Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe Tele2 router vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Tele2 router is echt een karig ding, dat je geeneens op bridgen kan zetten. Ik wil eigenlijk weer m'n oude spul tussen de PC en internet zetten. We hebben geen telefoon of TV. (Maar wel veel internet :+ )
Dit heeft de meeste positieve reacties gekregen, van wat ik ben tegengekomen:
http://tele2.gebruikers.e...?thread_id=919&rowstart=0
Maar het klinkt bewerkelijk en riskant.
Dit is wat recenter:
https://forum.tele2.nl/in...r-12268-print/index2.html
Het zou wel makkelijk zijn, als het op deze manier kon. Ik dacht niet dat het tegen de regels was om een eigen modem/router te gebruiken (alleen niet ondersteund).
Ik zal er effe een weekendje voor moeten uittrekken, dat ik het internet hier weer stilleg :-/ Ik heb totaal geen verstand van netwerken op dit niveau. Dus alle hulp welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Weapon S op 02-11-2012 12:38 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die Tele2 router een experiabox is, dan is VLAN het toverwoord ;)
Dat is geen oplossing voor telefonie overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 02-11-2012 12:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Weapon S
Bedankt voor je reactie. Nee, het is een Davolink 2020.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die laatste link ziet er imho het beste uit.

Ik werk voor Tele2 btw, en ik werk ook met xDSL diensten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hoe ik het opgelost heb staat hier: Rupie in "Router achter router, Tele 2 DV2020"

Desktop | Server | Laptop

• Weapon S
Dank je. Dat lijkt me een heel goede optie.
Ik zal ook eerst de tweede link uitproberen.
Ik hoop eigenlijk een kleine gameserver te gaan draaien. Die zou ik dan misschien het beste direct op de Davolink kunnen gooien? Ik heb het idee dat m'n ping met gemiddeld 15ms omhoog is gegaan sinds we Tele2 hebben; en het zou me niets verbazen als de router gewoon traag reageert. Dat is misschien al verholpen, als ik draadloos uitzet. [Gaat direct proberen]
Anders komt er Zyxel P660 met een Sitecom WL328 (ook niet bepaald een juweeltje).

• Gravit0n
  • Niet online
Dat zou wel voor de laagste latency zorgen ja.
Wat is je gemiddelde latency als je naar nu.nl pingt?

• Weapon S
Ik krijg nu 32ms naar nu.nl. Ik geloof dat het een matig resultaat is. M'n serieuze game-host droom heb ik al aan de kant gezet. Maar dit is wel genoeg om wat mee te experimenteren.
Ping naar de router is tussen de 0.71ms en 1.38ms dus hij is in ieder geval niet uit zichzelf traag(?). Zal wel de overstap naar Tele2 zijn; het goedkoopste, hè.
Als het me niet lukt om de oude bridge/router combo er tussen te zetten, denk ik dat ik de Davo gewoon alles laat doen. Het enige gemis is een apart WEP-accesspoint voor (oude) DS-spellen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44

• Weapon S
Je moet de router flashen (of hoe het ook heet), en ik betwijfel of hij daarna nog even goed werkt (als ik hem ooit nog nodig heb/moet terugsturen); ik heb geen ervaring met dingen flashen, en zou eerst een back-up moeten maken, en uitvinden of dat kan en hoe; de methode is gebaseerd op het "onderscheppen" van tijdelijke bestanden.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
De router zal vanzelf weer terugkeren naar een Tele2 firmware.
Daarom ook het korte tijdvenster om de login gegevens eruit te vissen.
Een backup is niet nodig.

Je maakt je zorgen om niets.

• Gravit0n
  • Niet online
Weapon S schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:49:
Ik krijg nu 32ms naar nu.nl. Ik geloof dat het een matig resultaat is. M'n serieuze game-host droom heb ik al aan de kant gezet. Maar dit is wel genoeg om wat mee te experimenteren.
Ping naar de router is tussen de 0.71ms en 1.38ms dus hij is in ieder geval niet uit zichzelf traag(?). Zal wel de overstap naar Tele2 zijn; het goedkoopste, hè.
Als het me niet lukt om de oude bridge/router combo er tussen te zetten, denk ik dat ik de Davo gewoon alles laat doen. Het enige gemis is een apart WEP-accesspoint voor (oude) DS-spellen.
Dat Tele2 goedkoop is wil niet zeggen dat de onderliggende techniek goedkoop is, we hebben gewoon Cisco, Nortel en Juniper machines in ons core ngn draaien.
DSLAM's kunnen van verschillende vendors zijn, verschilt per dienst en mdf.

Je kunt je postcode + huisnummer DMen als je wilt, dan kan ik even naar je verbinding kijken of er iets vreemds aan op te merken is.

• Weapon S
De router zal vanzelf weer terugkeren naar een Tele2 firmware.
Hoe werkt dat? o_O
Dat Tele2 goedkoop is wil niet zeggen dat de onderliggende techniek goedkoop is, we hebben gewoon Cisco, Nortel en Juniper machines in ons core ngn draaien.
Zo bedoelde ik dat eigenlijk niet. Ik bedoelde dat onze vorige verbinding meer kostte, en waarschijnlijk (Tele2 is wel een beetje vaag op dit gebied) hogere verbindingssnelheid had. Ik baal gewoon een beetje dat we moesten besparen...
-------
OK. Hoe het firmware terugkrijgen werkt: nadat je een verbinding met internet maakt krijg je opnieuw je oude firmware.
De eerste link (http://tele2.gebruikers.e...?thread_id=919&rowstart=0) werkt. Er zit geen logica in het wachtwoord. Opera en Windows' bijgeleverde FTP clients werkten niet. Voordat je firmware van een afstand wordt hersteld kan je het internet eruit trekken en er opnieuw in stoppen, als je net het tftp.get bestand hebt gemist. Maar als er een rood lampje brandt op je router ben je te laat! Dat kan je router beschadigen! Als je het op safe wil spelen, flash je dus geduldig weer je router, als je het bestandje hebt gemist.
Ik heb er nu een Zyxel P660(+-?) tussen staan, en met de verkregen info kon je makkelijk de wizard-setup doen.
Mijn ping is niet verbeterd.

[ Voor 44% gewijzigd door Weapon S op 19-11-2012 11:33 ]

Pagina: 1