Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 12:56
Ik ben op zoek naar een hosted oplossing voor een IP camera publishing op een Wordpress site.
Dit omdat er een evenement komt in een cafe, en dat cafe kennende ligt er geen top verbinding.

Natuurlijk heb ik al gezocht op dit forum:

Beste oplossing realtime webcam stream ?

Videostream voor ±300-500 mensen

Hier heb ik een aantal oplossingen gevonden zoals:

Livestream.com
ustream.tv
blogtv.com
justin.tv

Deze vereisen allemaal dat de camera als webcam word gezien. dit terwijl ik eigenlijk liever daar geen server/pc neer zet. (cafe-> bier-> kan alleen maar kapot).

Toen heb ik even verder gezocht en click2stream.com gevonden.
Deze had ik veel verwachtingen van omdat deze IP camera's ondersteund en rechtstreeks de link in kunt kopieren.
Natuurlijk staat daar in kleinere lettertjes bij dat Panasonic niet fijn bij hun werkt, en heb ik toevallig de Panasonic BB-HCM511.
Ik heb al een mailtje naar ze gestuurd maar nog geen reactie gehad helaas.

De bedoeling is dus dat ik daar een IP camera ophang, eventuele poorten op de router daar openzet en de camera beelden live stuurt naar een streamdienst (betaald of met reclame maakt niet uit!) en ik daar een mooie link krijg die ik kan gebruiken in mijn Wordpress site.

Nogmaals, ik heb hier echt wel enkele tientjes voor over ondanks dat het maar 2 dagen is.

Kan iemand mij uit de brand helpen ?

// ik heb nu via IP Camera adapter de camera toegevoegd via dit adres:

http://192.168.2.9/nphMot...=640x480&Quality=Standard
daarop werkt ustream.tv het dikke prima op.
Ik heb nu dus in ieder geval iets.

wil ik dit adres (maar dan met externe DNSnaam natuurlijk) bij click2stream toevoegen snapt ie niet dat dit een MJPEG stream is.
Als ik dit op een externe pc invul wil hij de stream downloaden, dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Ik heb de camera al als DMZ gezet voor het testen, dus een poorten probleem lijkt het me tot zo ver niet.
Tevens heeft hij ook gast toegang.

[ Voor 18% gewijzigd door misterm90 op 03-11-2012 15:39 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je een beetje fatsoenlijk wilt streamen zou ik een camera zoeken met h264 support.

Je kan dan een hoster zoeken die dit ondersteunt, en dat zijn er tegenwoordig aardig wat. Genoeg providers die een wowza-streamingplatform aanbieden. Daarmee kun je direct de camera 'broadcasten' via die servers. Ik heb op die manier ook een paar camera's draaien.

Streams zijn dan ook te bekijken via de iphone/ipad/silverlight enz.

Als het een lokaal evenement is kun je ook bij een lokale IT boer/provider aankloppen, misschien willen hun wel een camera uitlenen voor een paar dagen.

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 12:56
de kwaliteit is prima voor dit doeleinde, een andere camera aanschaffen voor 2 dagen gebruik is ook beetje te.
dan zet ik wel de setup zoals het nu is er neer.