Draadloze Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

• Jejskov
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 14:23
Dag Tweakers,

Ik heb nu een home cinema maar de kabels (van versterker naar boxen) storen mij. Zijn er hier draadloze alternatieven voor? Ik bedoel dan dat ik gerust een nieuw systeem wil kopen als de prijs meevalt en met draadloze boxen. Anders leg ik die kabels wel in mijn kamer maar zou dat liever niet doen.

Alvast bedankt

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
Draadloze speakers klinkt altijd heel mooi.
Er zijn absoluut voorbeelden van te noemen, zoek maar eens op Canton wireless of Teufel.

Maar vergeet niet dat de luidsprekers nog steeds stroom nodig hebben om de ontvanger en versterker te voeden... Dus de draden kwijtraken lukt je nooit helemaal, ze liggen alleen op een iets andere plek...

• Jejskov
Maarce schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:56:
Draadloze speakers klinkt altijd heel mooi.
Er zijn absoluut voorbeelden van te noemen, zoek maar eens op Canton wireless of Teufel.

Maar vergeet niet dat de luidsprekers nog steeds stroom nodig hebben om de ontvanger en versterker te voeden... Dus de draden kwijtraken lukt je nooit helemaal, ze liggen alleen op een iets andere plek...
Komen de draden dan uit de boxen, want dat zou al veel verschil maken

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 21:53
Jejskov schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:57:
[...]

Komen de draden dan uit de boxen, want dat zou al veel verschil maken
Ze hebben altijd een draad nodig, je hebt geen draadloze stroom... Je hebt alleen een zend en ontvang unit, zodat bijv. je ontvangunit (meestal rears) elders stroom kan tappen en vanaf daar kabels naar je speakers kan laten lopen.

• Jejskov
Dat dacht ik wel, maar als elke kabel uit 1 box komt en het signaal draadloos kan verstuurd worden zou het al beter zijn

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ken wel iemand die een 5.1 setup heeft, waarbij de sub en z'n rears draadloos worden aangestuurd. De sub heeft dan een normale stekker, en vanuit daar lopen er ook 2 kabels naar de rear speakers toe.

Werkt opzich nog wel leuk ook. Maar dat is wel iets specifieks van een set.

Philips heeft ze in iedergeval. Maar ook hier, rears zijn draadloos, fronts, sub en center niet: http://www.philips.nl/c/h...73097961860AD.app121-drp1

Ey!! Macarena \o/

• Jejskov
Als sub en rears draadloos zijn is dat goed, dat zijn nu degene die een hele kabel netwerk in mijn kamer leggen. Een witte kleur is nu niet direct wat ik zocht, maar toch bedankt. Ik zou ook op zen minst een aux aansluiting willen maar liefst een optische en een hdmi in.

[ Voor 20% gewijzigd door Jejskov op 02-11-2012 22:37 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Jejskov
Er is geen mogelijkheid om de vloer open te breken om een pvc buisje te leggen. Ik zal het voorlopig dan maar doen met kabels van versterken naar boxen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 10:12 ]

• Jejskov
Als ik ze wil wegwerken in plinten zien ze alle kanten van de kamer en dit terwijl de boxen misschien op een derde van die afstand van de versterker staan. Ik zal die kabels gewoon op de grond laten lopen al is het niet echt ideaal. Toch bedankt voor de info.
Pagina: 1