Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen mail-delivery via relay

Pagina: 1
Acties:

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 18:00
Sinds kort kan ik gebruik maken van glasvezel, nu zit ik met het zelfde probleem.

De instellingen in mijn mail server wat betreft de smarthost is smarthost.direct-adsl.nl

DNS instellingen
domeinnaam.nl MX10 mail.domeinnaam.nl 3600
domeinnaam.nl MX20 smarthost.direct-adsl.nl 3600
mail.mijndomein.nl A *.*.*.* (Mijn public ip adres) 3600

Experiabox V8 astoria networks vgv 7519

Nu kan ik wel email verzenden naar mijn Xs4all test email acount, maar een email verzenden van mijn xs4all email acount naar mijn domein lukt niet, en krijg de volgende melding:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: postmaster@cpsmtp-fia03.kpnxchange.com [mailto:postmaster@cpsmtp-fia03.kpnxchange.com]
Verzonden: zaterdag 3 november 2012 8:43
Aan: mijnnaam@xs4all.nl
Onderwerp: Delivery Status Notification (Failure)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

mijnnaam@mijndomein.nl
Dus heb ik gekenen in mijn experiabox.
mijn poort instellingen zijn:

NAT--> port Mapping

LAN IP = mijn exchange 2010 server
Protocol Type = TCP
LAN Port= 25
Public Port = 25
Enable = Yes

Wat ik uit het return reciept begrijp is dat de smarthost mijn mail server niet ziet, maar ik heb toch mijn poort open gezet.

Overigens als ik alles weer terug zet, en mijn adsl lijn weer aansluit werkt het corect.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze vraag is even afgesplitst van het topic: Exchange-server met poort 25 geblokkeerd.

Het is welliswaar gerelateerd aan elkaar, maar toch op een zich staande vraag. Vandaar :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jessez
Bedankt.
Ik weet dat ik in Exchange moet zoeken naar ident callbacks,maar tot nu toe niet tegen gekomen

Volgens mij klopt dit niet:
Als een verstuurde e-mail met vertraging wordt afgeleverd
De oorzaak:
De eigen mailserver pleegt ongetwijfeld een zogeheten ?ident callback?; Voordat de e-mail wordt verzonden, stuurt de mailserver een soort van authenticatieverzoek bij de ontvanger. Als dat verzoek wordt beantwoord, verstuurt de mailserver de e-mail. De uitgaande mailserver van KPN accepteert geen "ident callbacks" omdat de mailgateways van KPN de enige mailservers zijn die een e-mail mogen afleveren.

De oplossing:
Als een eigen mailserver toch "ident callbacks" uitvoert, kan het gebeuren dat de verbinding tussen beide servers wordt verbroken. Er kan dan geen e-mail worden afgeleverd of berichten komen met grote vertraging binnen. Nadat "ident callbacks" is uitgeschakeld of de time-out op 0 seconden gezet is, wordt de verbinding niet langer verbroken en worden e-mails weer direct afgeleverd.
want ik kan het nergens vinden :(

[ Voor 82% gewijzigd door Jessez op 03-11-2012 20:24 ]

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
Pas je DNS aan:
smarthost.direct-adsl.nl moet mailrelay.direct-adsl.nl worden volgens mij... die host gebruik ik anders normaal voor inkomende mail :)

[ Voor 31% gewijzigd door KennieNL op 04-11-2012 09:23 ]

• Jessez
DNS heb ik aangepast maar helaas werkt niet, krijg nog steeds geen mail binnen :?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt glasvezel, waarom probeer je dan naar de smarthost van een ADSL provider te verbinden? Die zal gegarandeerd alleen z'n ADSL klanten toestaan, dus jij wordt buiten de deur gehouden. De melding is daar heel duidelijk in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jessez
Hero Of Time schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:28:
Je hebt glasvezel, waarom probeer je dan naar de smarthost van een ADSL provider te verbinden? Die zal gegarandeerd alleen z'n ADSL klanten toestaan, dus jij wordt buiten de deur gehouden. De melding is daar heel duidelijk in.
Omdat aan mijn IP adres hier aan gekoppeld is ***********.direct-adsl.nl
Daarnaast kom ik alleen deze instellingen tegen op internet zowel hier als bij tweakers, dus daarom gebruik ik die instellingen.

