Dag medetweaker,
Momenteel ben ik druk bezig met oefenen voor een praktijk examen unity. Nu ben ik dan ook bezig met een oefenexamen, alleen krijg ik net een klein dingetje niet voor elkaar (net een dingetje dat tot de vereisten hoort voor een 6 of hoger
).
Probleem is namelijk dat ik alles werkend krijg, alleen ik nog een check nodig heb of mijn muispointer wel op de rigidbody staat, zo niet dan gebeurt er niets en zowel dan wordt de actie gewoon uitgevoerd.
Dit (java)script heb ik op mijn sphere geplakt:
Momenteel wordt er (ook als de muis niet op de sphere staat) altijd force gezet op de rigidbody en dat moet dus eigenlijk alleen maar gebeuren wanneer de muis op de rigidbody staat (vanuit de camera gezien).
En na eeuwen googlen, toch maar besloten hier mijn vraag te stellen: Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem(pje)?
Alvast bedankt voor de moeite
RoofTurkey
Momenteel ben ik druk bezig met oefenen voor een praktijk examen unity. Nu ben ik dan ook bezig met een oefenexamen, alleen krijg ik net een klein dingetje niet voor elkaar (net een dingetje dat tot de vereisten hoort voor een 6 of hoger
Probleem is namelijk dat ik alles werkend krijg, alleen ik nog een check nodig heb of mijn muispointer wel op de rigidbody staat, zo niet dan gebeurt er niets en zowel dan wordt de actie gewoon uitgevoerd.
Dit (java)script heb ik op mijn sphere geplakt:
JavaScript: ClickScript
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| #pragma strict function Awake() { Screen.showCursor = true; } function Start () { } public var pushForceMultiplier:float=100.0; var ray : Ray = Camera.main.ScreenPointToRay( Input.mousePosition ); var hit : RaycastHit; function Update(){ if(Input.GetMouseButtonDown(0)){ var camDist=rigidbody.position.z-Camera.main.transform.position.z; var clickPoint=Camera.main.ScreenToWorldPoint(Vector3(Input.mousePosition.x,Input.mousePosition.y,camDist)); var vec=rigidbody.position-clickPoint; vec=vec.normalized; rigidbody.AddForce(vec*pushForceMultiplier); } } |
Momenteel wordt er (ook als de muis niet op de sphere staat) altijd force gezet op de rigidbody en dat moet dus eigenlijk alleen maar gebeuren wanneer de muis op de rigidbody staat (vanuit de camera gezien).
En na eeuwen googlen, toch maar besloten hier mijn vraag te stellen: Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem(pje)?
Alvast bedankt voor de moeite
RoofTurkey
Grillmeister