[HTML] [CSS] Probleempje divs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376440

Topicstarter
Hallo allemaal,

Om een website in elkaar te zetten maak ik altijd een layout in photoshop, knip ik vervolgens in stukken en met divjes zet ik ze in HTML en CSS in elkaar. Nu heb ik daar nooit problemen mee gehad. Alleen wanneer ik nu de website op de iPad bekijk zie je opeens een scheidingslijnen (dus waar de div's tegen elkaar aankomen). Is daar ook een oplossing voor dat je dat niet hebt. Verder heb ik er namelijk geen last van, op de computer etc.

Zie hier het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/7396/90176fdd36130ca365460bf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32
Dat komt omdat de iPad een andere resolutie gebruikt en daarvoor standaard een soort van inzoomt. Wat je moet doen is je beeldmateriaal twee maal vergroten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedoel je het beeld van de iPad inzoomen? En ik hoef dus niet m'n site ervoor aan te passen? Dat is dan weer een hele opluchting! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 22:24
Ramon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:50:
Dat komt omdat de iPad een andere resolutie gebruikt en daarvoor standaard een soort van inzoomt. Wat je moet doen is je beeldmateriaal twee maal vergroten.
Het heeft niets met de beeldgrootte van achtergrond afbeeldingen te maken.

Het probleem zit hem in het feit dat iPad Safari een compleet bagger stitching algoritme heeft dat aanliggende elementen niet correct op sub-pixel niveau met elkaar doorverbindt. Hierdoor krijg je, afhankelijk van de hoogte of breedte van een element, scheidingen te zien.

Afhankelijk van de huidige zoom factor kan dat erg of minder erg overkomen. Maar als je veel van image slices gebruik maakt dan gaat het al heel snel erg lelijk worden. Zorg liever dat je layout niet leunt op technieken die pixel perfecte layout vereisen, zoals image slices dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 15:55
Het ziet er naar uit dat hetgeen je wilt gebruiken redelijk makkelijk uit te drukken is in css. Een blauw vierkante div met een witte div met een border-radius er overheen. Voor websites hoef je vandaag echt niet meer te slicen en dicen voor ronde hoekjes van elementen. En het voordeel van de css aanpak is, is dat je eigenlijk werkt met vectors en niet met raster images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, het vage is dat ik gebruik heb gemaakt van veel meer divs die tegen elkaar aanzitten, maar alleen bij bovenstaande heb ik er last van. Je moet ook overal mee rekening houden, doet ie het goed op de pc doet ie het ergens anders weer niet 8)7. Verder heb ik niet zoveel verstand van webdesign, een site in elkaar zetten met divjes lukt me nog wel, maar van de nieuwste (of andere) technieken ben ik nog niet op de hoogte! Zoals dat vectorverhaal... Word maar eens tijd denk ik!

Bedankt in ieder geval voor de hulp!
Pagina: 1