Ook kpn geeft dat advies

[ Voor 3% gewijzigd door Jessez op 04-11-2012 16:30 ]

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 14:47
Probeer eens met een gmail of hotmail adres een mail te sturen naar jou domein. Ik het verleden heb ik ook problemen gehad met Xs4all en het routeren van mail.

Indien dit werkt is de oplossing je domein verhuizen naar een ander provider. Xs4all weigert namelijk poort 25 te routeren naar een internetaansluiting die niet van hun afgenomen wordt.

edit: Typo

• Jessez
Ralphy_ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:17:
Probeer eens met een gmail of hotmail adres een mail te sturen naar jou domein. Ik het verleden heb ik ook problemen gehad met Xs4all en het routeren van mail.

Indien dit werkt is de oplossing je domein verhuizen naar een ander provider. Xs4all weigert namelijk poort 25 te routeren naar een internetaansluiting die niet van hun afgenomen wordt.

edit: Typo
Mijn exchange server zit op een KPN glas verbinding
de email cliënt staat op een laptop met xs4all verbinding.(ik heb namelijk mijn XS4ALL abo nog niet opgezegd)

Ik kan wel email verzenden via mijn exchange server, maar kan niet ontvangen.

de instellingen zo als ze nu staan zijn

DNS instellingen
domeinnaam.nl MX10 mail.domeinnaam.nl 3600
domeinnaam.nl MX20 mailrelay.direct-adsl.nl 3600
mail.mijndomein.nl A *.*.*.* (Mijn public ip adres) 3600

mijn poort instellingen zijn:

NAT--> port Mapping

LAN IP = mijn exchange 2010 server
Protocol Type = TCP
LAN Port= 25
Public Port = 25
Enable = Yes

in mijn Send connector staat smarthost.direct-adsl.nl

Als ik een verkeerde mailrelay instel dan krijg ik als fout melding:
Reporting-MTA: dns; smtp-vbr10.xs4all.nl
Received-From-MTA: DNS; a82-95-221-187.adsl.xs4all.nl
Arrival-Date: Sun, 4 Nov 2012 18:24:29 +0100 (CET)

Final-Recipient: RFC822; tttttttt@domeinnaam.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: DNS; mailrelay.planet.nl
Diagnostic-Code: SMTP; 550 5.7.1 Unable to relay.
Last-Attempt-Date: Sun, 4 Nov 2012 18:24:35 +0100 (CET)
dat is logies omdat het een verkeerde mailrelay is.
dus mailrelay.direct-adsl.nl is goed, want ik krijg geen fout melding, ik krijg helemaal niets, net of de connectie voortijdig verbroken wordt.

zou ik iets in mijn receive connector moeten veranderen

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 14:47
Jessez,

Ik ben er vanuit gegaan dat de domeinnaam ook geregistreerd is bij Xs4all.

In het verleden hebben wij hier ook problemen mee gehad. Als je domeinnaam bij Xs4all ggeregistreerd is en je externe IP is niet van Xs4all komt email van Xs4all adressen niet aan. (xs4all routeerd deze niet naar buiten hun netwerk als de domeinregistratie binnen hun netwerk is). mail van alle andere mailproviders zou dan wel aan moeten komen.
Vandaar de vraag om het eens met een hotmail of gmail adres te proberen.

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Mij is alles een beetje onduidelijk.

1. Je hebt een glasvezelverbinding van partij X?
2. Je gebruik e-mail relay's van KPN
3. Je domein is geregisteerd bij Xs4all?
4. Je testmailbox staat bij Xs4all?

Wie is partij X? KPN? Xs4all? Telfort?
En om welke DNS gaat het hier? En waarom wil je de mailserver niet internet faceing hebben? Het serverIP staat ook in de headers van de e-mail en spammers, bots enz vinden je toch wel.

