Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 22:56
Beste mensen van Tweakers,

Ik ben van plan een PC te gaan bouwen en ben nu bezig met het uitzoeken van de onderdelen die ik wil gaan kopen. Ik heb al een lijstje en heb daarvan al 1 onderdeel gekocht. op mijn lijstje staat het moederbord ASRock 970 Extreme4 AM3+ en de processor AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz, 6MB, AM3. De processor is geschikt voor AM3, maar het moederbord is AM3+ en ik vroeg mij af kan deze processor nou wel of niet op dit moederbord ?. :|

Groetjes DJustiin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Dat gaat gewoon passen.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Ik zie aan jou specs dat jij die processor ook hebt, werkt ie goed en is die een beetje snel met laden van games etc. ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:26
Dat gaat meer afhangen van je HDD dan je CPU...
IMO is momenteel elke moderne CPU snel zat voor de doorsnee gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
spNk schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:15:
Dat gaat meer afhangen van je HDD dan je CPU...
IMO is momenteel elke moderne CPU snel zat voor de doorsnee gamer.
Ik zit eraan te denken om een SSD te gaan kopen maar dat komt dan later pas ik heb nu een WD 120GB uit mijn oude PC voor OS en een Samsung 500GB voor andere dingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Neem voortaan aub even de moeite om te kijken wat er al staat in een subforum. Scheelt gedoe achteraf...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:53:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Neem voortaan aub even de moeite om te kijken wat er al staat in een subforum. Scheelt gedoe achteraf...
Sorry hiervoor, ik wist niet dat die er waren, ik wou het gewoon even snel weten zonder het helemaal zelf uit te moeten zoeken, en dit soort forums zijn er toch om elkaar te helpen? :D

Ik ben nog maar een beginner op dit forum.... en aagezien ik zo snel mogelijk mijn PC'tje in elkaar wil zetten wou ik gewoon even snel antwoord :9

nogmaals sorry zal voortaan eerst even goed rondkijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Niet besparen door het weglaten van een SSD, dit brengt zoveel snelheid (ik adviseer een Samsung 830 of een Crucial M4).

[ Voor 40% gewijzigd door Jumpman op 03-11-2012 23:59 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Jumpman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:58:
Niet besparen door het weglaten van een SSD, dit brengt zoveel snelheid (ik adviseer een Samsung 830 of een Crucial M4).
Dit dus, desnoods koop je een tweedehands SSD uit de V&A. Met een SSD start je pc supersnel op en laden games in luttele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Terrz schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:26:
[...]

Dit dus, desnoods koop je een tweedehands SSD uit de V&A. Met een SSD start je pc supersnel op en laden games in luttele seconden.
hoeveel kost een tweeddehands SSD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 15:58
Een SSD is niet voor alle doeleinden een toevoeging. Afhankelijk van wat je op de machine gaat doen kan het interessant zijn. Voor bijvoorbeeld een media-server zal het heel weinig meerwaarde bieden. Dat zijn vaak grote bestanden, en de lees/schrijfbewerkingen zijn niet enorm groot. Bij disk-intensieve acties (en dan met name veel kleine bestanden) wordt SSD pas echt interessant; anders volstaat een goede HDD prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Hier staan prijzen van 2e hands SSD's http://tweakers.net/categorie/674/solid-state-drives/aanbod/. Ik heb ook een SSD en zou niet meer zonder willen. Over de CPU, die is prima. Het is niet de snelste die er is, maar hij is ook geen bottleneck. Een echte AMD bang for the buck CPU.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 08:33

John Doos

ClaudZaque

DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:57:
Beste mensen van Tweakers,

Ik ben van plan een PC te gaan bouwen en ben nu bezig met het uitzoeken van de onderdelen die ik wil gaan kopen. Ik heb al een lijstje en heb daarvan al 1 onderdeel gekocht. op mijn lijstje staat het moederbord ASRock 970 Extreme4 AM3+ en de processor AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz, 6MB, AM3. De processor is geschikt voor AM3, maar het moederbord is AM3+ en ik vroeg mij af kan deze processor nou wel of niet op dit moederbord ?. :|

Groetjes DJustiin :)
Even tussendoor, ik heb een Asus Sabertooth 990fx met am3+ socket, en dezelfde cpu, werkt perfect goed koel en lekker stabiel op 4ghz dmv DOCP overclock settings (Bios past zelf voltage enz aan).

Processor is zeker nog niet dood in de game wereld hoor!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
John Doos schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:55:
[...]

Even tussendoor, ik heb een Asus Sabertooth 990fx met am3+ socket, en dezelfde cpu, werkt perfect goed koel en lekker stabiel op 4ghz dmv DOCP overclock settings (Bios past zelf voltage enz aan).

Processor is zeker nog niet dood in de game wereld hoor!
Wooow tot 4Ghz overclock :o , hoeveel watt voeding heb je dan en gebruik je de standaard koeler ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 08:33

John Doos

ClaudZaque

DJustiin schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:53:
[...]

Wooow tot 4Ghz overclock :o , hoeveel watt voeding heb je dan en gebruik je de standaard koeler ? 8)
850watt voeding van nexus, en koeler is de Cooler Master v8

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een SSD zou ik ook niet meer willen missen, maar het is echt afhankelijk van het budget of je hem 'moet' aanschaffen of niet.
Als het het verschil is tussen een 7970 of een 7950+SSD zou ik voor het laatste kiezen, echter als het het verschil is tussen 7850 en 7770+SSD dan zou ik zeker voor het eerste kiezen.

Ik heb overigens een 955 op 4,2 Ghz (met mugen 2 en (destijds) het goedkoopste 990fx mobo), moest wel aardig het voltage omhoog schroeven (1,525V) maar draait al 1,5 jaar prima. Die processor kan echt nog wel meekomen tegenwoordig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 10:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mitsumark schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:31:
Ik heb overigens een 955 op 4,2 Ghz (met mugen 2 en (destijds) het goedkoopste 990fx mobo), moest wel aardig het voltage omhoog schroeven (1,525V) maar draait al 1,5 jaar prima. Die processor kan echt nog wel meekomen tegenwoordig hoor.
Nog leuker, sommige games/programma's werken zelfs beter, als zij maar max 4-cores ondersteuning hebben, wordt het per saldo een Ghz race en zal de 955 met beetje extra gekietel nog beter kunnen presteren dan bv een stock X6 (die AM3+ is).

http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=147
Leuke vergelijking op stockcooling, neem dan een 3.7Ghz
http://www.anandtech.com/bench/Product/362?vs=147

Zie je bij bv games de X4 de betere worden (marginaal, dat dan weer wel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1