:

MicroSD/SDHC-kaartslot

Om al je materiaal op te kunnen slaan heb je natuurlijk geheugen nodig, de Summit HD heeft daarom een geïntegreerde MicroSD/SDHC-kaartslot waardoor je tot wel 32 gb aan opslaggeheugen kan meenemen. Zo hoef je je geen zorgen te maken dat je door ruimtegebrek de actie mist. Je zet de beelden eenvoudig over naar je computer dankzij de bijgeleverde usb-kabel en zet ze snel op je favoriete social media.

Ik heb niet echt "Onderzoek" gedaan, heb wel zitten kijken naar prijzen etc. (zo als je ziet bij de link van tweakers).

Wat er in het boekje staat:
This VIDEO GOGGLE works with both a Micro SD card or a Micro SDHC card up to 32 GB (Class 4+).
Ik lees ook FAT32 verplicht.

Geschatte bestandsgrootte opslag:
Micro SDHC Card 32GB
Images: 19,060
Video: 711 minutes

Dus ik wil een 32GB Class 4+

Dus hoe hoger de classe hoe beter... even zoeken dan maar

Maar wat ik nog niet snap, wat is het verschill tussen 400x en 600x.. wat merk ik daar van?

bv waarom zou ik deze nemen:
Samsung microSDHC 32GB Class 10
inplaats van:
Kingston microSDHC 32GB Class 4
Wat je op je camera zou kunnen doen bijvoorbeeld is in burst foto's maken, d.w.z. veel foto's achter elkaar. Je kaartje moet dan natuurlijk wel snel genoeg zijn om dit weg te schrijven. Echter maak jij dus gebruik van een videocamera waarbij minimal class 4 nodig is. Van een sneller kaartje merk je dus met het gebruik van de videocamera niets.

Wanneer je er dus wel weer baat bij hebt is wanneer je de bestanden naar je pc over zet, dit kan dan natuurlijk een stuk sneller verlopen dan wanneer je met een trager kaartje te maken hebt.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Als je je geen zorgen wilt maken of je SD kaartje goed is neem classe 6 of hoger. In de PW vind je het wel ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand