Internet ingang voor output gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• michael1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-01 09:20
Beste Tweakers,

Ik vraag me af of ik de internet poort achterop mn pc ook kan gebruiken als internet output?

Ik maak nu gebruik van wireless internet dmv een dongle. Nu wil ik mijn xbox aan het netwerk koppelen zodat deze ook is verbonden met internet. Maar mijn router staat te ver weg om deze met kabel aan te sluiten.
Mijn computer daarintegen niet.

Vandaar deze vraag.

Ik ben nogal een nood kwa netwerken.

alvast bedankt voor de reacties!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 05:21
Het leuke aan het internet is dat iedere input ook een output is. Je kunt dus niet stellen dat iets alleen een input of alleen een output is. Meestal wil je andersom (ethernet naar wi-fi) maar je kan ook wi-fi naar ethernet bridgen. Volgens http://superuser.com/ques...through-its-ethernet-port kan je dit zelfs zonder extra software in Windows.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nofi, maar denk dat je je eens moet gaan inlezen in networking (zoals je zelf al een beetje zegt ;)). Bij ethernet bestaat er namelijk niets iets als een input of een output.

Anyway, je vraag klinkt alsof je een bridge wilt opzetten. Daarvoor moet je dan 2 NICs in je PC hebben. Goed te volgens how-to voor Linux: http://wiki.debian.org/BridgeNetworkConnections

Makkelijker is om gewoon een switch ertussen te zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 02-11-2012 20:09 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat TS geen Linux draait ;)
Je kunt een netwerkbrug maken. Dat zorgt ervoor dat je data vanaf internet niet alleen in je pc gebruikt kunnen worden, maar ook weer via je NIC naar een bedraad netwerk kunt sturen. Hier zitten wat haken en ogen aan:
-Vaak werkt het niet (Windows, andere reden kan ik niet aangeven... ;))
-Je zult waarschijnlijk een crossed link cable moeten gebruiken tussen je pc en xbox
-Je zult vaste ip-adressen in moeten geven in beide apparaten die in dezelfde range zitten, anders krijgt je xbox geen data vanuit je pc

Wat ik je aan zou raden: neem een wifi-router, en flash daar desnoods custom (DD-WRT) firmware op. Die kun je dan inzetten als "ontvanger" en kun je met een kabeltje naar je pc en xbox. Dan heb je gelijk ook nooit meer het probleem dat je pc aan moet staan, voordat je met je xbox kunt internetten. En als je pc onverhoopt vastloopt, merk je daar niets van op je xbox.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Vanaf Windows XP is er een standaard functie waarmee je je draadloze signaal kan delen over de kabelaansluiting (of andersom). Er valt (helaas) weinig meer aan in te stellen dan 'aan en uit', maar werkt voor een situatie als deze prima. Windows treed dan ook op als DHCP-server, dus het is echt heel makkelijk.

Zoek op Windows ICS (Internet Connection Sharing).

Mogelijk is inderdaad wel een cross link UTP kabel nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door waterwolf op 04-11-2012 11:56 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bartjezz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:26:
-Je zult waarschijnlijk een crossed link cable moeten gebruiken tussen je pc en xbox
Mogelijk is inderdaad wel een cross link UTP kabel nodig.
Dat is iets van vroeger, toen NICs nog geen autonegotiation hadden ;)
waterwolf schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:54:
Vanaf Windows XP is er een standaard functie waarmee je je draadloze signaal kan delen over de kabelaansluiting (of andersom). Er valt (helaas) weinig meer aan in te stellen dan 'aan en uit', maar werkt voor een situatie als deze prima. Windows treed dan ook op als DHCP-server, dus het is echt heel makkelijk.
Geen idee hoe dat werkt in Windows, maar dat zou ik wel vreemd vinden. Twee DHCP-servers in een netwerk gaat niet, dus ik krijg dan het idee dat die Windows-PC ook NAT uitvoert. Klopt dat?
Waarom? :?

Ik heb het zelf prima draaien met puur een bridge. Gewoon in feite hetzelfde effect als een switch ertussen knallen, alleen dan softwarematig. Maar met Windows heb ik geen ervaring daarmee.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 04-11-2012 13:56 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Compizfox schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:08:
Daarvoor moet je dan 2 NICs in je PC hebben.
WIFI dongle: NIC1
LAN poort: NIC2

Guide erbij pakken: Internet-verbinding delen configureren in Windows XP

En klaar is michael ;)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oh, wait. Het gaat over 1 draadloze NIC. Dan wordt het verhaal anders, omdat een 802.11 AP niet verwacht dat 2 MAC-adressen kunnen zitten achter 1 (voor de AP) zichtbare client.

NAT is dan 1 optie, inderdaad. Het kon ook nog anders volgens mij, door de MAC-adressen te spoofen oid. Hoe dat precies ging weet ik niet meer, maar het was wel ingewikkeld :P

Houdt er wel rekening mee dat je Xbox op die manier in een apart netwerk terecht komt. Daarnaast, 2 devices op 1 WiFi-dongle? Gamen op een WiFi-dongle is al shit, laat staan met nog een extra PC ertussen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:55:

Dat is iets van vroeger, toen NICs nog geen autonegotiation hadden ;)
Heeft weinig met Auto-Negotiation van doen, dat zorgt voor het opzetten van de link en bepalen van link speed en duplex.
Jij doelt op Auto-MDIX, daarmee past de interface zelf de "crossing" toe wanneer je een patch kabel gebruikt.
Auto-MDIX is onderdeel van de Gigabit standaard voor zover ik weet, en daarom kan vrijwel elke adapter vandaag de dag dit.
Geen idee hoe dat werkt in Windows, maar dat zou ik wel vreemd vinden. Twee DHCP-servers in een netwerk gaat niet, dus ik krijg dan het idee dat die Windows-PC ook NAT uitvoert. Klopt dat?
Waarom? :?
Binnen één netwerk wil je niet twee DHCP servers inderdaad.
Wanneer je Windows Internet Connection Sharing toepast heb je echter twee netwerken. Je PC fungeert dan als router.
Ik heb het zelf prima draaien met puur een bridge. Gewoon in feite hetzelfde effect als een switch ertussen knallen, alleen dan softwarematig. Maar met Windows heb ik geen ervaring daarmee.
Dit lijkt mij ook de meest praktische oplossing en is in Windows ook makkelijk in te stellen.

Enige wat je hoeft te doen is de twee netwerkinterface die je wilt bridgen tegelijkertijd te selecteren, klik rechts op een van de interfaces en kies voor "Bridge Connections".
Dan wordt het voor je geconfigureerd. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1