Raar geluid/gevoel op snelweg bij achterband

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik reed op de snelweg, 120 km/u, en hoor opeens een raar geluid bij de rechter achterband wat gepaard ging met wat getril. Voelde alsnog ik ergens overheen reed wat vervolgens een stukje door door mijn wielkast heen ging. Ik zag in m'n achteruitkijkspiegel wat over de weg de berm in rollen maar het was klein en ik kon niet zien wat.

Aangezien vandaag m'n winterbanden erop zijn gezet voelde het toch wel raar, twijfelde of er iets mis was gegaan. Rest van de rit verliep prima, merkte niks aan de auto. Thuis even gekeken en m'n wieldoppen zitten er nog op, banden zijn volgens mij in prima conditie en ik zag geen schade of iets raars.

Nu zijn er voor mij twee mogelijkheden:
1) Ik reed over iets heen, niks aan het handje.
2) Iets aan mijn auto is mis wat ik niet kan zien.

Nu zou ik graag willen weten of er iets is wat mis gegaan kan zijn, wat twee seconden effect heeft en je verder helemaal niet meer merkt?
Ik heb geen signalen van auto's achter me gezien op dat moment en gedurende de hele rit dus ook daar geen indicatie van gekregen.

Auto is een Citroen DS3 van bijna een jaar oud.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dat kan iets zijn geweest wat in het profiel van de band klem zat of een stukje hout met een spijker.
Dat je wat voelt trillen komt doordat er ineens meer gewicht op een bepaalde plek zit.
Als er niks te zien is dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:42

GaMbiNo

1337

Het enige dat ik kan bedenken is dat het een gewichtje is geweest voor het balanceren van je wiel. Een wiel wordt vaak gebalanceerd voordat deze geplaatst wordt. Dit wordt gedaan door er gewichtjes (lood?) aan te klemmen om te voorkomen dat een wiel die niet in balans is gaat trillen.

[ Voor 48% gewijzigd door GaMbiNo op 02-11-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even langs de bandenboer om alles te laten checken? :?

Ik bedoel, alles leuk en aardig wat hier geroepen gaat worden, maar a) we kunnen niet naar de band kijken, en b) veiligheid gaat voor alles. Lijkt me wel zo prettig om even een deskundige blik te laten werpen zodat je met zekerheid weer veilig de weg op kan :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@ tlpeter: Iets wat ik dus al eerder opgepikt zou kunnen hebben wat nu los komt?

@ GaMbiNo: Dat is dus even langs de dealer gaan?

@ Han: Dat was idd wel een optie maar ga ik vandaag denk ik niet meer redden. Dat zou dan morgen worden. En als het echt iets totaal onzinnigs zou zijn zou ik me daar ook weer lullig voelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tsurany schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:59:
En als het echt iets totaal onzinnigs zou zijn zou ik me daar ook weer lullig voelen.
Draai het eens om, hoe lullig zou je je dan voelen? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

Als ie daarna weer ophield met trillen ben je gewoon door iets heengereden wat tijdelijk aan de band plakte.. daarna zag je het wegvliegen.. Niks aan de hand, tenzei je band dr lek van gegaan is, maar dan had je dat allang gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:15

_Apache_

For life.

Laat ze gewoon even controleren. Wellicht was het niets, maar pas als een kundig persoon dat zegt geeft het je meer rust.

Kan evengoed zijn dat je balanceerloodjes eraf zijn geschoten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Langs de garage gereden, even overlegd. Monteur was net weg maar ik had al weer ruim 70km gereden sinds de gebeurtenis dus samen met de receptioniste besloten dat ik maandag kom voor controle tenzij er verandering in rijgedrag plaats vind of ik het niet meer vertrouw.

Thnx voor de adviezen, laat maandag weten wat het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Vandaag bij de dealer/garage langs geweest voor controle. Ze konden helemaal niks zien en ze gaven aan dat het volgens hun een houtje was die ze gebruiken als de auto de brug op gaat. Iets met dat een bepaald stuk plastic dan niet gaat doorbuigen. Ze vermoeden dat ze die vergeten zijn en die in het wiel is blijven zitten.

In ieder geval probleem opgelost en fijne, eerlijke garage :)

Pagina: 1