Nieuw moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

• Mikkie789
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Hallo,

Ik heb me computer weggebracht naar cdromland in Breda. Omdat als ik hem opstartte kreeg ik zwart scherm met een wit muis pijltje. Ze kwamen met deze conclusie:

Front USB maakt sluiting, deze losgetrokken

PCI-E slot maakt ook sluiting, welke videokaart er ook word ingezet.
Onboard VGA werkt wel prima.

Er werd verteld dat me videokaart er niet meer in kon, en dat ik wel gewoon kon internetten enzo maar niet kon gamen. Als ik wel weer wilde game moest ik een nieuw geheugen , processor, moederbord. En dat koste 300 euro omdat als je een nieuw moederbord koopt me oude processor en geheugen er niet op paste.

Mijn vraag is nu of er nog moederborden bestaan waar mijn oude spullen wel opkunnen?

Technische gegevens:

Moederbord: AMD gigabyte gama78gmud2h
Processor: AMD Phenom II x3 720 am3 Black box
Geheugen: CSX DIMM 2048 MB ddr2 800 cl5

Gekocht in 2009.

Alvast bedankt,

Mvg,
Mitchel

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ja selecteer op socket AM3 of AM3+ zoek een goedkoop moederbord uit en kijk bij productsite (leverancier) of het mobo dergelijke CPU's ondersteund.

Daarnaast kun je proberen een 2de handsje op de kop te tikken voor een paar tientjes.

Succes

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja deels hebben ze wel gelijk natuurlijk :)
Volgens mij zijn er geen nieuwe mobo's die DDR2 nog ondersteunen.

Maar wat voor videokaart heb je en wat vind jij gamen?
Aangezien je hardware verouderd is en je met huidige games niet ver komt met 2GB intern.

300,- is een goede indicatie.
mobo / geheugen / cpu is ongeveer 200,-
low-Mid. grafisch kaartje zit je ook op 100,-
Uitgaande dat je voeding goed genoeg is.

Als je lager wilt zul je zoals aan aangegeven is, richting de 2de hands spullen moeten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 02-11-2012 12:54 ]

• Mikkie789
Ik speel vooral veel call of duty, mijn video
kaart is radeon HD 4770.

Als ik een ander moederbord wil moet ik kijken of het een am3 of am3+ is en het moet CPU en DDR 2 ondersteunend zijn ? Het liefst wil ik zo goedkoop mogelijk oplossen. Worden deze moederborden nog wel 2e hands verkocht?

Mvg,
Mitchel

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
een am2+ moet je hebben, dan heb je ddr2 gelijk, am3 heeft al snel (of zelfs allemaal) ddr3 en am3+ bestaat 100% niet icm ddr2.
Moet je denk ik voor op de 2ehandsmarkt zijn, Wat wel kan is een am3, eventueel am3(+?)bord pakken + ddr3 geheugen, behoudt je je huidige cpu.

edit: kijk hier bij vraag en aanbod en zoek op am2+, krijg genoeg hits.

[ Voor 12% gewijzigd door X-Fire-X op 02-11-2012 14:19 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41
Niet zo netjes van CDROMland.

Je hebt nu een mega trage cpu met slechts 2 GB ram. Alles vervangen kost dan geen 300 euro. Dat is upgraden van een lada naar een ferrari ;).

Heb zelf ook ooit gehad dat ik daar mijn voeding liet testen toen ik mijn pc een schok gaf tijdens het indrukken van de aanknop en niet meer opstartte. Voeding zou kapot zijn, zou geen stroom zitten op sommige lijnen. Nieuwe pc gebouwd, voeding dus niet herbruikt. A €140 euro niet voeding aangeschaft. Later mijn oude pc gerepareerd (nieuw moederbord). Bleek die (750W!) voeding het gewoon te doen... (en er bleek 5 jaar garantie op te zitten maar dat was niet nodig). Juist het ram was gewoon (allemaal) doorgebrand.

Ben er maar vanuit gegaan dat het een vergissing was destijds...

Maargoed vervanging:
AMD Phenom II X3 720 2629

Opties:
Intel Core i3-3220 @ 3.30GHz 4276 (+- €200 incl alles)
AMD A8-3870K APU 3714 (+-€190 incl alles)
Intel Pentium G870 @ 3.10GHz 3121 (+- €150)

Dus tussen de 150 en 200 euro voor een moederbord+ 4 GB ram en een processor.

