[WIN8] Fixmbr zonder recovery cd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Hoi,

Ik zit met een probleem, waarschijnlijk is mijn MBR kapot. Nu probeer ik dit te repareren, maar een recovery cd heb ik niet. Ook heb ik de beschikking tot maar één windows 8 pc.

Dat betekent dat ik geen Windows 8 toegang heb. Maar hoe zou ik nu een recovery usb image kunnen maken waardoor ik mijn MBR zou kunnen fixen?

Groeten,
Martin,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Kijk hier eens: http://neosmart.net/wiki/...s+Bootloader+with+EasyBCD

prima proggie, dat Easy BCD

[alhoewel Win8 nu uit zichzelf bij mij een dualboot met Win7 aanmaakte toen ik 8 op een aparte partitie installeerde: keurig!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Maar hoe run je dat dan? Installeer ik dan op een USB?

Ik kan op dit moment dus NIKS met mijn laptop. Ik download nu de Windows 8 iso. Misschien dat ik via die manier in een recovery modus kan komen en zo proberen me MBR te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Booten vanaf usb/dvd (die met die iso gemaakt is uiteraard) en dan kan je op een gegeven moment kiezen voor "Repair your computer"

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-4t6t3A455dI/T-cfh_HQm3I/AAAAAAAAAtY/CXSHhzV1jKA/s1600/repair.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Oké, dan gaat het goed. Ik laat de download lopen, ik ga slapen. Morgenavond hervat ik proces en hopelijk is me laptop dan weer vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou een Windows Recovery CD kunnen maken vanuit Windows 8 zelf:

Windows 8 Tip: Create Recovery Media

Maar op basis waarvan denk je dat je MBR corrupt is? Je zou misschien ook kunnen kijken of je met bcdedit dingen kan oplossen.

[ Voor 53% gewijzigd door Turdie op 02-11-2012 23:35 ]

Pagina: 1