Beste Tweakers,
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Gamen
-School
-Werk
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal hetgene wat nu beschreven is (liefst minder dan 2k, bij 1,6k spring ik een gat in de lucht
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graka aanpassing
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb rondgekeken op fora en de bbg's en zie dat dit acceptabel is de i5 prijs/kwaliteit/prestaties en dat geldt ook voor de overige componenten zoals ssd, hd en mobo
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
Ik ben op dit moment aan het overwegen welke videokaart ik in mijn high end systeem wil hebben (deze is als volgt:
Zoals je kunt zien heb ik nu gekozen voor een 7950 in CF.
Echter weet ik vanuit mijn ervaring dat CF opstellingen die ik heb gehad, altijd problemen gaf (of bluescreens, of driver problemen en veel geluid+warmte) en dus ben ik toch aan het overwegen om weer na lange tijd over te stappen naar een Single card.
Echter is mijn vraag of een single card (die in verhouding duurder is dan de CF opstelling) ten opzichte van de CF opstelling veel performance verlies zou opleveren? Welke dan tevens juiste keuze zou zijn voor dit systeem. Zou ik als ik een single card pak ook een andere voeding kunnen nemen?
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Gamen
-School
-Werk
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal hetgene wat nu beschreven is (liefst minder dan 2k, bij 1,6k spring ik een gat in de lucht
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graka aanpassing
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb rondgekeken op fora en de bbg's en zie dat dit acceptabel is de i5 prijs/kwaliteit/prestaties en dat geldt ook voor de overige componenten zoals ssd, hd en mobo
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
Ik ben op dit moment aan het overwegen welke videokaart ik in mijn high end systeem wil hebben (deze is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,95 | € 119,95 |
| 2 | Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top V2 | € 295,24 | € 590,48 |
| 1 | Western Digital Red WD20EFRX, 2TB | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2711 Zwart | € 588,- | € 588,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A2133C11B | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,58 | € 15,58 |
| 1 | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.990,81 | |
Zoals je kunt zien heb ik nu gekozen voor een 7950 in CF.
Echter weet ik vanuit mijn ervaring dat CF opstellingen die ik heb gehad, altijd problemen gaf (of bluescreens, of driver problemen en veel geluid+warmte) en dus ben ik toch aan het overwegen om weer na lange tijd over te stappen naar een Single card.
Echter is mijn vraag of een single card (die in verhouding duurder is dan de CF opstelling) ten opzichte van de CF opstelling veel performance verlies zou opleveren? Welke dan tevens juiste keuze zou zijn voor dit systeem. Zou ik als ik een single card pak ook een andere voeding kunnen nemen?
[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 02-11-2012 20:20 ]