Het getal is een prestatie indicatie. Twee keer hoger is dus ongeveer twee keer zo snel. Hierbij is het belangrijk op te merken dat de prestatiemeting gevoelig is voor meer cores. De AMD cpu heeft in deze benchmark een voordeel wat in games niet tot uiting komt.

Voor gaming ben je beter af met de Pentium of de i3.

Je kunt zoals vermeld ook ergens een nieuw moederbord zoeken maar aangezien je slechts 2 GB ram hebt nu is dat een beetje zonde van het geld. Dan kun je beter meteen een ptenium G870 pakken en er op vooruit gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2012 14:34 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

ja dan heeft cdrom land alsnog een punt
Pak even 200 voor een upgrade set (mobo, cpu en geheugen)

Er zit kortsluiting in de pci-e ... dus hoe komt dat en heeft je videokaart dan ook geen tik gehad?
misschien zelfs ook defect. => redelijk kaartje ook weer 100,-
Voor het zelfde geld in de 4770 juist de oorzaak van kortsluiting.
Al om al is 300,- totaal een redelijke gok als je alles gelijk aan wilt passen.

Met redlijk spul, niet snel en niet traag.

Je kunt natuurlijk 2de hands spul kopen en hopen dat je hiermee klaar bent.

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 02-11-2012 15:50 ]

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Met de aangeraden AMD A8 upgrade heb je mijns inziens niet eens meer een videokaart nodig aangezien die (AFAIK) vergelijkbaar presteerd als een 4770

• sdk1985
mukkel schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:49:
ja dan heeft cdrom land alsnog een punt
Pak even 200 voor een upgrade set (mobo, cpu en geheugen)
Nee tussen 150 en 300 euro zit een groot verschil (100%). TS meld dat het om cpu,mobo, geheugen indicatie ging. Videokaart vervangen zal extra worden berekend ;).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2012 16:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Mikkie789
Hallo

Bedankt voor alle reacties, ik wil het liefst een 2 e hand moederbord kopen die er zo op kan zonder dat ik nog iets moet kopen. Ik ben van plan om over een klein jaartje een nieuwe pc te kopen, maar aangezien ik nu krap bij kas zit niet die 200- 300 voor een nieuw moederbord, processor en geheugen kan betalen. kan elk moederbord die AM2 en ddr2 ondersteund op mijn pc ivm aansluitingen van het geheugen videokaart en processor?

Mvg,
Mitchel

• sdk1985
Is het niet zo dat die cpu gewoon socket AM3 ondersteund (dat staat iig bij de pricewatch)???

In dat geval neem je dan toch een (nieuw) am3 bord (35 euro) en een setje van 2x2 GB DDR3 a 18 euro. Dan ben je voor 53 euro klaar. Er staan diverse betaalbare AM3 borden in de pricewatch (asrock, msi, gigabyte). Bij de AM3+ borden staat er ook nog een hele berg (o.a. een msi voor 34,95).

Tweede hands bord zou ik niet aanraden. Wie weet wat voor problemen je dan weer tegenkomt... Die 35-40 euro voor een gloednieuw bord lijkt me wel te overzien... Zit ook weer gewoon 1-2 jaar garantie op.

Geheugen kun overigens later in je nieuwe pc weer gebruiken (ddr4 duurt nog een jaar en een 3570k oid is al 3x sneller dan wat je nu hebt). Het is nu extreem goedkoop :). Twee gigabyte is natuurlijk geen doen (dat was het in 2009 al niet :P ).

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2012 23:15 ]

• Mikkie789
Dus ik ben dan voor 50 euro klaar? Zou iemand mij een link of een precieze type kunnen geven van een ddr3 geheugen en een moederbord? Dit past ook gewoon op mijn systeem en me videokaart past er ook op?

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B402293%5D=1

Leg 5 eurie extra neer voor een AM3+ socket.
Dit mobootje ondersteund je huidige CPU, maar ook de nieuwste FX serie.
Misschien makkelijk voor een toekomstige upgrade.

En 1 sticky van 4GB zodat je er later nog eens 4GB bij kan prikken.
Tis alleen wel een mATX model.

• Mikkie789
Ik kan daar gewoon Call of Duty mee spelen en wat is een mATX model?

Mvg,
Mitchel

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Een moederbord geeft geen enkele invloed op het kunnen spelen van een spel of niet :)
CPU / GPU en geheugen zijn hier de leidende onderdelen.

mATX is wat kleiner als een standaar ATX. heeft minder sloten.
Maar als je deze niet genbruikt maakt het niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://images.ncix.com/forumimages/5D8EC056-4106-4E7D-AAD8305FB49D2CE4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door mukkel op 04-11-2012 11:24 ]

• Mikkie789
Mijn processor en videokaart past hier ook gewoon op?

