Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb een voordeur, waarbij het onderste gedeelte geen glas is, maar een plaat. Deze plaat is blijkbaar erg dun, want het is een koude brug. Nu wil ik dit graag verbeteren, maar heb ik nog meer opties als puur 18mm dik MDF erin te zetten??

Ja, isolatieglas is ook een optie, maar dat vind ik nogal prijzig. Het moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn en niet met een schop door te trappen.

Suggesties iemand? Al gezocht op isolatieplaat en dat soort dingen, maar dan vind ik niet wat ik zocht.
voordeur
voordeur buitenkantvoordeur binnenkant

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
Aan de binnenzijde bv. een stuk damp-folie en dan XPS stuk er tegen, afwerken met mooi houten paneel?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Dat wilde ik nu net niet doen, omdat dit binnen niet mooi is. Ik wilde de huidige plaat (4/5 mm) juist eruit halen en dan iets dikkers erin. Dan kan ik de laten aan de buiten die er nu zitten vervangen door glaslaten zoals de ruit boven. Geeft iets meer uniforme uitstraling.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34

ericplan

5180 Wp PV

Cyberpope schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:13:
Dat wilde ik nu net niet doen, omdat dit binnen niet mooi is. Ik wilde de huidige plaat (4/5 mm) juist eruit halen en dan iets dikkers erin. Dan kan ik de laten aan de buiten die er nu zitten vervangen door glaslaten zoals de ruit boven. Geeft iets meer uniforme uitstraling.
Dan zou ik ook kijken of je die glaslatten dezelfde maat kan geven als erboven en ik zou het dan door laten lopen tot de lekdorpel, want ook tussen die planken heb je een koudebrug. Aan de buitenzijde zou je kunnen denken aan een gelakte/gespoten metaalplaat. Dat maakt de toegang tot de woning ook wat moeilijker. Aan de binnenzijde kan dat ook, hoewel daar waarschijnlijk geen glaslatten zitten. Het paneel zelf haal je eruit en de ruimte vul je op met een isolatieplaat.

A'dam PVOutput

Verwijderd

zoeken op sandwichpaneel. Die zijn er in verschillendevdiktes, bv 20mm.
Bedrijven die kunststof of aluminium kozijnen verkopen hebben deze panelen vaak op voorraad.

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07
Hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb er een houten plaat overheen geschroeft, op het kozijn dus er zit stilstaande lucht tussen.
Met tochtband op de plaat zodat deze goed aansluit.
Scheelde bij -5 4 graden op dezelfde plek.
Als je langs de plaat netjes even met een bovenfrees gaat ziet het er na een likje verf nog netjes uit ook.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
Ook al overwogen een zwaar gordijn (zijn zelfs met isolerende/reflecterende stoffen voorhanden) aan de binnenzijde te hangen om koude te weren?
just a thought.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:10

VPI

Ik vraag me af of HR++ glas niet eenvoudiger is, heb je al een offerte gevraagd?
Heb zelf de boven en onderzijde voorzien van gefigureerd glas, nu blijft het lekker warm in de gang:-)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55
Hr++ glas kost niet zoveel meer
Pagina: 1