Advies nieuwe 32-37 televisies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470704

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw stel televisies niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn ouders en mijn broer.
De tv van mij en mijn broer zullen op onze kamers komen te hangen. De tv van mijn ouders zal waarschijnlijk in de keuken komen, maar in de zomer willen zij deze buiten kunnen neerzetten zodat zij daar tv kunnen kijken. Natuurlijk zullen zij deze tv avond weer naar binnen brengen want ze komen hier nog wel eens rondje door de tuin maken voor interessante spullen.

Als eerste is er gekeken naar 32 inch schermen maar na wat rondkijken in de winkels lijkt 37 inch mij ook wel een mooie maat. 42 inch is geen optie omdat dit wel erg krap word en we al een groote plasma tv hebben. De televisies zullen gebruikt worden om naast tv te kijken ook series/films/foto's etc van onze NAS te bekijken. Een internetaansluiting is dus een vereiste. Van 3D zullen we geen gebruik maken gewoonweg omdat het totaal geen meerwaarde bied. De televisies zullen worden aangesloten op ons moden van XMS. Als het goed is kan er gewoon via een switch een kabel getrokken worden naar de televisie en kan er dan hd tv gekeken worden. (correct me if i'm wrong)

Een aantal televisies waar wij op uitgekomen waren:

pricewatch: Philips 32PFL5507H
Voordelen:
Wifi.
Uitzending gemist.
Nadelen:
Veel minder mooi beeld onder horizontale kijkhoek vergeleken met Panasonic.
Een verkoper vertelde ons dat Philips televisies een hoog uitvalpercentage hebben.

pricewatch: Panasonic Viera TX-L32ET5
Voordelen:
Wifi.
IPS scherm.
Mooi beeld.
Goede kijkhoek.
Nadelen:
Geen uitzending gemist. (kan dit via internet?)

pricewatch: Samsung UE32ES6100
Voordelen:
Wifi.
Nadelen:
Over de beeldkwaliteit kan ik geen oordeel geven aangezien deze tv niet te zien was.

Eisen:
Grootte 32-37 Inch.
Budget tot 600 euro per tv.
Moet tv van XMS kunnen ontvangen.
Smart TV.
Internet aansluiting.
Als er gekozen zal worden voor 37 inch zal dit opzich geen verschil moeten geven kwa type televisies aangezien de fabrikanten van deze tv's ook een 37 inch model hebben.

Echter blijven er nog een paar vragen over:

Wat is nu precies de meerwaarde van een televisie met Wifi, als je de televisie toch al moet verbinden met de moden om beeld te krijgen?
Wat zijn de voordelen van een IPS scherm zoals bij de Panasonic?
Is uitzendig gemist alleen te bekijken op het de Philips tv?

Ik hoop hiermee alle wensen en vragen duidelijk geformuleerd te hebben, mochten er toch nog vragen zijn stel ze dan gerust. Ook als je ervaring hebt met een soortgelijke keuze laat me even weten voor welke tv jij bent gegaan en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 470704 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:22:
Echter blijven er nog een paar vragen over:

Wat is nu precies de meerwaarde van een televisie met Wifi, als je de televisie toch al moet verbinden met de moden om beeld te krijgen?
Wifi is voor de Smart TV toepassingen om bijvoorbeeld op het internet te gaan of uitzending gemist te kunnen kijken. Je kunt de televisie dan aansluiten via de internet kabel maar als de televisie wifi heeft, kan dit ook draadloos gedaan worden. al zou ik zeggen, trek gewoon een kabel en laat dat hele wifi zitten. Je televisie blijft toch op een plaats staan en en een kabel trekken kost niet zoveel tijd terwijl je via wifi wel veel tijd kwijt kunt zijn aan bufferen van video's.
Wat zijn de voordelen van een IPS scherm zoals bij de Panasonic?
LCD bestaat uit verschillende technieken waaronder IPS wat staat voor In Plane Switching. Maar ook onder IPS zijn weer verschillende technieken IPS.

IPS staat erom bekend om goede kleuren en een grote kijkhoek maar helaas weer minder goed om de slechte zwartwaardes.
Is uitzendig gemist alleen te bekijken op het de Philips tv?
RTL gemist is inderdaad alleen op Philips televisies als app te krijgen. Maar Philips televisies moet je niet kopen, slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

DjVe

Hatsaflats!

XMS bied naast IPTV (met een decoder) ook analoog en DVB-C aan via de antennekabel die nu waarschijnlijk al door het huis loopt. DVB-C geeft al een schitterend beeld en is op bijna elke nieuwe televisie wel te ontvangen. Je krijgt dan de 39/40 kanalen die je nu ook al hebt met analoog en je hoeft geen kabels te trekken of ontvangers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470704

Topicstarter
Na wat speuren in de winkels is de Philips inmiddels afgevallen. Het beeld was zo matig dat deze gewoon verspilling van geld is. Helaas had geen enkele winkel ofwel de Samsung ue32es6100 ofwel de ue32es6300 staan. Deze winkels hadden wel de ue32es6530 en ue32es6570 staan maar helaas weet ik niet hoe dit beeld vergeleken is met de voorgaande.
Nu zag ik ook dat Panasonic nog een goedkoper model heeft zonder Wifi en 3D. Dit is de Panasonic Viera TX-L32E5. Zit er nog veel verschil in de beeldkwaliteit of andere functies tussen de E serie en de ET serie.

Ook vroeg ik mij af hoe het zit met het streamen van bestanden van een NAS via het netwerk naar de tv. Zit daar nog verschil in tussen de samsung en de panasonic en kunnen ze dit überhaupt wel?