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 07-11 23:19
Ja, dat past. Winkelmandje van mukkel kun je gewoon overnemen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• sdk1985
mukkel schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:51:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B402293%5D=1

Leg 5 eurie extra neer voor een AM3+ socket.
Dit mobootje ondersteund je huidige CPU, maar ook de nieuwste FX serie.
Misschien makkelijk voor een toekomstige upgrade.

En 1 sticky van 4GB zodat je er later nog eens 4GB bij kan prikken.
Tis alleen wel een mATX model.
Je moet altijd in module's van 2 werken ivm dual channel geheugen. Doe je dit niet dan halveer je de beschikbare bandbreedte (en bottleneck je de cpu en vooral ook de interne gpu tegenwoordig).

APU performance vs ram speeds: http://www.legitreviews.com/article/1652/7/
Een enkele stick van 4 GB aanraden is een grote no no... 8)7

Daarnaast is het ook handig om geheugen van de VQL te gebruiken (vendor qualified list), dit is geheugen dat werkend is bevonden met het moederbord. Kingston ValueRam is eigenlijk altijd wel getest dus heb je geen zin om de VQL op de moederbord site (in dit geval dan msi) te zoeken dan kun je dat gewoon gebruiken.

Dit is echt iets om rekening mee te houden. Krijg weleens de ruwe patchnotes van de msi labs te zien en dan worden er dus echt updates gemaakt voor bijvoorbeeld een bepaalde g skill module.

Geheugen:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G

Goedkoopste ATX bord:
pricewatch: Gigabyte GA-870A-USB3

Verschil in ATX vs mATX zit het in het aantal expansion slots en het aantal ram slots (2 vs 4). Meeste gpu's hebben een dual slot koeler. Dus dan heb je nog één slot vrij bij mATX en drie bij ATX.
Goedkoopste mATX:
pricewatch: MSI 760GM-P23 (FX)
pricewatch: Asrock N68-GS3 UCC

Zou persoonlijk voor de msi gaan (die was uberhaupt het goedkoopste) maar dan wel met 2x 2 GB geheugen.

ps als je een nieuw systeem gaat kopen dan zul je als gamer waarschijnlijk bij Intel uitkomen dan weet je dat alvast :) . Zie ook de eerder genoemde benchmarks.

[ Voor 60% gewijzigd door sdk1985 op 06-11-2012 18:11 . Reden: 2x2 gb link ]

• Mikkie789
Dankjewel allemaal!!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@ SDK,

Die VQL lijst moet je met een korrel zout nemen. Ik ben nog nooit tegen het feit aangelopen dat het geheugen niet compatible is met het mobo.

Ik kan momenteel niet de bench vinden die ik eerst had... Theoretisch heb je de dubbele bandbreedte.
Maar in de praktijk merk je dat amper. Enkel een paar procentjes in benchmarks
Grotendeels is single / triple en quad channel gewoon een "gadget" en verkoop trucje.

Hier is nog een oude, maar niet degene die ik bedoel.
http://www.tomshardware.c...L-PROCESSING,1705-11.html

• sdk1985
mukkel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:18:
@ SDK,

Die VQL lijst moet je met een korrel zout nemen. Ik ben nog nooit tegen het feit aangelopen dat het geheugen niet compatible is met het mobo.

Ik kan momenteel niet de bench vinden die ik eerst had... Theoretisch heb je de dubbele bandbreedte.
Grotendeels is single / triple en quad channel gewoon een "gadget" en verkoop trucje.

Hier is nog een oude, maar niet degene die ik bedoel.
http://www.tomshardware.c...L-PROCESSING,1705-11.html
Je bedoelt het vast goed maar je wordt een beetje een stoorzender van onjuist informatie...

Van één observatie (jou ervaring) een algemene regel afleiden is natuurlijk niet voldoende om dat als waarheid te presenteren...

Mijn ervaring is dat ik heel erg veel last heb gehad van geheugen compabiliteit (vooral met 4 module's en dan dagelijks BSOD's). Vervolgens moet je praten als brugman om het vervangen te krijgen als het niet op de VLQ staat. Staat bij winkels als Alternate ook bij elk moederbord in dikke zwarte letters bij tegenwoordig.
quote: Alternate
Overige informatie
Controleer voor het aanschaffen van geheugen of het merk of type compatible is met het moederbord. Deze informatie kunt u vinden op de website van de fabrikant van het moederbord.
http://www.alternate.nl/h...(FX)/907572/?tk=7&lk=4131

Bovendien heb ik al vermeld dat in de interne patchnotes voor de MSI biossen er per geheugen module updates worden gemaakt.

