link op canvas element

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 11:31
Beste Tweakers,

Ik ben bezig om voor mijzelf een website te maken. Ik wil de website in twee talen aanbieden (Engels en Nederlands). De eerste pagina waar een bezoeker op terecht komt laat twee vlaggen zien, de Engelse en Nederlandse vlag. Deze vlaggen heb ik via een canvas element getekend. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat waneer een bezoeker op een van deze vlaggen klikt hij/zij naar de desbetreffende website gaat in die taal. Is het mogelijk om het canvas net zoals een plaatje te verwijzen naar een pagina?

Alvast bedankt.

Groeten Vhough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben niet heel bekend met canvas, maar het lijkt me niet lastig om aan de x, y van een click te bepalen op welke vlag er geklikt is door te kijken of ze binnen een bepaalde region vallen? AFAIK kun je geen HTML elementen op een canvas plaatsen.

De vraag is eigenlijk eerder: waarom een canvas? Zijn die vlaggen dynamisch geanimeerd ofzo? Is er een goede reden waarom je een canvas gebruikt i.p.v. een (animated) afbeelding?

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 03-11-2012 17:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 20:57
Maar even voor de duidelijkheid; wat is precies de toegevoegde waarde van die vlaggen mbv canvas tekenen in plaats van een 'gewoon' plaatje?

En verder gewoon een onclick in de <canvas> tag, eventueel de cursor via css veranderen in het bekende vingertje (cursor:hand;) zodat het duidelijk is dat het een link is? Of worden beide vlaggen middels 1 canvas element getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
Nee, beide vlaggen hebben hun eigen canvas. De rede waarom ik voor canvas heb gekozen is meer omdat ik het leuk vindt. Ik ben met je eens dat plaatjes handiger zijn. Ik ga de onclick en CSS even proberen. Ik laat weten of het werkt. In iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 18:13

pieturp

gaffa!

Waarom niet gewoon

HTML:
1
2
3
<a href="#url">
  <canvas></canvas>
</a>

[ Voor 52% gewijzigd door pieturp op 04-11-2012 01:51 . Reden: cleanup ]

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
pieturp schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:47:
Waarom niet gewoon

HTML:
1
2
3
<a href="#url">
  <canvas></canvas>
</a>
Wow, bedankt! Simpele oplossing doch zeer effectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Denk wel even aan de accessibility heh, een canvas-object is niet overal zichtbaar. Denk aan oude/rare browsers, blinden, printers. Een tekstje tussen de open- en sluittag is eigenlijk voldoende.

日本!🎌

Pagina: 1