1 desktop pc met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Beste mensen ik heb een oude desktop pc met windows xp 32 bit.
deze pc heeft een onboard videokaart waar ik via VGA een scherm kan aansluiten.
Maar ik heb een xtra videokaart bijgezet, momenteel is me Dell 15" LED monitor hier aan vebonden.

Ik heb gister een LG DM2350D Led 3D TV/Monitor gekocht.
Deze heeft ook een VGa Aansluiting.

Nu vraag ik me af kan ik me pc ook aan deze TV/Monitor aansluiten?
Stel ik gebruik een VGA kabel en zet die aan de Onboard Videocard aansluiting van de pc.
Gaat hij werken dan?

Maar de vraag is, gaan beide schermen het tegelijkertijd doen?
kan je wel gewoon switchen van 1 scherm naar andere scherm?

Ik heb geen VGA Kabel, ik ga die zo kopen, maar ik dach laat ik even vragen eerst. :D _/-\o_

fototje van de PC:

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/9084/imagevuu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1236/imagenaq.jpg

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Nee het is of bijde op dedicated of op onboard en aangezien je onboard maar een output heeft bijde op dedicated kaart prikken.
Je dedicated kaart is toch niet diegene met anoloog(die gele plug) want ik zie daaronder een dvi plug ik neem aan dat dat je dedicated kaart is.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Over het algemeen wordt de interne videokaart uitgeschakeld als je er een videokaart bij plaatst. Enige optie die ik bij jou zie is het gele stekkertje op je videokaart verbinden met die op je TV, die heeft er vast ook 1...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Bob Marley
@maarten12100:
waar ziet u die gele plug? op de onderste card?

@DP Kunst:
welke gele plug?

Onboard:

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/2777/imagezp.png

Extra Videocard:

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/7691/image1rlz.png

• maarten12100
Die extra videokaart heeft dus s-vhs/s-video vga en anoloog dus daar krijg je geen 3 normale schermen op.
Maar recht eronder zit een dvi plug zit die ook op een videokaart want dat kan het wel.

• Bob Marley
maarten12100 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:05:
Die extra videokaart heeft dus s-vhs/s-video vga en anoloog dus daar krijg je geen 3 normale schermen op.
Maar recht eronder zit een dvi plug zit die ook op een videokaart want dat kan het wel.
heb je het over die witte aansluiting erondeR?

dat is onboard een Nul Modem Kabel.... is dat DVI?

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3573/imagebal.jpg 8)7

• maarten12100
Ow in dat geval met deze videokaart nee je kan geen twee monitoren aansluiten tenzij je er eentje via v-video gaat aansluiten maar dan is de kwaliteit niet heel erg "yeah"

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Gele plug op je extra videokaart kun je verbinden met zo'n zelfde gele plug op je tv. Beeldkwaliteit is niet super, maar je hebt iig beeld ;). Voor het echte werk heb je een andere videokaart nodig.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Bob Marley
zouden jullie een goedkope videokaart kunnen aanraden?
Ik ga geen video/audio/tekst- bewerkingen verrichten. Deze PC kan het gewoon niet aan.
Het gaat puur dat ik 2 schermen aan de pc kan aansluiten.
Het doel ervan is, 1 scherm is 15" en andere scherm is 23" en dan als ik een film opstart op de pc dat ik die gewoon met 23" scherm kan kijken en niet dat ik steeds kabels hoeft te verwisselen...
Als ik op de pc bezig ben met surfen enz dan is de 23" TV aan en ik werk gewoon op de 15".. voldoende zo.

Ik heb gister naar mycom en alternate gebeld en zij adviseren een kaart van €90 aan.
Deze kaart heeft 2x DVi aansluiting.

niet goedkoper? :X

[ Voor 0% gewijzigd door Bob Marley op 04-11-2012 12:42 . Reden: info ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Bob Marley schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:42:
zouden jullie een goedkope videokaart kunnen aanraden?
Ik ga geen video/audio/tekst- bewerkingen verrichten. Deze PC kan het gewoon niet aan.
Het gaat puur dat ik 2 schermen aan de pc kan aansluiten.
Het doel ervan is, 1 scherm is 15" en andere scherm is 23" en dan als ik een film opstart op de pc dat ik die gewoon met 23" scherm kan kijken en niet dat ik steeds kabels hoeft te verwisselen...
Als ik op de pc bezig ben met surfen enz dan is de 23" TV aan en ik werk gewoon op de 15".. voldoende zo.

