Dakisolatie schuin dak - goede ideeen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:58
Mijn huis (met schuinpannendak onder 35 graden helling) heeft nog maar amper dakisolatie.
de meeste oppervlakte is een spaanplaat dakbeschot met aan de buitenzijde 3 cm piepschuim en daarop pannenlatten (en pannen en PV:) )

In twee ruimtes is er ook aan de binnenzijde isolatie (badkamer en overloop).

Er is iemand langsgeweest voor thermoparels onder de dakpannen, maar die wilde niet omdat er dus twee ruimtes waren met isolatie aan de binnen zijde.

Daarnaast heb ik gezien dat er een makkelijk product is: renofast van unidek (op EPS basis) . dit zijn panelen die ook gelijk afgewerkt zijn met een Rc van 3,5 max.

Wie is bekend met andere snel te monteren systemen, die ook een net "dakbinnenzijde" creeren, zonder dat ik gelijk moet gaan witten of gipsplaten stuccen, etc.

Bedankt
Barry

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:18

ericplan

5180 Wp PV

Wel belangrijk om de leeftijd te vermelden. Een betonnen sneldekker gaat bv 40 jaar mee. Zit je daar tegenaan is aanpakken vanaf de buitenzijde een stuk handiger. Verder is het wel handig om te weten wat voor soort woning het is en of er dakkapellen e.d. zijn. Als je van de buitenkant gaat werken is het natuurlijk geen probleem om eerst een afgewerkt plaatmateriaal te leggen en daarop het nieuwe dakpaneel.

[ Voor 22% gewijzigd door ericplan op 03-11-2012 09:10 . Reden: Toevoeging ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 13:30
Heb je een vrijstaande woning? dan kan dus gewoon je totale dak aan de buitenzijde verhoogd worden.

Je gekozen unidek oplossing gaat geheid vochtproblemen geven aangezien je hout gaat opsluiten tussen twee dampdichte isolatiematerialen

Zoniet kan je ervoor kiezen om de 3cm eps te verwijderen en veilig maximaal de binnenzijde te gaan isoleren met damp-open materiaal (vlaswol/papiervlokken/houtwol)

Je oplossing kan je doorbereken op http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/

Een andere optie is om met klimaatfolie te gaan werken zoals bv http://www.isover.nl/prod...solatie/dak/vario-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@marz01: bedankt voor de tip over de klimaatfolie. ik ga isover eens bellen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nav. de verschilldende vragen:
1. het is een hoekwoning die versprint versus de buurwoning, dus een eigen kap. bouwjaar 1976, bij bouw spouwmuurisolatie, 4cm piepschuim onder betonvloer en 3 cm piepschuim op het dakbeschot (onder de panlatten). inmiddels vloer aanvullend met Tonzon geisoleerd
2. de kap bestaat uit 2 delen
3. geen dakkapellen ofzo
4. oud hollandse gebakken dakpannen.
5. zoals gezegd: nu eps aanbuitenzijde van het dakbeschot en in de badkamer (door vorige bewoner) isolatiedekens (met dampremmende laag, maar niet netjes helemaal sluitend gelegd) onder het dakbeschot en daaronder weer gestuct gipsplaat.

alles zo lezende neig ik nu naar thermoparels onde rde pannen waarbij de badkamer niet gedaan wordt

[ Voor 17% gewijzigd door BarryH op 03-11-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
@BarryH:
Je kunt het proberen, maar volgens mij zijn er geen isolatiebedrijven die parels aanbrengen onder oud hollandse pannen. Dan komen ze er aan alle kanten direct weer uit. (Als je er wel een vindt, dan houd ik mij zeer aanbevolen overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@pcmadman: wellicht dat ik me dan in de naam van de pannen vergis. ik weet wel zeker dat het geen betonnen zijn. wellcht dan gewoon hollandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421155

Ik heb in 2010 mijn soortgelijk dak geïsoleerd met 9 cm glaswol en isover vario klimaatfolie
ik heb er toen een hygro sensor in geplaatst om de vochtigheid te meten.
In de winter zie je de vochtigheid bij vorst wat oplopen, in mijn geval max 70%, als het buiten
weer wat warmer wordt daalt de vochtigheid weer naar 43% in de zomer
wel is het zaak het folie goed luchtdicht te bevestigen anders gaat het mis, vooral als je huis op
overdruk staat.

Tip, kijk voor folie eens op Ebay in Duitsland, daar is het een stuk voordeliger dan hier in Nederland
scheelt vaak de helft.http://gathering.tweakers.net/global/smileys/yummie.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
BarryH schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:31:
@pcmadman: wellicht dat ik me dan in de naam van de pannen vergis. ik weet wel zeker dat het geen betonnen zijn. wellcht dan gewoon hollandse?
Je hebt Oud Hollandse pannen, Verbeterde Hollandse pannen en Opnieuw Verbeterde Hollandse pannen.

Dit zijn Oud Hollandse pannen:
Afbeeldingslocatie: http://www.renovatietotaal.nl/media/system/artikelen/317/RT0212.restauratie.pannen02.jpg
Pagina: 1