Een mooi racestuur voor zowel PC als Xbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 23:28
Hoi Tweakers,

Ik ben steeds meer fan geworden van racespellen en wil dit wat serieuzer gaan doen, oftewel er moet een racestuur komen.
Nu game ik eigenlijk alleen op mijn pc en wilde daarom of een Driving Force GT, of een G27, halen. (nog in dubio of ik de g27 125,- meer waard vindt..) Mochten jullie betere suggesties hebben dan hoor ik dat uiteraard graag!

Maarrr nu zat ik eens met een vriend te overleggen die o.a. ook een Xbox heeft waar we vaak Forza e.d. op spelen. Het zou wel helemaal mooi zijn als het stuur ook op de Xbox aangesloten zou kunnen worden (als hij er ook koopt), dus dat we dan beide een stuurtje hebben en tegen elkaar kunnen spelen.

Nu viel het mij alleen op dat er nagenoeg geen stuurtjes te vinden zijn voor de Xbox...

Hebben jullie tips voor stuurtjes die je zowel op de pc als op de Xbox kan gebruiken?
Of is de prijs/prestatie dan zo matig dat ik beter gewoon alleen 1 voor de pc kan kopen (die ik daar toch 90% vd keren voor gebruik)?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Kijk eens op www.fanatec.de.
Daar hebben ze een aantal multiplatform stuurtjes in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
Dankjewel voor je antwoord!
Heb inderdaad goede verhalen over Fanatec gehoord.

Echter is de enige die (niet absurd duur en) compatibel is met pc + xbox deze:
http://www.fanatec.de/web...2431546a0b6519decf874d8ca

Die is echter ook 250,- dus ietsje duurder als de g27.
Ik heb alleen wel het gevoel dat dat wel echt de budget van Fanatec is, goedkoopste pedalen e.d. en ook helaas niet dat mooie alcantara op het stuur. Maar hoe verhoud zich die tot de g27? Aangezien ze ong. even duur zijn?

Heeft iemand nog andere suggesties evt?
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
Zie trouwens nu pas dat daar ook nog een 'table clamp' en een 'shifter' bij moeten. Oftewel er komt nog zo'n 80,- bij in dat geval.
Dan moet hij dus ook wel echt beter zijn als de g27. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb ervaring met zowel de G27 als de standaard Fanatec CSR. Destijds ben ik overgestapt van de G27 naar de CSR standaard, vooral omdat ik daarmee ook Forza 4 kon spelen. Naar mijn mening is het CSR stuur beter dan het stuur van de G27, hij is iets preziezer rond het middengebied. Ook is de force feedback wat vloeiender dan de G27. De standaard pedalen van de CSR zijn echter wat minder dan die van de G27, ze voelen wat plastic-achtig, goedkoop. Ze rijden wel lekker overigens, het gaspedaal is lekker licht.

Ik zou je absoluut de CSR aanraden ten opzichte van de G27, al is het alleen al omdat hij ook op de XBOX werkt. Verder kun je die CSR via het onboard display naar hartelust instellen. Dingen als draaihoek van het stuur, sterkte van FFB, etc. Het is gewoon een wat geavanceerder apparaat dan de G27.

Op den duur ben ik toch overgegaan naar het CSR Elite stuur en pedalen. Als je het geld er voor over hebt is dat echt een weergaloos goed stuur, maarja... Het kost wel een hoop geld.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
Bedankt voor je reactie!

Is in jouw ogen de min. € 100,- extra van de Fanatec CSR (de tafelsteun en de shifter moeten er nog bij) het waard t.o.v. de G27? Even los van het xbox verhaal...
Of kan ik toch beter eerst de g27 kopen. En mocht ik er nou echt verknocht aanraken er of een beter stuurtje bij kopen of voor iets echt serieus gaan?
Want ik zit een beetje te twijfelen of ik wel zoveel uit wil geven puur om ook op de xbox te rijden (die ik niet eens zelf bezit), dus is hij het ansich ook waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

ErikB schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:16:
Bedankt voor je reactie!

Is in jouw ogen de min. € 100,- extra van de Fanatec CSR (de tafelsteun en de shifter moeten er nog bij) het waard t.o.v. de G27? Even los van het xbox verhaal...
Of kan ik toch beter eerst de g27 kopen. En mocht ik er nou echt verknocht aanraken er of een beter stuurtje bij kopen of voor iets echt serieus gaan?
Want ik zit een beetje te twijfelen of ik wel zoveel uit wil geven puur om ook op de xbox te rijden (die ik niet eens zelf bezit), dus is hij het ansich ook waard?
Als je het geld er (nog) niet voor over hebt kun je inderdaad beter de G27 kopen in eerste instantie. Een G27 is zeker geen miskoop!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
Wederom bedankt voor je antwood.

Ik heb een maand oude g27 op de kop kunnen tikken. Dus nog garantie e.d. erbij.
Fanatec waren bijna nergens 2e hands te vinden, voor schappelijke prijzen. Dus dan was het verschil meteen wel heel erg groot. Als ik ze beide nieuw had gekocht dan was ik toch voor Fanatec gegaan, maar nu ben ik voor zo'n anderhalf honderd voorlopig klaar. Kan ik even rustig kijken of het allemaal wat is en of ik er niet na een paar maanden op uitgekeken ben.
Mocht ik het toch allemaal wat serieuzer willen (of ook op de xbox willen spelen) kan ik ook gewoon de pedalen evt. nog houden.

Dus nu even afwachten of verzenden e.d. allemaal goed gaat komen, maar als het allemaal goed gaat heb ik iig een top stuurtje voor een goede prijs en kijk ik na een tijdje wel of een upgrade nodig is ;)

Nogmaals bedankt!
Gr
Pagina: 1