Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flashvideo's geven groen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Sinds een maand of twee heb ik problemen met het afspelen van Flashvideo's in Firefox. Als ik een YouTube-video of video op Facebook kijk, gebeurt het regelmatig dat na 1, 2 of 3 minuten het beeld opeens groen wordt, het geluid gaat stotteren en het filmpje opeens afkapt. Het gebeurt helaas willekeurig.

Een Google- en GoT-zoekopdracht wijst uit dat hier twee oplossingen voor zijn: hardware acceleration uitzetten of de nieuwe Protected Mode van Flash uitschakelen. Beide gedaan, helaas met nul resultaat. Het gebeurt met Firefox 16.0.2 en Flash 11.4.402.287 @ W7 x64 (ook na een fresh install van álles), maar ook bij iets oudere versies van Firefox en Flash had ik dit probleem.

Iemand enig idee hoe ik dit wél kan oplossen? Misschien ligt het aan m'n grafische kaart (GeForce 8600GT)?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke 'iets oudere' versie van flash heb je gebruikt? 11.3 heeft ook al protected mode uit m'n hoofd, dus 11.2 moet je dan hebben om 't zeker te weten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je de laatste driver voor je videokaart ?
Probeer het eens met chrome, staat de hardware acceleration van firefox ook uit ?

• Domokun
Hero Of Time schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:50:
Welke 'iets oudere' versie van flash heb je gebruikt? 11.3 heeft ook al protected mode uit m'n hoofd, dus 11.2 moet je dan hebben om 't zeker te weten.
Ik heb de setup van 11.2 volgens mij nog wel ergens op m'n HDD, dus ik kan dat proberen. Maar toch zou protected mode uitzetten (wat ik heb gedaan) hetzelfde resultaat moeten hebben en dat hielp dus niet.
brilsmurfffje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:55:
Heb je de laatste driver voor je videokaart ?
Probeer het eens met chrome, staat de hardware acceleration van firefox ook uit ?
Jup, meest recente WHQL-versie. Chrome is inderdaad een optie, maar om opeens van Firefox naar Chrome over te stappen is ook wat. Maar om te testen zou ik 't eigenlijk wel even moeten doen ja. HA staat ook bij Firefox uit, ja.

• Domokun
Even wat dingen geprobeerd, en het probleem gebeurt nog steeds bij gebruik van Chrome, Flash 11.2 (dus vóór Protected Mode) en zelfs bij een geheel andere videokaart (een Radeonkaart). Ook bij de vandaag uitgebrachte Flash 11.5 blijft het probleem doorzetten. Heel merkwaardig dit.