Op zoek naar nieuwe monitor/TV

Pagina: 1
Acties:

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.
Mijn budget is ongeveer 750 euro plus wat ik nog voor mijn oude monitor terugkrijg
Dus +- 900 euro

Mijn eisen:
- 27 inch (30 inch mag ook nog maar niet groter/kleiner)
- 2560x1440 resolutie
- IPS paneel
- analoge kabelaansluiting
- SCART aansluiting
- HDMI
- DVI

Mijn probleem is het vinden van een monitor met analoge kabelaansluiting.
Ik heb nu een Samsung P2770HD deze heeft een te lage resolutie naar mijn mening (FullHD) maar wel kabelaansluiting. Deze aansluiting is ook de reden dat ik toen voor deze monitor ben gegaan.

Iemand die hier een monitor voor weet? Het gaat dan specifiek om 1 MET analoge kabelaansluiting en scart, dus gewoon een monitor met TV-functionaliteit . Zonder zijn er genoeg, die heb ik al wel kunnen vinden.
ben destijds ook lang op zoek geweest naar de monitor die ik nu heb.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Deze voldoet aan je eisen maar heeft alleen geen scart of kabel. Is het misschien ook een idee om er zoiets bij te nemen?

Ryzen 3600 - GTX1060

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 21:11
Je zult toch wat eisen moeten gaan laten vallen, want de combinatie die jij zoekt bestaat niet.

Monitoren met een resolutie van 2560x1440 zijn, zoals het eerste woord al doet vermoeden: enkel monitoren, geen TV. En hebben dus geen analogekabelconnectie en geen SCART. TV's hebben dat wel, maar die hebben zelden tot nooit DVI (maar daar kan je HDMI voor gebruiken) en gaan (nog) niet hoger dan 1920x1080.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 02-11-2012 19:55 ]

The devil is in the details.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

IS het niet handiger voor met een dual monitor opstelling te gaan werken? Gaat we wel lelijk uitzien met 2resoluties maar anders gaat het echt niet lukken met jouw eisen

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03-2025
Dual monitor is geen optie, daar heb ik geen ruimte voor helaas....
Een TV-kaart voor mijn PC zou de perfecte oplossing kunnen zijn. Maar ik heb er nog geen kunnen vinden waarvan ik zeker weet dat die onder linux (Sabayon/Gentoo) gaat werken.
@Danieyel die TV-kaart heeft die ook ondersteuning voor Linux? Zou wel een goedkope oplossing zijn...

TV-kaart moet sowieso PCIe (PCI is niet bereikbaar vanwege videokaart)zijn, maar dat is die ook.

En ja zonder scart zou ik nog kunnen leven. Dan zou ik een keer mijn oude video's op dvd moeten gaan overzetten.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Misschien is dit nog wel handiger. Gewoon de coax aan de ene aansluiting en de hdmi aan je beeldscherm. Dan hoef je je pc tenminste ook niet aan te hebben als je tv wil kijken.

Ryzen 3600 - GTX1060

Pagina: 1