Internet uitschakelen na bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Hallo allemaal, ik heb hier een vraag waar ik de antwoord niet kan vinden, dus hoop ik hier antwoord te kunnen krijgen.

Het verhaal is als volgt, bij ons wordt internet tot heel laat nog gebruikt en dat vinden mijn ouders niet meer leuk. Ze willen een oplossing waar je internet na een bepaalde tijd kan uitschakelen. bijvoorbeeld om 2:00 uit en 9:00 weer aan. Ze willen ook kunnen bepalen voor welke pc dat is bedoelt, dus iets met mac adres of zo.

Ik heb zelf al wat gevonden waar je een software op die computer moet installeren, maar dat is geen oplossing. Ik had ook in onze modem/router (Thomson TG789vn) gekeken, volgens mij is dat niet mogelijk met die modem/router. Ik kan het mis hebben.

Het enige oplossing die ik nu kan bedenken is een route kopen met die functie in gebakken. Ik weet wel dat zulke routes bestaan, maar ik weet niet welke routes ik moet hebben. Kan ik ergens zien of een route dat functie heeft? alle adviezen zijn welkom.

Bedankt voor het lezen en hoop ik iemand mij hier kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Met m'n oude Linksys WRT54GL routeren HyperWRT firmware kon ik instellen wanneer router internet mocht doorzenden en wanneer niet. Zowel welke dagen of welk uur.

Een andere oplossing is je router in een stopcontact steken met tijdschakelaar.
Zo krijgt router pas stroom op bepaald uur en krijgt de router geen stroom na bepaalde tijd.

https://www.elektrobode.n...00-dig-stekkerschakelklok

Bye
Ragdd

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het verhaal is als volgt, bij ons wordt internet tot heel laat nog gebruikt en dat vinden mijn ouders niet meer leuk. Ze willen een oplossing waar je internet na een bepaalde tijd kan uitschakelen. bijvoorbeeld om 2:00 uit en 9:00 weer aan. Ze willen ook kunnen bepalen voor welke pc dat is bedoelt, dus iets met mac adres of zo.
Gewoon een tijdklok op de stekker van de router, lijkt me een nogal simpele en goedkope oplossing? (Scoor je goedkoop bij de plaatselijke bouwmarkt.

Als je een nieuwe router wilt: Fritz!Box en Airport Extreme hebben de mogelijkheden hiervoor iig. ingebakken.

[ Voor 27% gewijzigd door Keypunchie op 03-11-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als ik screens bekijk van die router, zit er wel iets in als "parental control/ouercontrole", grote kans dat je daar op mac adres toegangs tijden en dergelijke kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ra_gdd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:47:
Met m'n oude Linksys WRT54GL routeren HyperWRT firmware kon ik instellen wanneer router internet mocht doorzenden en wanneer niet. Zowel welke dagen of welk uur.

Een andere oplossing is je router in een stopcontact steken met tijdschakelaar.
Zo krijgt router pas stroom op bepaald uur en krijgt de router geen stroom na bepaalde tijd.

https://www.elektrobode.n...00-dig-stekkerschakelklok

Bye
Ragdd
Ik was vergeten aan te geven dat die geblokkeerde pc niet weer makkelijk toegang moet krijgen. Excuses
Keypunchie schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:17:
[...]

Gewoon een tijdklok op de stekker van de router, lijkt me een nogal simpele en goedkope oplossing? (Scoor je goedkoop bij de plaatselijke bouwmarkt.

Als je een nieuwe router wilt: Fritz!Box en Airport Extreme hebben de mogelijkheden hiervoor iig. ingebakken.
Een route van 200 euro is wel beetje duur, ik dacht aan iets van 50 euro?
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:42:
Als ik screens bekijk van die router, zit er wel iets in als "parental control/ouercontrole", grote kans dat je daar op mac adres toegangs tijden en dergelijke kan zetten.
In de parent control, kan je alleen webfilteren.. Ik kan nergens tijd of datum of mac adres in vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-05 10:05

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet dat Draytek ook deze opties in de software heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Yibsel schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:45:

Een route van 200 euro is wel beetje duur, ik dacht aan iets van 50 euro?
V&A aangeboden: Linksys E2000
Daar kan je wel op mac-adres toegang weigeren naar heel het internet op bepaalde tijden.

