Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik heb nu al bijna een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht, het gaat hierbij om de Asus X5QS een N55 maar dan een studentenversie met een grotere harde schrijf. Voor de rest is alles hetzelfde.

Nu heeft mijn laptop altijd last van krakend en storend geluid, hier stoor ik mij aan dood. En ik kan het probleem niet vinden, sommige zeggen bepaalde software, maar geen idee welke? Heb van alles verwijderd. (standaard troep die er op zit) En heb nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dit deed niks!

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen?

Mvg,
Cristian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

JT

VETAK y0

Maak eens een bootable Linux USB stickie, daarmee booten en dan geluid afspelen. Als je dan nog gekraak hebt dan zal het eerder een hardwareprobleem zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
JT schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:23:
Maak eens een bootable Linux USB stickie, daarmee booten en dan geluid afspelen. Als je dan nog gekraak hebt dan zal het eerder een hardwareprobleem zijn.
Ik ga het eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinobe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-11-2024
Een heel late reactie misschien maartoch,

Ik heb mijn laptop via campusshop gekocht, ook studentenversie dus.
Ik heb hetzelfde probleem met men rechter speaker. Heb daar indertijd voor naar campusshop gemaild, die hebben iemand gestuurd die er toch 2 uur aan heeft zitten sleutelen.
Laptop openvijzen, speakervijsjes aandraaien, laptop toevijzen, testen...
Laptop openvijzen, speakervijsjes losdraaien, laptop toevijzen, testen...
Vanalles heeft hij geprobeerd maar het beste hij uiteindelijk kon verzinnen was kartonnetjes onder de speakers plaatsen 'zodat die niet meer trilde tegen de bodem'. Het zoemen bleef echter, maar minder hard en enkel bij veel lagere tonen. achja, so be it dan...

Nu enkele maanden later heb ik hem zelf ook nog eens opengevezen en wat zitten proberen,
ik heb uiteindelijk redelijk resultaat door heeel dunne (lees +-1mm) mouchkes onder de speakers te steken, en de bovenkant van de speakers met dubbelzijdige tape tegen dat grijze rooster met gaatjes te plakken zodat alles 1 geheel vormt en vasthangt en niet tegen elkaar kan trillen, want dat is wat er gebeurd.

Dus ik zou zeggen, openvijzen en experimenteren met kartonnetjes, mouche, plakband tot alles min of meer elkaar raakt en vasthangt en dus niet kan tegen elkaar rammelen.

Succes ermee ;)
Vincent :)