Waarom de problemen opzoeken als je gewoon (gelijk geprijsd) valueram kunt kiezen?
quote: Mukkel
Theoretisch heb je de dubbele bandbreedte.
Dat dual channel geheugen een verkooptruuk is slaat natuurlijk helemaal nergens op... Intel en AMD hebben geen belangen in ram verkoop...

Zelfs in de (stokoude) benchmark waar jij mee aankomt zie je een 3 fps verschil in Call of Duty. Daarbij is de test op een dermate hoge resolutie uitgevoerd (voor die tijd) dat de processor niet de beperkende factor hoeft te zijn. Het is dus geen goede benchmark (kan je ze niet kwalijk nemen toen konden we gpu load niet uitlezen). Maargoed zelfs in de conclusie van je eigen link staat dat Dual Channel aan te raden is voor gamers |:( .

Bovendien heb ik ook al vermeld (en een link geplaatst) dat gpu bandbreedte voor de IGP essentieel is. Die heeft immers geen eigen geheugen zoals een losse kaart. Waarom denk je dat er extreem duur GDDR5 op grafische kaarten zit ;).
quote: sdk1985
APU performance vs ram speeds: http://www.legitreviews.com/article/1652/7/
Ik zit tegenwoordig op een geheugenbandbreedte van 19000 MB/s. Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat je ook prima met de helft afkunt? Sterker nog er is zelfs een argument te maken voor DDR3 1600 mhz ipv 1333 mhz...

Zie: http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/5
As far as gaming goes, though, there's very little point in buying anything faster than 1,600MHz memory. Crysis couldn't care less about what memory you use, while Civ 5 ran equally as fast on the 1,600MHz kit at CL9 as the 2,133MHz at CL8. Only with the memory set to 1,333MHz did we see a slowdown, and even then by 1-3fps (around 5 per cent) at most.
Grote kans overigens dat deze discussie al lang niet meer te volgen in voor de TS want het wordt veel te technisch...

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2012 15:59 ]

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zoals ik al aangaf is dat niet de "review" die ik eerst voor handen had en inderdaad het is een oude.
Ik bekijk het alleen door de ogen van de TS

Ik zeg zeker niet dat het niet sneller is, het is gewoon sneller dat is een feit
Maar is het merkbaar sneller?? dat is het punt.
Wat maakt die 3 fps uit op een totaal van 85+ fps. Dat zul je echt niet merken of zien.
Of je nu ergen 5 sec of 4,5sec op moet wachten.. Dat is in mijn ogen verwaarsloosbaar.
(schuin oog naar verkoop truc, omdat het grootste deel consumenten puur naar cijfertjes kijken)

Maar om nu gelijk te roepen dat een enkele balk een NONO is, vind ik erg krom.

Zeker als je kijkt waar de TS vandaan komt (ddr2)
DDR 1333 heb ik alleen gepakt puur omdat dat goedkoper is dan 1600 en de TS aangeeft een niet al te groot budget te hebben. En alle kleintjes helpen. Het zelfde geld voor mATX en ATX.

mATX mobo's hebben vrijwel allemaal 2 dimm sloten.
Als de TS nu bv 2x2GB pakt of 1x4GB, zal hij echt niet merken kwa gebruik.
Maar met 1x4GB kun je altijd nog een balkje bij prikken.
Wil je bij 2x2 uitbreiden, dan moet je een balkje omwisselen / verkopen / reserve houden of iets anders.

KIk probeer de TS te helpen, niet te verwarren :)

Edit: bv met 1 balkje van 4GB kun je makkelijk upgraden naar 8GB door er een balkje bij te prikken.
bij 2x2 gaat het dan bv naar 2GB en 4, dus 6GB.
Dan houd je een balkje over en heb je 2GB minder geheugen als dat je gelijk met 4GB op een enkele slot begon.

[ Voor 9% gewijzigd door mukkel op 09-11-2012 17:29 ]

• sdk1985
Mbt wat handig is voor de ts:
Meer dan 4 GB heeft geen nut. Op een enkele game na (skyrim) blijven eigenlijk alle games rond de 1 GB hangen. Als windows +-1 GB pakt dan heb je dus nog 3 GB over en dat is ruim voldoende. (TS heeft nu 2 GB...)