Heb die zelf ook, prima router voor huis-tuin en keuken gebruik.
pricewatch: Linksys E2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Wat Ra_gdd adviseerd met zijn tijds stopcontact raad ik niemand aan. Dit is vinden modems/routers namelijk niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:35:
[...]

V&A aangeboden: Linksys E2000
Daar kan je wel op mac-adres toegang weigeren naar heel het internet op bepaalde tijden.

Heb die zelf ook, prima router voor huis-tuin en keuken gebruik.
pricewatch: Linksys E2000
Bedankt ik zal es kijken. :)

Ik vind wel raar dat een route van bijna 200 euro uit 2011 dit niet kan...
Kan het zijn dat KPN die extra opties verborgen heeft gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat Ra_gdd adviseerd met zijn tijds stopcontact raad ik niemand aan. Dit is vinden modems/routers namelijk niet zo fijn.
Dat vinden modems/routers in mijn persoonlijke ervaring helemaal geen probleem. Heb heel lang de gewoonte gehad om mijn modem en router gewoon in een stekkerblok met schakelaar te hebben en die 's nachts uit te schakelen.

Modems/routers zijn vrij simpele apparaten en eerlijk gezegd, zeker bij de wat goedkopere modellen, doet een reboot van tijd tot tijd zo'n ding vooral goed* (leegmaken van caches, NAT-tabellen, etc. etc.). Aangezien je instellingen en de firmware op een ROM staan, hoef je ook echt geen zorgen te maken om data corruptie of noodzaak tot een clean shutdown. Gewoon spanning eraf wanneer je niet nodig hebt en spanning erop als je hem wilt gebruiken heeft mij nog nooit problemen gegeven.

Maar ik ben benieuwd op welke aspecten jij ervaring hebt dat het problemen geeft?

*daarom ook dat dit altijd de eerste stap van het troubleshooten is die ze je bij de providerhelpdesk vragen om uit te voeren. Stekker eruit, ff wachten, stekker erin.

[ Voor 16% gewijzigd door Keypunchie op 03-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als de rest van het huis wel internet moet hebben:

router ---> switch op tijdklok ---> begrensde pc

swtich kost echt een fractie van een router (vanaf 6 euro:)
netwerk switch op pricewatch)

Kooplijst:
Netwerk swtich.
extra utp kabel voor tussen swtich <--> router ( 5 euro, tenzij je die hebt liggen)
tijdklok ... 6 euro
Stekkerdoos?

Lijkt me goedkoper dan een router die de functionaliteit heeft, en beter te begrijpen voor digibete ouders.

Uiteraard werkt dat niet als de pc wireless is aangesloten...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb bij mijn ouders thuis een setup gedaan met een Netgear wndr4000.
Blokkade per pc, dus exact wat ze zochten. Eventueel ook wat websites filteren.
Werkt perfect, om 23:00 heeft mijn schoolgaande zusje geen internet meer via dat ding.

Ze zit sindsdien na 23:00 dan ook gewoon op WiFi van (ik gok) een buurjongen.
Mijn advies: geef er niet te veel geld aan uit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ik heb een 220V relais met 4 contacten aangesloten op een tijdklok (Gamma), en dan gaat de LAN verbinding los om 1:00 en gaat weer aan om 7:00. Werkt perfect.

Kon niet anders, want aan de modem hangt VoIP en telefoons, en die mogen niet uit in de nacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 03-11-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Ik had dus Linksys E2000 gehaald, maar de access restrictions werkt niet helemaal. Kan iemand mij misschien hiermee helpen?
Ik had getest met mijn iphone's mac adres, dat die op elke dag 24u geen internet moet krijgen, iphone kan gewoon op internet. Ik had ook geprobeerd om zo in te stellen dat iphone na 5 min geen internet meer zal krijgen, ook dat lukt het niet.

@Gero71, werkt jou acces restrictions(in NL was iets met toegangs en nog wat)? ik las ergens dat te maken kan hebben met firmware, welke firmware heb je op jou linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zet je 3G dataverbinding eens uit op je Iphone, werkt het dan wel? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 09-11-2012 19:15 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Als het geen wifi meer gebruikt, dan zou boven in de menu een 3g logo te zien zijn toch ;)
Maar bij de tab 'status' zie ik Current Time: Not Available
Kan ik ergens een tijd instellen? ik had hele router optie door gekeken kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Ok, ik weet niet wat ik gedaan had, maar het werkt nu als zonnetje :)
bedankt allemaal voor de tips en hulp
Pagina: 1