Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kloon SDHC naar USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb sinds kort een Zotac ID80 waar ik vanaf SDHC (class 10) van 8GB Openelec boot. Ik merk dat het uit standby halen van de machine en het schakelen tussen menuitems erg traag lijkt en soms zelfs lijkt vast te lopen. Nu had ik het idee dat het misschien een oplossing is om te booten vanaf een USB stick.

Iemand enig idee hoe ik mijn complete bootable installatie vanaf mijn SDHC naar een USB stick kan kopieren. Ik heb al op internet rondgezocht maar veel software is betaalde software. Of kan alle content van de SDHC simpelweg naar de USB stick gekopieerd worden waarna hij direct bootable is ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kopieer de files, markeer de partitie op de stick als actief en herstel de bootloader. Gezien Openelec gebaseerd is op Linux zal dat waarschijnlijk Grub zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 02-11-2012 15:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En anders via een Linux omgeving werken met het dd commando om zo te 'klonen'. Maar waarom zou je van SDHC naar USB gaan? Tenzij het USB3 is, zal het trager zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de cardreader van de Zotac ID80 misschien de vertragende factor zou zijn...
Booten vanaf USB3.0 wordt nog niet (niet meer) ondersteund na de laatste bios update.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als die cardreader via USB zit, wat zeer waarschijnlijk is, dan is er een kleine kans dat het via een stick sneller gaat, maar dan moet de aansluiting en cardreader echt rot zijn. Zotac was voor mij een onbekend merk en heb er ook niet veel ervaring mee, anders dan dat 't mijn videokaart is, maar gezien de berichten hier op T.net verwacht ik dat het wel een beter merk is, dat geen trage, goedkope meuk in hun apparaten stopt.

Commandline FTW | Tweakt met mate