Eerste build, gaat dit werken en voeding advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 11:13
Hallo,

Ik wil graag binnenkort voor de eerste keer zelf een pc gaan bouwen.
Ik heb hiervoor ondertussen al een lijstje bij elkaar gezocht aan onderdelen.

Die is als volgt:
cpu koeling: Scythe Kabuto II SCKBT-2000
ssd: OCZ Vertex 3 Series
Gpu: Gigabyte GV N66TOC-2G (nvidia gtx 660 ti)
voeding: CoolerMaster Silent Pro M500
ram: 8gb ddr3 Corsair Vengeance (2 sticks van 4gb)
cpu: Intel Core i7 3770K
behuizing: Sharkoon T9 Value
moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H
verder hergebruik ik mijn oude 5400 rpm harde schijf.en mijn oude dvd brander/lezer

nu is zoieso de eerste vraag of dit allemaal samen kan werken.
mijn tweede vraag is of de voeding geschikt is. vooral qua aansluitingen en wattage. ik weet dat de GPU 450 nodig heeft. is 500 genoeg?

Ik heb niet echt een budget maar momenteel zit ik op zo'n 1040,- en ik zou het liever niet veel hoger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 12:16
Waar ga je de pc voor gebruiken? en volgens mij mis je nog een videokaart, of wil je de onboard gebruiken van de i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 08:35
De videokaart is de N66TOC-2G zo te zien aan zijn lijst, maar ben ook benieuwd waar je de computer voor wilt gaan gebruiken. Want het ziet er uit als een high-end, maar dus niet om te gamen.

Kun je ons eerst wat meer informatie geven over het gebruik van de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

De Sharkoon T9 heb ik ergens in Februarie dit jaar gebouwd, ik kan nou niet zeggen dat je een echt prettig bouwende kast voor je geld krijgt. (edit; ohnee, sorry dat was de Tauron en een T5, de laatste was wel ok, ziet er vrij identiek uit aan de T9)

Koop wel een setje van 2x4GB aan geheugen, niet 2x een losse 8GB module als het even kan. 16GB is daarnaast voor 95% van de thuisgebruikers complete onzin. Ik moet de eerste game nog vinden die meer dan 5GB inlaad (game + windows) en tenzij je zwaar wilt gaan virtualiseren krijg je het met normale applicaties niet vol, maar in dat geval kan je weer beter niet een K-CPU kopen. Of je moet bijzonder heftig gaan photoschoppen met panorama's uit een D800 oid. ( Met 12x 38mpix in eigen layers zou je de 8GB nog wel eens net kunnen aantikken)

Waarom een Kabuto en geen Mugen / Ninja / Mine of andere beter preseterende koeler? (gokje; looks achter je raampje. - In dat geval er is naar mijn mening mooier te krijgen)

Pak geen Vertex 3, maar een Samsung 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
Ik wil hem wel gaan gebruiken om te gamen maar ik wil ook wel vooruit kunenn met deze pc. En dan heb ik t over een flink aantal jaren. Ook aangezien het prijskaartje dat eraan hangt. Ik wil er een beetje een lopend projectje van maken. Dus als het nodig is de pc upgraden ipv nieuw te bouwen. En het zou leuk zijn als dat niet te vaak hoeft.

Ik heb de kabuto gekozen vanwege de simpele reden dat een van de andere gewoon niet past. Ze zijn te hoog of hebben slechts 1 cm speling en dat vind ik een beetje weinig.

De ram is een misverstandje. Ik ga ook voor maar 8 gb, twee sticks van 4 gb dus niet twee van 8.
16 gb is inderdaad overbodig veel.

En waarom geen vertex 3?

Ps. Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Sir Fridge op 02-11-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 08:35
Een Vertex 4 doet ook wonderen. De Vertex 3 schijnen nogal instabiel te zijn en mensen hebben vaak dat ze kapot gaan. Ik heb zelf de Vertex, Vertex 2, Vertex 3 en Agility 3 en ze zijn geen van allen kapot en op het werk gebruiken we eigenlijk continue Vertex Plus en ook deze gaan maar niet kapot. Wel update ik geregeld de firmware van de SSD's.

Als je gaat gamen is misschien de 3570K een betere processor. En ik zou juist wel voor een K processor gaan vanwege het feit dat je hem later nog wat kunt uitrekken en dat deze net wat beter zijn dan hun siblings.

Momenteel is 2x4GB of 2x8GB beide goed. Zelf heb ik te weinig aan 8GB, maar dat moet je dus zelf even bekijken wat je van de prijzen vind en of 16GB niet te duur wordt.

De CPU koeler zal hoogstwaarschijnlijk wel goed zijn, maar misschien dat je iets wilt hebben wat toch meer naar de zijkanten blaast i.p.v. omhoog. Zou je toch even voor kunnen kijken en één centimeter in de hoogte, wanneer de fan niet erboven op zit, is in principe voldoende.

Als je echt serieus wilt gaan gamen is het prijsverschil tussen de 3770K en de 3570K beter te besteden in een sterkere videokaart, maar als je gewoon normaal wil gamen dan is de GTX660Ti voldoende.

De voeding waar je het over had is misschien wat interessanter om een ander merk te pakken. Een XFX, Antec of ander merk doet vaak wonderen. Misschien wil je ook een wat sterkere voeding als je eventueel later een nieuwe videokaart erbij wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:53
Vertex 3 is minder betrouwbaar en langzamer dan een 830. Je moet niet afgaan op de lees- en schrijfsnelheden die OCZ opgeeft, dat is alleen bij comprimeerbare data, en in real life heb je vooral te maken met niet-comprimeerbare data. De 830 is daarom in real life sneller.
2x 4GB geheugen is prima. Verder gewoon een i5 nemen, i7 heb je ingame niks aan. Als je een normale kast als de Antec One pakt past de Mugen 3 PCGH er prima in, dat is een goede koeler.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
Een kast moet volgens mijn mening aan drie dingen voldoen: hij moet een beetje leuk uitzien, hij moet niet te onhandig zijn bij het bouwen en hij moet meegeverde koeling hebben. Dat laatste is eigenlijk meer lui zijn. De antec one is inderdaad een heel stuk practischer maar persoonlijk vind ik hem lelijk als wat. (Casemod is misschien een optie. Ik ben niet zo handig maar ik ken mensen die dat wel zijn.)

De 830 ziet er inderdaad uit als een veel betere keus.

Die i7 is een beetje een vreemde tik van mij waarbij ik gewoon het snelste van het snelste wil hebben. Bovendien ben ik niet van plan om alleen maar te gamen. Over anderhalf jaar ga ik een HBO informatica opleiding doen en ik wil nogal 's kloten met die pc. Vandaar vind ik t leuk/fijn om een i7 te hebben.

Nog een klein vraagje: is het slimmer om alle onderden te kopen op 1 plek of kan ik beter gaan vergelijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Sir Fridge op 02-11-2012 18:40 ]

Pagina: 1