Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste Tweakers,

Ik kom niet heel vaak op het forum nog ook al ben ik al een tijdje actief bij V&A dus ik zal mij even kort voorstellen ten eerste.
Mijn naam is Niek Rijkmans, ik ben woonachtig in het centrum van Groningen, studeer HBO Technische Bedrijfskunde en ben 21 jaar oud.

Nu heb ik sinds 1,5 jaar deze specificaties:
-Antec Nine Hundred Two behuizing met paar extra Noctua casefans.
-Asrock Z68 Extreme 4 moederbord (Bios versie P1.10)
-Intel i7 2600K cpu (standaard nog op 3.4ghz) i.c.m. een Thermalright Venomous X black koeler en Coollaboratory Liquid Ultra pasta
-MSI GTX 480 Twin Frozr videokaart (geen OC)
-Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 2x4 gb geheugen (in bios standaard op 1333, timings 9-9-9-24)
-Thermaltake Toughpower 750 watt voeding
-Western Digital Black WD1001FALS, 1TB hardeschijf
-Hitachi Deskstar 7K3000, 2TB hardeschijf

Windows Vista had ik een paar jaar geleden op de Western Digital schijf geïnstalleerd, daarna Windows 7 64 bit op de destijds nieuwe Hitachi 7K3000 schijf. Nu stond de de instellingen voor de HDD's in de bios (Advanced->Storage Configuration->enz.) op IDE in plaats van ACHI en de twee hardeschijven waren allebei aangesloten op sata 2 (sata 300 dus) ports. Nu had ik een tijdje geleden de Western Digital schijf geformatteerd (waar Vista nog op stond die niet meer gebruikt werd).

Zojuist heb ik een Samsung 830 256 gb ssd gekocht maar na het aansluiten op 1 van de intel of marvell sata 600 ports kan ik windows niet meer booten en kan ik als ik de windows 7 dvd in mijn pc doe ook niet van de dvd booten om windows opnieuw te installeren. Ook niet als ik de andere twee hardeschijven loskoppel. Als ik zonder de ssd in mijn pc de Western Digital schijf waar niks opstaat los haal (dus alleen met de Hitachi) kan ik ook geen windows meer booten van de Hitachi en ook niet van de Windows 7 dvd booten (om te installeren/repareren). Ik heb de Windows 7 dvd gecheckt in Windows en op een andere pc of deze het deed, en hij doet het wel gewoon.
Ik heb alle opties qua boot priorities en opties gecheckt en geprobeerd en ook de ssd (alleen en icm met de andere twee schijven) in alle sata ports geprobeerd. Alle hardeschijven en de ssd (en optische drive) worden wel gewoon herkend in de bios.

Telkens bij elke instelling en configuratie als ik de Windows 7 dvd in mijn pc stop (ook als ik wacht tot na boot optie scherm in bios met instoppen) dan krijg ik erna
''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''

Zou iemand mij kunnen helpen of heeft iemand ervaring met dit soort problemen bij deze Z68 moederborden van Asrock?
Mocht iemand mij zelfs willen helpen in Groningen krijgt diegene zeker weten een beloning of betaling trouwens!

Met vriendelijke groeten, Niek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Ok dus je bootvolgorde is:
1. cd-rom/dvd-rom
2 hdd (welke je dan wellicht in een ander stukje later nog nader moet specificeren zodat die Samsung schijf straks als boot 1 staat)
zo?
Indien ja, weet je 100% zeker dat de speler zelf niet perongeluk kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
Ik heb het geprobeerd met bootvolgorde:
1. cd/dvd rom
2. Samsung SSD

en
1. cd/dvd rom
2. niks

en
1. cd/dvd rom
2. Hitachi hdd (waar windows 7 op staat).

en
1. Samsung / of Hitachi / WD
2. cd/dvd rom

Ik krijg op geen enkel moment het bericht na de bios van druk op een toets om te booten van cd/dvd om Windows 7 te installeren.
Alleen maar dat stomme: ''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''. Alle opties in bios geprobeerd. IDE/ACHI. Verschillende sata ports, Marvell sata600 ports, andere sata600 ports of normale sata300 ports.