Module's worden niet voor niets in pakjes van twee en drie verkocht. Dit wordt gedaan om te garanderen dat je er twee (of drie) uit dezelfde productie reeks hebt. Verschillende module's combineren kan leiden tot problemen.
Single Ram Stick - Say you buy a single ram stick now of A1 revision and when at a later time you want to buy another ram stick of same speed and company ( this can even happen if you buy two ram stick at the same time ) you may not get A1 rev hence the timings of the two mem modules may a bit different - though this may not happen always there are chances that this can happen anyway.

Ram kits ensures you have perfectly matched ram modules packed together at the time of packaging so there's no chance of speed, latency, timing or revision mismatch - this offers you complete peace of mind
Mbt de nodige snelheid:

Dual Channel is geen marketing praat, het is een techniek die er voor zorgt dat op elke clocktick twee transfers kunnen plaatsvinden. Zonder Dual Channel praat je over een halvering van je bandbreedte.

Normaal heeft ddr3 1333 mhz 17000 MB/s. Als je dus 1 module 1333 pakt dan heb je slechts 8500 MB/s.

Op een moderne processor is dit dus een nono.

Je hebt wel een punt dat hij nu DDR2 heeft en dat komt neer op +- 8000 MB/s. Dan is er inderdaad weinig aan de hand. Meenemen naar de nieuwe build is er dan echter niet meer bij (aangezien het geen kit is).

Mbt die 1333. vs 1600mhz. Dat wordt inderdaad vaak als marketing afgedaan. Het 1333 vs 1666 mhz geheugen gaat over een bandbreedte van 17.000 MB/s en 20500 MB/s. Dat is een verschil van 20%. In de praktijk levert dit inderdaad slechts enkele procenten op. Of dat nuttig is hangt simpelweg af van het verschil in prijs. Als dat bijvoorbeeld 5 euro is dan moet je haast wel gek zijn om het niet te doen (een betere cpu of videokaart kost immers snel 100 euro meer).

Mbt die fps (theoretisch). Tja 3 op 85 is 3,5% dat is in cpu/gpu land een mooie score.

Het gaat hier over een gamer dus ja dat ga je merken. Elke fps die telt. Zeker op een budget systeem. Onder de 90 fps ga je gewoon slechter presteren (ivm input lag 125fps=8ms 90 fps=11,1 ms 60fps=16,67ms 30fps=33,33 ms, die 3 fps is dus 3ms). Probeer maar een zijdelinks verplaatsende vijand te raken met 30 fps (zet in call of duty 2, 4 of black ops de fps limit op 30). Zelfs in anno 2070 ga je gebouwen misplaatsen met 30 fps ;).

Maargoed zoals gezegd hij heeft nu ddr2 dus het zal zon vaart op dit moment niet lopen...

Afwijken van de VQL EN geen kit gebruiken is echt problemen opzoeken. Geloof me geheugen problemen zijn echt vervelend. Heb ooit €40 "bespaard" door 2x 1 GB bij te kopen in plaats van te vervangen voor 2 x 2 GB en heb een jaar lang terugkerende bsod ellende gehad. Voorkomen is beter dan genezen. Als het aan de compabiliteit ligt is het erg lastig aan te tonen want winkels testen over het algemeen geheugen module's alleen los, en dan zijn ze dus gewoon goed.

[ Voor 213% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2012 19:22 ]

• Mikkie789
Haha snap er inderdaad niet heel veel van, maar ik heb hem van de week weggebracht maar kreeg nu ineens een bericht dat de hardeschijf gedeeltelijk of helemaal kapot is. Ik vind het raar want dit hadden ze eerder niet gezegd. Het kost 59 euro voor een nieuwe harde schijf. Ik moest al 133 euro betalen voor het geheugen en moederbord incl montage. Maar hier komt dus nog een heleboel bij.

Mvg,
Mitchel

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

lekker.. Helaas meer geld als je gehoopt had.
Het plus puntje is wel dat je weer een goed werkende PC hebt. :)
Dan kun je weer knallen.

oftopic:
@ SDK fps is weer een ander discussie ;)
Ik ben zelf ook een vrij fanatieke gamer. FPS zegt ook niet alles.
Als je FPS hoger zit als de frequentie van je monitor heb je veel kans op tearing / het scheuren van beelden.

