Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb de afgelopen tijd wat certificaten behaald bij mijn werkgever (MCITP certificaten, ITIL v3), en ik ben bezig met het bijwerken van mijn CV.

Nu heb ik in het verleden ook certificaten behaald op mijn MBO ICT opleiding, zoals ECDL en CCNA 1 en 2. Nu kan ik me herinneren dat ik ooit eens in het "wat verdient de gemiddelde GoT'er/IT'er gemiddeld" topic gelezen had, dat er wat mensen van mening waren dat het niet nuttig is om op je CV te vermelden dat je certificaten hebt van Cisco Networking Academy, dit omdat dit niet 'volledige' of 'echte' Cisco certificaten zijn.

Nu zie ik ook op de cisco site, onder het kopje CCNA, er andere soorten certificeringen staan: http://www.cisco.com/web/...tification_type_home.html

Wat vinden jullie? Zijn dit inderdaad geen 'waardige' certificaten om te vermelden? Of maken deze 2 certificaten (CCNA1 en 2) deel uit van één volledig certificaat? Ik kan me namelijk herinneren dat CCNA3 en 4 ook bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
CCNA 1, 2 3 en 4 hebben geen waarde als CCNA. Je moet het zien als een training om je CCNA te kunnen halen, voor zover ik het begrijp (https://learningnetwork.cisco.com/thread/31348 geeft wat inzicht)

CCNA heb je pas als je ICND1 en ICND2 hebt gehaald, of 640-802. Maar ik kan je aanraden zelfstudie te doen, ipv. een cursus of iets dergelijks.

Een werkgever zal geen of niet veel waarde hechten aan CCNA 1, 2, 3 of 4, simpelweg omdat dit geen Cisco certificaat is

[ Voor 27% gewijzigd door Exhar op 02-11-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Ah, dat topic geeft inderdaad een hoop inzicht. :D Ik had al even lopen zoeken maar kwam er maar niet uit, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Overigens, is ECDL wel goed om te vermelden, ook al is het redelijke basiskennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zelf hecht ik er geen waarde aan, maar het hangt er vanaf welke functie je gaat vervullen. Voor een receptioniste/secretaresse kan ECDL handig zijn op het CV. Als sysadmin... Mwah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
ECDL is toch dat bewijs dat je met internet, word en excel om kan gaan?

tja leuke opvulling op een leeg CV, maar net zo relevant als de peuterspeelzaal imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ik heb CCNA Discovery 1 en 2 gedaan (respectievelijk bij MBO 3 en 4). Bij het bedrijf waar ik nu werk ten eerste niet veel Cisco materiaal + dat ze werkelijk zowat alles uit besteden. Staat leuk op je CV, maar erg veel heb ik er ook niet aan nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die cursus CCNA 1, 2, 3, 4, gedaan en ook voor CCNP Routing en Switching..
Ik heb geen Cisco examens gedaan, dit werd gewoon op het HBO als les gegeven..

Ik ben systeembeheerder van beroep en netwerk en firewalls vallen ook onder mijn beheer.
Nu we bezig zijn met een project om een hele nieuwe infrastructuur neer te leggen incl routing en switching heb ik er best veel aan gehad..

Wil ooit nog wel de examens doen, maar vind hands-on experience belangrijker..
Pagina: 1