Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik heb een probleem misschien kan iemand mij helpen

Ik heb al een lange tijd een 9800gx2 liggen van xfx die had ik in een kast zitten eerst bleek mijn voeding te klein dat opgelost 750w voeding erin antec na 1 dag gta 4 gespeeld te hebben gaat het beeld op zwart de volgende dag toen ik mijn pc opstarten en verder kreeg ik niks meer geen pieptoon of iets ik verder nog even gekeken en wat gevoeld hij was warm verder maar geen leven erin weer aangezet kreeg ik allemaal groene streepjes en wit verder niks en tot heden blijft het beeld nu op zwart ik weet niet wat ik eraan kan doen de driver was oud had nieuwe gedownload en toen was het eigelijk een beetje begonnen nu heb ik wel gehoord dat het een driver issue is maarja wat kan ik daar mee doen wie heeft er tips

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

groeten,

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Welke versie? Rest van je specs? Krijg je nu ook geen beeld meer in Windows, of enkel in GTA? Hoe zit het met andere games? Als je scherm helemaal niet aan gaat (ook niet in Windows of tijdens de POST): testen in een andere PC, als je daar hetzelfde probleem hebt terug naar de winkel.

De voertaal is overigens Nederlands, daar horen ook punten in. Je verhaal lijkt nu 1 lange zin en leest ontzettend onprettig.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Je kan proberen in veilige modus op te starten en zien of dat lukt kan je daar de driver weghalen ed. Maar vrees erger...klinkt eerder als een echt defect als ik je uitleg goed begrijp. Kan de videokaart zijn, wellicht dat je van iemand met hun videokaart dan mag testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet mijn taal ik vergeet dat heel vaak.
sorry

ik zit nu op mijn stage, ik kom in veilige modus ook niet met de kaart blijft. gewoon zwart bios ook niet.
ik speel nu op mijn laptop, kijk invertaris.

mijn computer verder is er niet meer ik heb die kaart al een hele lange tijd.
had hem 2de hans al gekocht maar hij heeft het wel gedaan 1 dag verder niks meer uit te krijgen.
het enige wat ik nog heb is de voeding de rest van mijn computer is weg verkocht.De kaart doet helemaal niets veilige modus niet,recover niets,wisselen van poorten heeft ook geen zin. Mijn andere kaart doet het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Laatst online: 27-03 09:33
Mjah, maar helemaal alles op zwart blijven is geen driver probleem meer en aangezien je andere kaart het direct doet dan ga er maar vanuit dat die kaart waarmee niets gebeurd gewoon defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke helaas, is er een mogelijk voor reparatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ja dat weten wij toch ook niet?

Allereerst: neem contact op met de winkel waar je hem hebt gekocht. Als hij nog fabrieksgarantie heeft, nemen ze hem gewoon terug voor garantie. Heeft hij geen fabrieksgarantie, dan kan je je nog beroepen op non-conformiteit.

edit: Ik zie nu pas het type nummer van die kaart. Repareren zullen ze niet doen, en wil je nu serieus zo'n oud barrel laten reapareren? Dat ding is 4 jaar oud en loopt meerdere generaties achter.

[ Voor 27% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-11-2012 15:27 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet. ik heb zelf een laptop die heeft een betere videokaart dan deze. maar ik vind het wel zonde. maar hij is oud dat klopt geef ik toe, vind het wel jammer iemand misschien intresse of voor onderdelen er zit wel een goede koeling omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Kaart is volgens mij gebaseerd op de ramp scenario kaart 8800 serie's, en dus een gara fabrikants chip van Nvida erop.

Denk dat daar je probleem zit ! ( bakken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:29:
ik weet niet. ik heb zelf een laptop die heeft een betere videokaart dan deze. maar ik vind het wel zonde. maar hij is oud dat klopt geef ik toe, vind het wel jammer iemand misschien intresse of voor onderdelen er zit wel een goede koeling omheen.
Waarom is het zonde een oude, defecte kaart weg te doen die je vandaag de dag vervangt voor 20~30 euro? Gewoon weggeven of anders weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:29:
Eerst proberen in een andere pc te testen, werkt dan niet dan kan je altijd nog bakken!
Zie ook:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Dit gaat ook op voor sommige kaarten van de 9000 serie.

[ Voor 24% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-11-2012 02:27 . Reden: verkeerd gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga da ook maar is proberen, bedankt!

vind wel leuk om die uitdaging aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
De kaart heb je 2de hands gekocht en vermoed ik wel dat die kaart al eens gebakken is en het typische Nvidia probleem had. Veelal werken die kaarten dan weer eventjes maar dat is dan maar tijdelijk met die zogenaamde oventruuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Bakken laag geklokte en vooral gedownvolte bios en dan waterkoeling en het probleem is todat er iets anders is uit de wereld.
Mits het bakken natuurlijk nog een keer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen
Pagina: 1