Mijn huidige PC is inmiddels geen jonkie meer (6 1/2 jaar oud nu), maar ik hoop er nog minstens een jaartje mee vooruit te kunnen (in ieder geval to Haswell). Ik ben nog steeds happy met de snelheid en ik heb simpelweg op het moment geen zin om een berg geld uit te geven aan een nieuwe setup. Als ik een nieuw systeem koop, wil ik het meteen goed doen en alles weer nieuw & snel hebben.
Dit zijn de specs:
Op het gegeven moment crashte het systeem tijdens een Skypegesprek. Ik drukte op reset en vervolgens bleef het systeem elke keer op hetzelfde moment hangen tijdens de Windows-boot. Dit kon ik zien omdat de animatie van het logo iedere keer op exact hetzelfde moment bleef hangen. Ik zette hem dus maar helemaal uit. Vervolgens gaat hij helemaal niet meer aan. Niets gebeurde toen ik de aan/uitknop indrukte. Ik heb vervolgens de stroom er afgehaald en hem een kwartier laten staan. Toen ik hem daarna probeerde aan te zetten, startte hij zonder problemen opnieuw up. Het systeem draaide weer uren als een zonnetje daarna.
Waar kan dit vooral aan liggen vraag ik mij af? Ik neig naar het moederbord maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb niet lang geleden mijn 8800GTX kaarten vervangen door twee GTX 260 kaarten. Kan dit er nog mee te maken hebben?
Dit zijn de specs:
Het systeem loopt op willekeurige momenten vast en dan ook echt muurvast. Geen blue screens of errors, gewoon een complete freeze. Het gebeurt als ik met een Word documentje bezig ben, als ik Battlefield 3 speel, of als ik muziek op heb staan. Compleet random. De lampjes op mijn toetsenbord reageren niet als ik bijvoorbeeld caps lock of num lock indruk. Alleen de reset knop biedt uitkomst.Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
PSU
Tagan 850W
CPU
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz 36 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (4-4-4-12)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD MS-7380 (CPU 1) 24 °C
Graphics
P223W (1680x1050@59Hz)
P223W (1680x1050@59Hz)
896MB GeForce GTX 260 (EVGA) 59 °C
896MB GeForce GTX 260 (XFX Pine Group) 45 °C
ForceWare version 306.97
SLI Enabled
Hard Drives
733GB Western Digital WDC WD75 00AAKS-00RBA SCSI Disk Device (ATA)
63GB Kingston KINGSTON SNV425S264G SCSI Disk Device (ATA)
977GB Western Digital WDC WD10 02FAEX-00Y9A SCSI Disk Device (ATA)
Optical Drives
MagicISO Virtual DVD-ROM0000
PIONEER DVD-RW DVR-215D SCSI CdRom Device
Audio
ASUS Xonar Essence ST Audio Device
Op het gegeven moment crashte het systeem tijdens een Skypegesprek. Ik drukte op reset en vervolgens bleef het systeem elke keer op hetzelfde moment hangen tijdens de Windows-boot. Dit kon ik zien omdat de animatie van het logo iedere keer op exact hetzelfde moment bleef hangen. Ik zette hem dus maar helemaal uit. Vervolgens gaat hij helemaal niet meer aan. Niets gebeurde toen ik de aan/uitknop indrukte. Ik heb vervolgens de stroom er afgehaald en hem een kwartier laten staan. Toen ik hem daarna probeerde aan te zetten, startte hij zonder problemen opnieuw up. Het systeem draaide weer uren als een zonnetje daarna.
Waar kan dit vooral aan liggen vraag ik mij af? Ik neig naar het moederbord maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb niet lang geleden mijn 8800GTX kaarten vervangen door twee GTX 260 kaarten. Kan dit er nog mee te maken hebben?