Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet snelheid UPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bij ons thuis hebben we op dit moment internet van UPC, met een snelheid van 25 mb/s alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is aangezien het gebruik van het internet.

Thuis word er dagelijks gebruik gemaakt van vier computers waarvan er op een ook word gedownload, verder zitten er nog twee playstations op het netwerk en vier mobiele telefoons. Alle apparaten worden draadloos gebruikt. Ik weet dat er nogal veel gebruik word gemaakt van het internet, vooral nu ik het zo even opsom maar dit zou inprincipe toch moeten kunnen met 25 mb/s? Mijn probleem is namelijk dat we niet altijd even snel internet hebben, en soms gewoon helemaal niet omdat er waarschijnlijk teveel gebruik word gevraagd.

Nu is mijn vraag, om dit probleem te verhelpen, heeft het dan nut om een groter pakket te kiezen en het internet uit te breiden van 50/s, en kun je dan wel degelijk verschil merken in de snelheid van het internet?

Veel verstand van internet heb ik nog niet dus vandaar mijn vraag hier op het forum!

Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

Groet,

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Hoe sneller hoe 'beter' natuurlijk. Verder is het natuurlijk heel afhankelijk van wat je doet met die devices die allemaal op het modem aangesloten zitten.

25 mb/ps kan makkelijk met al die devices, maar als er één device flink aan het downloaden/uploaden is kan dit het netwerk natuurlijk aanzienlijk vertragen. Dit zou je kunnen oplossen door 's nachts de downloads te laten lopen of in bijvoorbeeld uTorrent te werken met een zogenaamde planner waarbij je kan aangeven op welk moment van de dag met welke snelheid er gedownload mag worden.

Er zijn dus genoeg oplossingen te bedenken. Een snellere verbinding heeft niet zoveel zin als je een device hebt dat als een rambo staat te downloaden/uploaden. Dan blijf je hetzelfde probleem nog steeds houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 02-11-2012 19:14 ]

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt je bandbreedte wel upgraden, maar de downloaders merken dit ook, en dan wordt alsnog je 50Mbit pijp volgetrokken waardoor het browsen op overige devices alsnog traag is.

Oplossing is het cappen van de programma's die aan het downloaden zijn, zodat er ook nog bandbreedte overblijft om lekker te kunnen browsen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

Ga eens beginnen met wired netwerk, dus enkel nog apparaten wireless als het niet anders kan.
Denk dat je daarmee je snelheid al aanzienlijk kan verbeteren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup.

En let aub op je eenheden, vooral hoofdletters.

M=Mega, 10^6
m=milli, 10^-3
B=Byte, 8 bits
b=bit, 1/8 byte

mb/s is ERG traag (duizendste bit per seconde), en wat mb/ps of 50/s zou moeten zijn is me helemaal een raadsel.

Mierenneukerij? Voor de M vs m misschien, maar je ziet iedere dag hier mensen in de knoop raken omdat ze niet snappen dat de MB/s die ze in een app meten iets anders is dan de Mb/s die je op een speedtest meet of trouwens verkocht krijgt door een provider.

Weet wat je meet, weet wat je schrijft en je komt een stuk verder. En meet exact waar het fout gaat. Kijk of de vertraging die je ervaart komt doordat alle apparaten samen teveel download gebruiken, doordat er teveel upload gebruikt wordt (helpt je download ook om zeep) of bijvoorbeeld doordat de WiFi-verbinding gewoon slecht is en de bottleneck is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus om het even kort samen te vatten zou 25mb geen probleem moeten zijn en zou ik dus gewoon normaal moeten kunnen browsen net zoals de andere huisgenoten? Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad terwijl we deze setting zoals we die nu hebben hier al geruime tijd hebben. Ik heb even met een programmatje me wifi verbinding getracked om te kijken of het eventueel aan me modem zou kunnen liggen, daarmee kwam ik tot de volgende ontdekking..

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/6926/wifinetwerkgrafiek.png

De bovenste licht blauwe lijn is mijn wifi verbinding, die ook het sterkst is vergeleken met de andere verbindingen in de buurt, maar wat je ziet is dat hij steeds op een bepaald moment inzakt en dan weer omhoog gaat, zou dit een fout in mijn modem kunnen zijn?

alvast bedankt!
Pagina: 1