Ook heb ik met de Hitachi (windows 7) en de lege Western Digital allebei aangesloten (enige manier waarop Windows 7 nog wil opstarten (niet van dvd, maar gewoon de geïnstalleerde Windows 7 op de Hitachi) de Windows 7 dvd geprobeerd en andere cd's/dvd's, de speler werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Ben je in de mogelijkheid om het met een andere speler te proberen? Of misschien zelfs een andere SATApoort dat dat al wil, voor de speler dan he.
Als dat niet baat kan je eventueel proberen je interne usb apparaten los te koppelen, cadreader ed.

edit: wellicht nog een BIOS reset. Als die speler en de dvd in orde zijn moet die die eigenlijk al nooit voorbij mogen gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door X-Fire-X op 02-11-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
Heb sowieso geen cardreader of usb apparaten eraan hangen behalve mijn toetsenbord en muis expres alleen.
De dvd brander heb ik ook al geprobeerd in een andere sata300 port, werkte helaas ook niet.
Heb ook al via jumper op het moederbord en speciale knop achterop geprobeerd na cmos gecleared te hebben.
Het is heel vreemd want de dvd doet het gewoon en de speler ook in Windows zelf, maar na bios spoelt de speler niet echt op heb ik het gevoel als ik de dvd er dan in doe om te proberen te booten. Het moet ergens aan de bios liggen maar ik snap het echt niet meer.

[ Voor 51% gewijzigd door Niek91 op 02-11-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Mjah je kan een BIOS reset proberen en wellicht een andere speler van een kennis ofzo ff desnoods.
Mocht de tekst veel te snel voorbij komen door wat voor reden dan ook (maar dat heb je wellicht ook al geprobeerd) kan je ff tijdens de boot op de spatie blijven tikken.

edit: Kan je tijdens de boot niet toevallig een bootmenu oproepen via esc, del of 1 van de F-knoppen (F1, F2 of F10 bv?

wordt hier trouwens ff gek van t langzame laden, UPC heeft weer eens dns probs, dus als ik zo ff niet meer reageer...

[ Voor 32% gewijzigd door X-Fire-X op 02-11-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
Dankjewel voor de snelle antwoorden zover trouwens!
Bios resetten heb ik al twee keer geprobeerd, geen resultaat. Tsja heel vreemd als de dvd speler wel in windows het perfect doet. hmm anders moet ik een andere kopen :S

tijdens de boot een menu oproepen? je bedoelt bijvoorbeeld bij mijn Asrock F11 zodat je bootopties opent? ik kan dan kiezen uit wat ik aangesloten heb, Hitachi hdd en dvd lezer bijvoorbeeld maar helpt niks, alles geprobeerd.

Ik zit te denken, of ik moet mijn moederbord bios updaten (flashen) of... RMA/repareren misschien? terwijl alles verder perfect doet. Ik moet gewoon iets verkeerd ingesteld hebben maarja... wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
hmm...is je windows dvd wel bootable? Een originele is dat altijd maar toch...niet iedereen gebruikt altijd origineel natuurlijk.
Flashen kan je verder proberen, baat t niet dan schaadt t in dit geval ook niet denk ik. Maar als dat ook niet wil zou ik zelf eerst toch nog kijken of ik niet ergens even met een ander spelertje kon testen. Daarna kan je echt niet meer doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
Deze Windows 7 dvd heb ik al eerder Windows mee geïnstalleerd en dus geboot.
Ik ga wel even proberen of ik kan booten van een usb stick, misschien werkt dat wel. Zo niet moet ik maar een andere dvd brander kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Sorry, niet goed gelezen!

[ Voor 85% gewijzigd door morerevs op 02-11-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek91
Yes het is zover gelukt van een usb stick!!!! Godzijdank eindelijk, hele dag geïrriteerd.
Het is nu in 1 keer gelukt als ik usb stick erin deed en die als nr. 1 boot device selecteerde en daarna pakte hij hem vanzelf automatisch! Hopelijk gaat het morgen ook goed als ik de beide hardeschijven (hitachi met data en oude Windows erop!) weer aansluit. X-Fire-X dankjewel
voor al je vlotte antwoorden trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag juiste subforum kiezen voor je vraag.

SSDs, DVDs, harde schijven en USB sticks zijn allemaal opslagmedia...

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1