Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
De titel zegt het eigenlijk al, waar staat de afkorting "non pfr sku" voor. Dit staat aangegeven bij geheugen voor een ESX host en kost ongeveer 3x zoveel als gewoon geheugen.

Nu kan ik me voorstellen dat de eisen aan het geheugen voor een ESX host hoger zijn, maar ik kan niet vinden waar de afkorting voor staat en daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. Wellicht dat iemand het mij kan uitleggen wat er zo bijzonder is aan dit geheugen.

Volledige specificatie:
server: HP DL380 g7
memory: 8gb pc3-10600r-9 *non pfr sku* geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04

Rmg

Afaik is dit door HP geleverd memory. Dus van HP -> Reseller -> Klant ipv de reguliere inkoop kanalen van de reseller.

PFR is het pay for result programma waarbij HP resellers incentive rewards krijgen voor het verkopen van HP spullen. SKU is een stock keeping unit. Gewoon het labeltje dat HP erop plakt om te weten waar in het magazijn ze het kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Ok, maar dan kan ik in een ESX machine dus net zo goed gewoon kingston geheugen stoppen, ik betaal dus eigenlijk alleen voor de Hp label. Beter gezegd dit geheugen:

pricewatch: Kingston KTH-PL313K3/24G

is dus, afgezien dat het een kit van 3 modules is, verder hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04

Rmg

w00d schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:20:
Ok, maar dan kan ik in een ESX machine dus net zo goed gewoon kingston geheugen stoppen, ik betaal dus eigenlijk alleen voor de Hp label. Beter gezegd dit geheugen:

pricewatch: Kingston KTH-PL313K3/24G

is dus, afgezien dat het een kit van 3 modules is, verder hetzelfde?
Volgens mij wel, het is allebei ECC / Registred geheugen. Ik kan me wel iets voorstellen dat het gebruiken van 'niet hp' geheugen in een hp server gevolgen kan hebben voor een SLA / On-site hp support.. maar als dat niet van toepassing is ;)