Vreemd probleem. Wireless werkte net nog, nu niet meer. Help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
heb in mijn tijdelijke kantoor een desktop pc en gebruik een Sitecom 300n x2 micro USB stick om wireless internet te gebruiken. Ik deel de internetverbinding (KPN ADSL) met het kantoor naast die van mij.

Dit gebruik ik nu al 3 maanden zonder problemen. Vandaag kwam een nieuwe collega zijn computer in het kantoor installeren en zijn wireless ontvanger 'zag' onze adsl verbinding niet in de lijst staan. (ook vreemd) Toen heb ik mijn USB stick in zijn computer gestoken en die zag de verbinding er wel bij staan.

Nu komt het. Ik stop de USB stick terug in mijn PC en in eerste instantie herkende de PC hem niet meer. Drivers + software verwijderd, opnieuw opgestart en opnieuw geinstalleerd. Alles werkt weer.

Behalve... Dat ik nu geen verbinding meer kan maken omdat hij blijft steken op 'netwerkadres verkrijgen'.

Het probleem:

Windows XP, recente installatie.

- Gebruik deze USB stick al 3 maanden met succes voor internet. Werkt ineens niet meer.
- Stick ingeplugd, software + driver ge-herïnstalleerd. Zowel met de Sitecom software als windows zero configuration komt de verbinding gewoon in de lijst erbij te staan, maar bij het proberen te verbinden blijft hij 100 keer proberen om het 'netwerkadres te verkrijgen' maar dit lukt nooit.

Geprobeerd:

- Run - cmd - ipconfig - ipconfig /release - ipconfig /renew -> Lukt niet
- Hij staat op WPA2 nogwat encryptie, heb ik al op alle standen gezet maar maakt geen verschil
- Router aan en uitgezet
- Computer opnieuw opgestart, in en uitpluggen, etc

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:32

D4NG3R

kiwi

:)

1e wat ik je aanraad: Druk die USB stick eens in een andere computer/laptop en test hem daar?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
En wat als je een vast ip instelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
D4NG3R schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:39:
1e wat ik je aanraad: Druk die USB stick eens in een andere computer/laptop en test hem daar?
In de andere PC (met win XP) gebeurt er nu precies hetzelfde. Probeert netwerkadres te verkrijgen maar dit lukt nooit...

Het vreemde is dus dat hij het altijd prima heeft gedaan, tot ik hem in die pc heb geprobeerd. Daar kan het toch niet aan liggen?

Twee andere laptops getest (met ingebouwde ontvanger) en die verbinden gewoon prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Haal de beveiliging er eens af en kijk of je dan wel een verbinding kunt maken, het klinkt als een verkeerd wachtwoord (dan blijft hij ook hangen bij ip adres verkrijgen).

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Moet je niet iets in de router openzetten om "nieuwe" pc's aan te mogen melden?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Coach4All schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:32:
Moet je niet iets in de router openzetten om "nieuwe" pc's aan te mogen melden?
Nee want toen ik mijn PC of de laptop voor de eerste keer wilde gebruiken was dat ook geen probleem...
Pagina: 1