Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Met Pinnacle Studio 15 heb ik mijn vakantie film bewerkt. Echter heb ik één heel groot probleem. Het geluid hapert. De standaard geimporteerde clips/bestanden doen dit niet. Maar zodra ik ze op de tijdlijn zet wel.
Als ik de onbewerkte bestanden in bijvoorbeeld windows media player afspeel is het geluid goed.

Ik zit met mijn handen in het haar want heb er enorm veel tijd ingestoken. Het project is af. :|

Het probleem is vergelijkbaar met dit filmpje :

Alleen bij hem hapert het geluid al als hij ze nog niet op de tijdlijn heeft gezet. Bij mij gebeurd dat pas na het plaatsen op de tijdlijn.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, o.a. :

SPDIF output uitgeschakeld (onder hardware en geluid in windows)
In het pinnacle menu de hardware acceleratie uit gezet.
In pinnacle beste codecs aangevinkt.
In pinnacle opnieuw coderen aangezet.

Wat wel vreemds is, is dat als de clip hapert en ik even op pauze en dan weer op play druk. Het probleem weg is...??

Heeft er iemand meer opties? Ik zou zo enorm dankbaar zijn als iemand met de oplossing kwam... Anders zijn er meer dan 20 werkuren voor niets geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:44
Zit de hapering er alleen in tijdens het afspelen in Pinnacle of is hij er ook nog in het eindproduct (dus nadat je de film geëxporteerd hebt)? Ik meen nl iets soortgelijk te hebben gehad toen ik filmpjes aan elkaar knutselde tijdens een vakantie op mijn oude laptop. Die trok het duidelijk niet als ik het te lang en te veel maakte in Pinnacle maar de haperingen waren in het eindproduct niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Ja in het eind product helaas ook. Mijn pc zal het probleem niet zijn. Zelfs op mijn vorige pc nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Anyone please?? Zou er echt enorm mee geholpen zijn!!