Ik heb gister naar mycom en alternate gebeld en zij adviseren een kaart van €90 aan.
Deze kaart heeft 2x DVi aansluiting.

niet goedkoper? :X
Onzin gewoon goedkoopste videokaartje kopen die er is. Heb ik ook tijd terug gedaan. Heb er nog een liggen van 35 e die ik ooit voor hetzelfde doel gebruikte (triple screen), wellicht kan je die voor weinig overkopen :) PM me maar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek even in vraag en aanbod naar een 2e hands AGP kaartje, daar zijn er zat van te vinden voor een paar euro.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die gele plug heeft niks met video te maken en is een RS232 seriele poort, al iets ouds wat misschien een aantal niet meer kennen. Daarbij klopt het verhaal van dedicated video ook niet helemaal maar in dit geval wel weer.

Bij de oudere systemen zoals dit systeem word inderdaad dedicated video uitgeschakeld maar bij de hedendaagse systemen is dat niet zo. Sterker nog dat je bij o.a. het Z77 chipset dedicated en externe videokaart met mekaar kan laten samenwerken.

Wat de TS wel zou kunnen proberen is een VGA splitter ertussen te zetten met wel als nadeel dat je dan alleen gelijke beelden op beide monitoren krijgt. AGP kaarten met DVI en VGA heeft ook geen nut want bij gebruik van DVI werkt de VGA poort niet meer en andersom.
Bob Marley schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:22:
heb je het over die witte aansluiting erondeR?

dat is onboard een Nul Modem Kabel.... is dat DVI?

[afbeelding] 8)7
Ook dit is een RS232 seriele aansluiting die inderdaad ook wel als 0 modem kabel gebruikt kon worden maar meer een universele aansluiting was/is. Het is in elk geval al iets ouds en word tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer gebruikt omdat USB min of meer de opvolger ervan is. In elk geval heeft dit helemaal niks met DVI te maken en kan je ook niet gebruiken voor video.

[ Voor 31% gewijzigd door Roel1966 op 04-11-2012 18:09 ]

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 13:16
Roel1966 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:06:
Die gele plug heeft niks met video te maken en is een RS232 seriele poort
Je bedoelt dit 17-polige connector voor een game controller neem ik aan? RS232 is al een paar jaar een 9-polige connector...

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Roel1966
  • Niet online
hommer schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:10:
Je bedoelt dit 17-polige connector voor een game controller neem ik aan? RS232 is al een paar jaar een 9-polige connector...
Die 17 polige connector is ook een RS232 connector en inderdaad vaak gebruikt als game port.

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 13:16
Roel1966 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:35:
[...]
Die 17 polige connector is ook een RS232 connector en inderdaad vaak gebruikt als game port.
nee, RS232 is het echt niet. Aansluiting voor 4 potmeters en 4 knoppen en misschien ook nog wel midi poort maar dat betwijfel ik want dat was toch echt voorbehouden aan echte geluidskaarten. Het is zeker geen seriële poort.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Roel1966
  • Niet online
hommer schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:33:
nee, RS232 is het echt niet. Aansluiting voor 4 potmeters en 4 knoppen en misschien ook nog wel midi poort maar dat betwijfel ik want dat was toch echt voorbehouden aan echte geluidskaarten. Het is zeker geen seriële poort.
Midi maakte ook gebruik van RS232 maar ik had het even opgezocht en de 25 polige connector is/was de eigenlijke standaard voor RS232 en niet die 17 polige. Naderhand kwamen wel die versies met 17 polige connectoren maar RS232 werd in meerdere uitvoeringen gemaakt.

Die gameport werd trouwens ook vaak gebruikt voor game-controllers en inderdaad kon je via een verloop ook midi erop gebruiken. Meestal werden wel inderdaad die poorten op audiokaarten gezet maar niet echt alleen op de "echte" geluidskaarten.

Maar in de basis was het gewoon RS232 met dan wat extra lijnen erbij, verwarrend maar oke, vandaar dat men er ook vanaf gestapt is en richting USB gegaan is.
Pagina: 1