Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dag mensen,

Vast al 100x gevraagd, maar, ik ben totale leek qua home cinema sets. Ik wil dus binnnekort de P50UT50 plasma van Panasonic hebben en hierbij dus een beetje een leuk geluidje voor bij films/games...

Hoeft niets fancy's te zijn, als het maar een beetje mooi klinkt allemaal :) Ideeën? En waar moet ik aan denken qua prijs?

Thanks!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 08:55

FeaR

In GoT we trust

Schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Met alle respect zou iets meer informatie toch wel handig zijn. Aangezien je games en films aanhaalt neem ik aan dat je 5.1 wilt hebben? Andere keuzes zijn dingen als 2.1, 3.1, 5.0 et cetera. Qua prijs is het maar net hoe gek je het zelf wilt maken, van 250 tot 250.000 euro, alles is wel mogelijk. Maar voor een simpele home cinema set bestaande uit kleine speakers (satellieten / melkpakjes) met bijbehorende receiver ben je wel snel 400 - 500 euro kwijt. Wil je vloerstaanders of monitoren dan wordt het al sneller wat meer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
5.1 denk ik ja. Kan je bijv. eens een setje aanraden ter voorbeeld?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zonder een budget kan ik je 3/4 van het assortiment van iedere elektronicaketen aanraden. Dus nee, niet op basis van deze info ;)
En geeft ook aan of je er ook muziek mee wilt draaien, de meeste huis tuin en keuken homecinema's klinken namelijk ronduit ruk voor muziek.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als je echt iets goeds wilt hebben, is een losse receiver/versterker met losse speakers het mooiste wat je kunt krijgen. En het mooie hiervan is dat wanneer je niet zo'n ruim budget hebt, dat helemaal niet ontzettend erg is. Je kunt beginnen met een receiver en twee speakers en kunt het dan langzaam uit gaan bereiden naar 4.0, daarna 5.1 en dan eventueel 7.1. Zo kun je elke keer sparen voor nieuwe speakers om je set uit te bereiden.

Voordelen zijn ook dat mocht er iets kapot gaan, je alleen dat hoeft te vervangen. Bij een complete Home Theater System (HTS) is het zo dat wanneer er een element kapot gaat, je alles kwijt bent en niet zomaar even kunt vervangen, dat is zonde.