Wij zitten met een vergelijkbare situatie. Zo hebben wij glasvezel van KPN.
Wij sturen niet meer via de smarthost van KPN ivm de hoeveelheid bounces en ontvangen direct op onze mailserver.

• Jessez
PeeCee schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:45:
Mij is alles een beetje onduidelijk.

1. Je hebt een glasvezelverbinding van partij X?
2. Je gebruik e-mail relay's van KPN
3. Je domein is geregisteerd bij Xs4all?
4. Je testmailbox staat bij Xs4all?

Wie is partij X? KPN? Xs4all? Telfort?
En om welke DNS gaat het hier? En waarom wil je de mailserver niet internet faceing hebben? Het serverIP staat ook in de headers van de e-mail en spammers, bots enz vinden je toch wel.

Wij zitten met een vergelijkbare situatie. Zo hebben wij glasvezel van KPN.
Wij sturen niet meer via de smarthost van KPN ivm de hoeveelheid bounces en ontvangen direct op onze mailserver.
Mijn glasvezel verbinding is van KPN
Mijn domein is geregistreerd bij Easyhosting te beheren via DNStools
Mijn mailbox die ik gebruik om naar mijn exchange toe te mailen is van xs4all

Aangezien poort 25 gesloten is en ik geen ander manier weet om hem direct er aan te hangen.

Internet faceing weet ik niet wat het is, ga vanavond verder google

[ Voor 7% gewijzigd door Jessez op 07-11-2012 14:28 ]

• PeeCee
Jessez schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:20:
[...]

Mijn glasvezel verbinding is van KPN
Mijn domein is geregistreerd bij Easyhosting te beheren via DNStools
Mijn mailbox die ik gebruik om naar mijn exchange toe te mailen is van xs4all

Aangezien poort 25 gesloten is en ik geen ander manier weet om hem direct er aan te hangen.

Internet faceing weet ik niet wat het is, ga vanavond verder google
Ai.. Ik had even over het hoofd gezien dat het om een particuliere aansluiting gaat.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf

Toevoeging: De reden dat je e-mail bij XS4all niet aan komt kan komen omdat KPN al enige tijd last heeft van mailservers die op blacklists staan. Zoals die genoemd in je eerste mailtje http://mxtoolbox.com/Supe...blacklist%3a195.121.247.6

PS. met Internetfaceing bedoel ik dat je de server rechtreeks aan het internet hebt hangen zonder tussenkomt van andere zoals een mailrelay. :9

[ Voor 13% gewijzigd door PeeCee op 07-11-2012 15:07 . Reden: Toevoeging blacklists ]

• Jessez
PeeCee schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:02:
[...]

Ai.. Ik had even over het hoofd gezien dat het om een particuliere aansluiting gaat.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf

Toevoeging: De reden dat je e-mail bij XS4all niet aan komt kan komen omdat KPN al enige tijd last heeft van mailservers die op blacklists staan. Zoals die genoemd in je eerste mailtje http://mxtoolbox.com/Supe...blacklist%3a195.121.247.6

PS. met Internetfaceing bedoel ik dat je de server rechtreeks aan het internet hebt hangen zonder tussenkomt van andere zoals een mailrelay. :9
Met mijn xs4ll abo heb ik hem er ook direct aan het internet hangen, nooit geen problemen.

Maar aangezien dat er voor de 30% aanmeldingen xs4all niet mee deed, jammer genoeg, en KPN zakelijk glas mij verzekerde dat je bij KPN glasvezel ook een mail server gedraaid kon worden, heb ik voor KPN glasvezel gekozen, KPN zakelijk glas levert niet in Reggefiber gebieden naar het schijnt.

Nu heb ik een AVM FRITZ! Box Fon WLAN 7390 gekocht om dat die ook auto config ondersteund, ik weet dat KPN daar mee werkt, heb enkele dagen geleden mijn experia box alle KPN instellingen gewist, een KPN medewerker had mij uitgelegd hoe auto config werkte, en alles was weer hersteld.

