Toon posts:

Gigaset SX551 websites laden traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik begin me langzamere hand te ergeren aan het thuisnetwerk wat ik thuis heb, ik woon thuis dus ik kan niet een andere modem er neer zetten.

Maar ik heb de hele tijd het probleem dat websites vaak traag laden, dan zie ik de afbeeldingen niet en tekst vaak alleen en wat ik al gedaan heb is de dns servers op opendns zetten, dat leek te helpen, maar ik heb het probleem dus nog steeds.

Dus ik heb nu ook geprobeerd of helpte het kanaal van draadloos handmatig in te stellen maar dat help ook niks en is zelfs zo dat ik soms youtube op de smarttv via de bekabeling niet eens fatsoenlijke kan kijken.

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, maar ik heb een groot probleem en dat is mijn digibete moeder die mij nooit de modem laat vervangen, want KPN heeft ooit een vervangend op gestuurd maar ik mag dat dan niet installeren of dat het steeds was ja nu niet, dus dat betekend dat ik niet heb kunnen uitsluiten dat de modem wellicht defect is.

Dus wat het erop neer komt ik kan alleen vanaf mijn notebook in de router, maar ik moet de WPA2 sleutel hetzelfde laten want anders heb ik thuis problemen want dan komt mijn moeder niet op het internet.

Ik heb met me ouders ook wel eens er overigens gehad om over te stappen naar Ziggo, maar Ziggo dat vroeger @Home was had in verleden vaak storingen en ja dan willen mijn ouders niet over. Vraag gerust aanvullende vragen.

Het probleem met niet laden of onvolledig laden van webpagina's gebeurd zowel op mij tablet als smartphone en ook notebook. Downloaden in tegen dat gaat gewoon op volledige snelheid.

Tweakers.net is trouwens een van websites die wel goed laden, maar Fok bijvoorbeeld weer niet dat is echt een ramp en ik zou toch denken dat 8MB/s internet snel genoeg voor internetten is.

KPN schijnt die Experia boxen trouwens zelf up te daten, want ik hoor meerdere verhalen dat mensen last hebben van langzaam ladende webpagina's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 12:45 ]

Verwijderd

Heb je dat alleen via WiFi of ook als je met een kabel verbindt (en dan WiFi UIT zet op de laptop)?

Heeft jouw moeder (of andere PC's) daar last van?

En die WPA sleutel heeft er niet mee te maken. Eenmaal correct ingevoerd, je kan het internet op. Of je nou het WPA wachtwoord "pietje452" of "jantje 666" maakt echt niets uit! Laat het maar voor wat het is.

En waarom kan je die andere modem niet installeren? Zet deze neer, wanneer je moeder er niet is, zet het juiste wachtwoord en SSID erin, en zij merkt helemaal NIETS!

Controleer of de telefoon het doet (uitgaand en inkomend).

Desnoods asl het fout gaat en het werkt niet, zet je de oude weer terug.

Ook een reset (uitzetten voor 5 minuten), wil ook wel eens helpen met enig modem (je wachtwoord voor WiFi blijft wel bewaard bij het uitzetten).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft dat ding verstopt en is altijd thuis, ik heb gewoon de regels thuis te respecteren. Maar het lijkt erop dat de websites nu wel snellere laden.

Ik heb namelijk de firewall in de route op low gezet, deze stond op medium, maar op internet las ik dat sommige dus de firewall setting omlaag gezet hadden en dat lijkt tot nu toe dus te werken, ik heb geen echte vertragingen meer gehad.

Die vervangende modem wou ik wel installeren, maar ik heb dat tienduizend keer gezegd van mam laat me die modem installeren en telkens was het van nu niet, maar toen straks ook mijn moeder gevraagd of internet snellere nu was en ze zei ook dat een bepaalde site nu snellere deed laden.

Dat probleem was zowel bedraad en met WiFi want mijn tv is juist bedraad op internet aan gesloten. Ja mijn moeder had er ook last van en mijn broertje ook met zijn smartphone, dus ik had wel al uitgesloten dat het niet aan een device lag.

Verwijderd

Even de spanning eraf. Als ze dat ding echt verstopt heeft (hoe kan je een apparaat ter grootte van Experia box verstoppen, helemaal omdat ie dicht bij de telefoonaansluiting zit), dan zit er niets anders op, om een keer 's nachts als zij in bed ligt, de hoofdschakelaar of alle aardlekschakelaars uit zetten voor 1 minuut. Je kan het ook overdag doen, als er niet aanstaat (TV of radio bv). Dan merken de mensen meestal niet dat er spanning weg is.

En als de wekker 0:00 laat zien, jij weet van niets. Misschien een spanningsdipje geweest.... 8)

Verwijderd

Topicstarter
De experia box die nu aangesloten is weet ik te vinden maar die nieuwe in doos niet, maar al het nu wel werkt hoef ik het omwisselen niet uit te proberen.