Zelf zit ik altijd in BF3 en m'n pctje trekt tussen de min 85 & max 125 fps op ultra.
Echter speelt tearing dan het lelijke eendje.
Het spel loopt lekker, maar met snel omdraaien zit het er niet uit.

nu speel ik gewoon met vsync aan, die de fps synchroon laat lopen met de frequentie van je monitor.
In mijn geval is dat 60FPS (monitortje van 60hz, zoals de meeste mensen) .
(V-sync is alleen en optie als je FPS continue boven de frequentie van je monitor zit.)

Je merkt totaal geen verschil met reageren tov geen v-sync. Alleen het beeld is stukken beter, vooral met draaien ect.
Fijne bijzaak is dat m'n graka's dan niet volbelast worden, scheelt enorm kwa temp / verbruik.

Of je moet bv een 120Hz monitor hebben, dan speelt je FPS een veel zwaardere rol.

• Mikkie789
Ik had de pc meegekregen toen ze de videokaart er uit gehaald hadden maar toen bleek dat die nog steeds hetzelfde probleem gaf. Ze zeiden toen dat ze hem getest hadden, en dat hij het bij hun prima deed. Maar nu zeggen ze dus dat de harde schijf kapot is maar dan zou die het toch niet volledig kunnen doen ?
Ze hebben dus of gelogen dat die het deed of ze hebben hem niet getest, het kan ook nog dat ze hem zelf kapot gemaakt hebben?

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dus werkt hij nu wel op niet?
Als hij bij reparatie is geweest en volgens de winkel "werkent" afgeleverd is, dan zou het goed moeten zijn.
Zo niet => terug naar de winkel en laten testen waar je bij bent.

Edit:
Zoals ik al 2 Nov. aangesneden heb, kon je graka weleens de oorzaak zijn van de "kortsluiting".
Dadelijk is alles vervangen behalve je graka :)

Hebben ze hem daar getest met of zonder graka erin?

[ Voor 34% gewijzigd door mukkel op 12-11-2012 20:25 ]

• Mikkie789
Hij werkt op dit moment niet, heb hem zelf niet meer werkend gezien sinds dat ik hem voor het eerst wegbracht. Zal het ze zeggen dat ze mijn videokaart ook moeten nakijken. Maar ik denk dat ik beter een nieuwe pc kan kopen dan hem laten repareren. Is een 2e hands pc een optie?

• Mikkie789
Heb me pc terug gekregen met een nieuwe harde schijf, me oude gaan ze nakijken, ik heb zelf Windows 7 weer opnieuw geïnstalleerd, maar toen ik hem afgesloten had en later weer opnieuw wilde stoppen, starte hij op en stopte hij met de melding: no bootabele divice insert boot disk and press any key. Heb toen de windows7 installatie disk eringedaan maar hier reageert de pc niet op. Als ik dan op een toets klik kom ik weer hetzelfde uit.

Mvg,
Mitchel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
even kijken of je hdd in de bios als eerste boot optie staat.
je hebt er geen usb stick in zitten?

• Mikkie789
Ik had toen ik hem voor het eerst opstarte Windows 7 geïnstalleerd toen had ik een driver gedownload op een andere pc en toen op USB gezet en op me pc geïnstalleerd. Toen had ik hem afgesloten omdat ik weg moest en had de USB erin laten zitten. Kan dit kwaad?

Mvg,
Mitchel

• Mikkie789
Ik moet de instellingen wijzigen want mij hdd staat niet als eerst bij boot maar ik weet niet waar je dit kunt wijzigen in de bios, heb Windows 7

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
Sowieso eens opstarten zonder de usb stick, kijken of ie dan vanaf je win 7 installatie wil opstarten.
Mocht ie dat niet doen dan eens kijken in de bios wat de instellingen zijn, wat voor moederbord heb je nu precies?

• Mikkie789
Heb nu deze erin zitten pricewatch: MSI 760GM-P23 (FX)

Maar een collega van me vader zei dat de harde schijf niet goed aangesloten zit of er zit iets los want hij ziet helemaal niks bij de sata aansluitingen in de bios.

• Mikkie789
Alles werkt nu alleen als ik hem even opnieuw opstart als hij een uurtje heeft aangestaan dan start die op met zwart scherm hij start wel op in veilige modus. Als ik even 15 min wacht dan start die wel gewoon op, lijkt wel of hij moet afkoelen? Dit probleem had ik ookal voordat me pc helemaal naar de klote ging.
misschien een voeding probleem?

Alvast bedankt voor iedereen zijn hulp was zonder jullie nooit gelukt!

Mvg,
Mitchel
Pagina: 1