Welke van deze microSD kaartjes presteert het beste?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 15:41
Beste allen,

Ik gebruik altijd CrystalDisk mark om na te kijken wat de prestaties van schijven zijn.

Echter moet ik nu drie microSD-kaart (Samsung 32 GB, SanDisk Ultra 32GB en een naamloze Duracell 32 GB, allen Class 10) schijfjes beoordelen, voor een telefoon en twee tablets, en ik wil graag weten hoe ik het eea moet zien.
Ik snap uiteraard 'read' en 'write' wel, maar eigenlijk houdt het daar op als het om het interpreteren van wat het meest geschikte kaartje voor welke toepassing is aangezien niet een kaartje consequent sneller is dan de ander op ieder gebied.

Hier heb ik wat screenshots van wat benchmarks met de verschillende kaartjes geplaatst.

Hopelijk kan iemand me duidelijkheid bieden over wat het beste kaartje is voor welke toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 17:47

Nic

Vrij

Ik denk dat je vooral de snelheid van je USB kaartlezer aan het testen bent geweest...
Ter vergelijking: een 32 GB CF-kaartje met m'n usb 2.0 lezer doet 19 MB/s
Datzelfde kaartje in de usb 3.0 lezer doet 85 MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

dsltv schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:26:
Ik denk dat je vooral de snelheid van je USB kaartlezer aan het testen bent geweest...
Ter vergelijking: een 32 GB CF-kaartje met m'n usb 2.0 lezer doet 19 MB/s
Datzelfde kaartje in de usb 3.0 lezer doet 85 MB/s...
Dit dus.
Een USB 3 kaart lezer is sneller dan de kaartjes kunnen reader/writen.
Als die mogelijkheid er is, kan je zien welke van die 3 de snelste is.

Zoals het nu ziet zijn ze gelimiteerd aan de huidige controller.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37
Maar voor telefoongebruik moet je vooral ook kijken naar de random read/write, dat zie je dus bij 512KB en 4KB. Daarin zie je dat vooral voor blocks van 512KB Samsung gewoonweg het beste presteert, steker nog veruit het beste.

Voor sequentieel schrijven, wat bijna nooit gebeurt in tablets, zijn ze vrijwel gelijk te noemen. Een verschil van 0.5MB/s ga je meestal niet direct merken.

Let overigens wel op bij testen dat je blockgrootte drie keer verschillend is. Daardoor kun je verkeerde of misleidende resultaten krijgen. 1GB of 500MB kan een goede richtlijn zijn om de prestaties te beoordelen. 50MB zoals via de Sandisk adapter is eigenlijk niet voldoende genoeg om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

alex3305 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:36:
Maar voor telefoongebruik moet je vooral ook kijken naar de random read/write, dat zie je dus bij 512KB en 4KB. Daarin zie je dat vooral voor blocks van 512KB Samsung gewoonweg het beste presteert, steker nog veruit het beste.

Voor sequentieel schrijven, wat bijna nooit gebeurt in tablets, zijn ze vrijwel gelijk te noemen. Een verschil van 0.5MB/s ga je meestal niet direct merken.

Let overigens wel op bij testen dat je blockgrootte drie keer verschillend is. Daardoor kun je verkeerde of misleidende resultaten krijgen. 1GB of 500MB kan een goede richtlijn zijn om de prestaties te beoordelen. 50MB zoals via de Sandisk adapter is eigenlijk niet voldoende genoeg om te testen.
Wat je zegt heb je helemaal gelijk in.

de 50MB zegt meer denk ik dan 1GB, omdat je vaker bij telefoons bijvoorbeeld meer foto's en MP3 bestanden aan het verplaatsen bent dan 1GB bestanden als in films oid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️