Dus gaan we morgen dat ook maar doen met de AVM FRITZ! Box Fon WLAN 7390.

• PeeCee
Jessez schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:41:
[...]

Met mijn xs4ll abo heb ik hem er ook direct aan het internet hangen, nooit geen problemen.

Maar aangezien dat er voor de 30% aanmeldingen xs4all niet mee deed, jammer genoeg, en KPN zakelijk glas mij verzekerde dat je bij KPN glasvezel ook een mail server gedraaid kon worden, heb ik voor KPN glasvezel gekozen, KPN zakelijk glas levert niet in Reggefiber gebieden naar het schijnt.

Nu heb ik een AVM FRITZ! Box Fon WLAN 7390 gekocht om dat die ook auto config ondersteund, ik weet dat KPN daar mee werkt, heb enkele dagen geleden mijn experia box alle KPN instellingen gewist, een KPN medewerker had mij uitgelegd hoe auto config werkte, en alles was weer hersteld.

Dus gaan we morgen dat ook maar doen met de AVM FRITZ! Box Fon WLAN 7390.
Xs4all levert wel degelijk in Reggefiber gebieden. Is ingelijfd door KPN in April dit jaar (http://forum.kpn.com/t5/N...esale-door-KPN/ba-p/25135).

En ik weet niet hoe het zit met de experiabox qua portforwarding. Fritzbox kun je zeker even proberen, echter vraag ik mij af of dit heel veel gaat uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door PeeCee op 12-11-2012 11:26 ]

• Jessez
PeeCee schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:25:
[...]

Xs4all levert wel degelijk in Reggefiber gebieden. Is ingelijfd door KPN in April dit jaar (http://forum.kpn.com/t5/N...esale-door-KPN/ba-p/25135).

En ik weet niet hoe het zit met de experiabox qua portforwarding. Fritzbox kun je zeker even proberen, echter vraag ik mij af of dit heel veel gaat uitmaken.
XS4ALL is sinds 1998 een dochter onderneming van KPN dus dat is al weer heel wat jaartjes 7(8)7, dus iets beter je best doen .

In de eerste inschrijvings ronde deed XS4ALL niet mee, bij de tweede inschrijvings ronde deden ze wel mee, maar ik niet optijd dat omgezet van KPN naar XS4ALL ivm drukte. Daarom houd ik mijn XS4ALL adsl abo, kan ik die straks omzetten naar een glas abo.

De Fritzbox werkt ook op een KPN abo via ethernet poort 1, maar de poorten zijn in het KPN netwerk dicht gezet.

Maar via Easyhosting heb ik een oplossing gevonden.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Je geeft aan dat alles op je ADSL lijn wel direct werkt als je het overzet. Hebben je ADSL en je glasvezelpijp het zelfde externe IP adres? En heb je er aan gedacht het IP van je mailserver aan te passen in de DNS van je domein?

blub

• Jessez
Foamy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:45:
Je geeft aan dat alles op je ADSL lijn wel direct werkt als je het overzet. Hebben je ADSL en je glasvezelpijp het zelfde externe IP adres? En heb je er aan gedacht het IP van je mailserver aan te passen in de DNS van je domein?
Als mijn ADSL lijn en mijn glasvezel lijn de zelfde IP adres zou hebben, dan zou het niet werk, lijkt mij, maar het antwoord is ze hebben alle twee verschillende externe IP adressen.

De Domain DNS is aangepast, en het IP adres van mijn mail server is al aangepast, maar het KPN netwerk buiten de experia box om is gesloten, dus gebruik de oplossing van Easyhosting

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

In dat geval: is er in de logging op je mailserver iets terug te vinden? Als er succesvol contact is geweest zou dat te zien moeten zijn. Zo nee: is er iets terug te vinden qua logging op je modem/router/firewall/thingie? Als het geblokkeerd staat zou je dat daar moeten zien. Zo nee: wat zeggen de logs van de verzendende server? Wat krijg je exact terug als foutmelding? Is dat nog steeds de melding uit de TS?

blub

Pagina: 1