[VMWARE WORKSTATION]Ubuntu 12.10 niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Voor zover ik weet is de 3D ondersteuning van VMWare Workstation erg ver te zoeken voor Ubtuntu. Ik gebruik VMWare Workstation 9 en heb mijn VM net geupgrade naar Ubuntu 12.10. Sinds Ubuntu 12.10 vereist Ubuntu een grafische kaart met 3D ondersteuning.
Het is dus best logisch dat Ubuntu niet vooruit te branden is op VMWare Workstation. Het installeren van VMWare Tools helpt dan ook niet. Toch zou het fijn zijn als er een oplossing is. Op Internet kom ik niks tegen wat betreft een oplossing.

Is er iemand die me kan vertellen of er een oplossing is of heb ik op dit moment simpelweg dikke vette pech en zal ik moeten blijven werken met 12.04 LTS onder VMWare Workstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan zo even snel niet vinden of VMWare Workstation de nieuwe Ubuntu ondersteund, en het gaat dan eigenlijk om Xserver 1.13 support. Ze zeggen prima 3D te hebben met OpenGL 2.1.

Als je niet specifiek gebonden bent aan VMWare, kan je je Ubuntu 12.10 altijd nog in VirtualBox draaien, die ondersteund 12.10 wel met 3D. Eerst de VMW tools verwijderen, dan de VMDK in VB laden, VB Additions installeren en werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Virtualbox doet het idd wel in 3D, maar blijft soms om andere vage redenen hangen. Het komt erop neer dat de gebruikerservaring met Virtualbox dan niet zoveel verschilt met VMWare.

Dan is de beste optie om voorlopig te blijven werken met VMWare en Ubuntu 12.04LTS. Die werkt dan veruit het fijnste in vergelijking met VB of VMWare met 12.10

Desalniettemin zou het wel fijn zijn als op termijn 12.10 gewoon lekker gaat werken op VMWare