RMA Aerocool V12XT-800
Sinds eind augustus ben ik bezig om een voeding door de RMA heen te krijgen. Inmiddels al tegen diverse ergernissen aangelopen. Voornamelijk de fouten die gemaakt worden en de tijd dat het de webshop kost om alles te regelen vind ik erg vervelend, graag jullie advies. Overigens heeft de webshop diverse keurmerken: ICTWaarborg, Qshops Webshopkeurmerk
25-08-2012 defect d.m.v. een mail gemeld
04-09-2012 mail met serviceopdracht
Telefonisch contact opgenomen met de TD om uit te leggen dat de klachtomschrijving niet overeenkomt met wat ik gemeld heb. Medewerker zou mij in de wacht zetten, wordt de hoorn er op gelegd. Nogmaals gebeld, gelukkig weer dezelfde medewerken aan de telefoon gekregen, zegt dat alleen de service de klachtomschrijving aan kan passen en dat het product dan opnieuw getest zal worden. Blijkbaar hadden ze de voeding alleen even aangezet en gekeken of hij iets deed. Medewerker verbindt mij door, heb ik 10+ minuten in de wacht gestaan en toen maar besloten om een mail te sturen. In die mail uitgelegd wat ik hierboven heb geschreven.
10-09-2012 mail ontvangen van de webshop
Status: geen bericht meer sinds 18-09-2012. Inmiddels maar een nieuwe voeding gekocht (bij een andere webshop).
Sorry voor de lange openingspost, maar het leek mij het beste om alles zo volledig mogelijk te noteren. Zijn er mensen die meer van dit soort ervaringen hebben en misschien wat advies hebben?
Victor
Sinds eind augustus ben ik bezig om een voeding door de RMA heen te krijgen. Inmiddels al tegen diverse ergernissen aangelopen. Voornamelijk de fouten die gemaakt worden en de tijd dat het de webshop kost om alles te regelen vind ik erg vervelend, graag jullie advies. Overigens heeft de webshop diverse keurmerken: ICTWaarborg, Qshops Webshopkeurmerk
25-08-2012 defect d.m.v. een mail gemeld
27-08-2012 een nette reactie gekregen:Bij deze wil ik mijn voeding, een Aerocool V12XT-800 als defect melden. Deze is gekocht op 04-feb-2011 (zie aankoopbon in bijlage) en heeft het gisteren begeven (binnen 24 maanden garantie). Er is geen twijfel of deze defect is of niet, om de volgende redenen: na even van de PC weggeweest te zijn, rook ik bij terugkomst een vieze (soldeerachtige) lucht en de PC was uit. Ik heb toen de kast opengemaakt en geroken waar het vandaan kwam, de lucht kwam overduidelijk uit de voeding vandaan. Ik heb de voeding vervangen door een exemplaar die ik nog had liggen en deze werkt nu zonder problemen/luchtjes (ik type dit bericht vanaf deze PC).
Ik vroeg mij af, of het misschien mogelijk is om de voeding te ruilen tegen een duurder exemplaar van een ander type/merk ? (Uiteraard met bijbetaling van mijn kant)
Mochten er verder nog vragen zijn, kunt u mij uiteraard een mail sturen, of eventueel telefonisch bereiken op het onderstaande nummer (tussen 09:00-17:00).
29-08-2012 de voeding inclusief het volledig ingevulde retourformulier opgestuurd. (heb het bonnetje van de T&T nog met datum)U kunt het product voor beoordeling met een volledig ingevuld retourformulier aan ons terug sturen.
Een retourformulier is bijgevoegd bij deze e-mail. Op dit formulier vindt u verdere informatie en het adres.
Wij ontvangen het product graag zo compleet mogelijk en in de originele verpakking retour.
Bij het terugzenden van producten dient u er op te letten dat de verkoopverpakking (verpakking van de fabrikant) niet als
verzendverpakking gebruikt wordt. Dit om beschadiging te voorkomen en omdat deze soms niet voldoende bescherming biedt.
