iTunes library op Diskstation met meerdere users en macs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 21:25
Howdy,

Ben al een tijdje aan het pielen met het volgende. Mijn iTunes library staat op mijn NAS (synology), werkt perfect. Ik maak verbinding met NFS mounts. NFS mounts maakt fast user switching mogelijk (in tegenstelling tot smb en apple share). Nu is het echter zo dat wanneer ik iTunes open en sluit, de permissies van de library bestanden worden aangepast. Ongeacht de huidige user/group wordt deze altijd op user: 501 en group 20 gezet (wanneer ik wijzigen doe vanuit mijn eigen account). Daarnaast gaat de chmod naar alleen bewerkrechten voor deze user.

Het probleem is dat wanneer ik inlog met fast user switch op het account van mijn vrouw, ik vervolgens niet iTunes kan openen (die verwijst naar dezelfde library op de NAS). Krijg dan een melding dat de library beveiligd is. Das ook niet zo gek: mijn vrouw is user 502 en die heeft dus geen rechten om de library te openen/bewerken.

Iemand hier een slimme fix voor? Heb al wat gelezen over ACL, maar op de synology kan ik dat alleen voor windows instellen. En de methode die op deze pagina (https://discussions.apple.com/docs/DOC-1691) staat weergegeven, werkt niet voor een netwerkschijf.

Ik verwacht dat bij een andere pc het wel kan als daar ook een user 501 op bestaat. Maar dat kan ik nog niet testen (iMac komt eraan :) ).