Verzendkosten kunnen wij vergoeden tot een maximum van 8.05 euro voor zendingen onder de 10kg, of 13.50 euro voor zendingen tussen de 10-30 kg.
Verzendkosten worden vergoed nadat het defect door onze Technische Dienst is geconstateerd. Wij vergoeden géén verzendkosten voor niet defecte onderdelen.
Een bon met de gemaakte verzendkosten kunt u bijvoegen in het pakket of per e-mail aan ons toesturen.
Na ontvangst zal mijn collega het product beoordelen en testen op de door u opgegeven klachtomschrijving. Hierna zullen wij u informeren over de verdere afhandeling.
04-09-2012 mail met serviceopdracht
06-09-2012 testrapport ontvangenDit is uw serviceopdracht voor het hieronder vermelde product. Bewaart u dit document goed, u hebt het later nodig.
06-09-2012Langs deze weg informeren wij u over de testresultaten van onderstaand product
Artikelomschrijving : Aerocool V12XT-800 800W ATX
Klacht omschrijving klant : voeding doet niets meer
Uit onze testen is gebleken dat het product naar behoren functioneert en voldoet aan de opgegeven specificaties. De door u opgegeven klacht hebben wij niet kunnen constateren. Voor dit onderzoek worden geen kosten gerekend.
Opmerking m.b.t de test:
Wij hebben de opgegeven klacht niet geconstateerd. De voeding start zonder problemen op en functioneert volledig naar behoren.
Advies Technische Dienst:
Wij willen u adviseren om eht moederbord te controleren op functionaliteit.
U kunt het product vanaf 2012-09-06 komen ophalen bij onze servicebalie, of ons verzoeken het aan u te retourneren. Hiertoe kunt u met ons contact opnemen via het e-mailadres: klantenservice@alternate.nl of telefonisch via 0180-440890 (optie 2 in het keuze menu). Voor de retourzending worden de standaardverzendkosten gehanteerd.
Telefonisch contact opgenomen met de TD om uit te leggen dat de klachtomschrijving niet overeenkomt met wat ik gemeld heb. Medewerker zou mij in de wacht zetten, wordt de hoorn er op gelegd. Nogmaals gebeld, gelukkig weer dezelfde medewerken aan de telefoon gekregen, zegt dat alleen de service de klachtomschrijving aan kan passen en dat het product dan opnieuw getest zal worden. Blijkbaar hadden ze de voeding alleen even aangezet en gekeken of hij iets deed. Medewerker verbindt mij door, heb ik 10+ minuten in de wacht gestaan en toen maar besloten om een mail te sturen. In die mail uitgelegd wat ik hierboven heb geschreven.
10-09-2012 mail ontvangen van de webshop
18-09-2012 nieuw testrapport ontvangenHeel vervelend om te lezen dat u problemen heeft met de retour procedure.
Het product zal opnieuw getest worden voor u.
03-11-2012Langs deze weg informeren wij u over de testresultaten van onderstaand product
Artikelomschrijving : Aerocool V12XT-800 800W ATX
Klacht omschrijving klant : voeding wordt warm, schakelt zichzelf uit en ruikt naar soldeerlucht
Uit ons onderzoek is gebleken dat het product niet naar behoren functioneert. We zijn helaas genoodzaakt het product door te sturen naar de fabrikant of importeur. Houdt u er rekening mee dat de afhandeling hierdoor langer kan duren. Zodra het product weer bij ons terug is, zullen wij u hierover informeren.
Status: geen bericht meer sinds 18-09-2012. Inmiddels maar een nieuwe voeding gekocht (bij een andere webshop).
Sorry voor de lange openingspost, maar het leek mij het beste om alles zo volledig mogelijk te noteren. Zijn er mensen die meer van dit soort ervaringen hebben en misschien wat advies hebben?
Victor