[OS X 10.8.2] VPN verbindingen sorteren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:55
Hallo,

Ik heb op mijn Mac veel verschillende VPN verbindingen die ik regelmatig gebruik. Om snel een VPN verbinding te kunnen opzetten heb ik 'Toon VPN-status in menubalk' ingeschakeld. Ik kan dus direct vanuit de menubalk een verbinding maken. Echter, omdat het om zoveel verbindingen gaat, is het soms lastig om een bepaalde verbinding snel te vinden. Ik zou graag de verbindingen of alfabetische volgorde willen sorteren, maar ik kan hier nergens een optie voor vinden.

Bestaat hier een mogelijkheid voor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 19:37
Je kun de volgorde instellen.
Als je in netwerkvoorkeuren onderaan de lijst met verbindingen op het "wieltje" klikt heb je de optie stel volgorde van voorzieningen in. Hier kun je ze in de juiste volgede zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
Piebas schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:
Je kun de volgorde instellen.
Als je in netwerkvoorkeuren onderaan de lijst met verbindingen op het "wieltje" klikt heb je de optie stel volgorde van voorzieningen in. Hier kun je ze in de juiste volgede zetten.
Ja, klopt, maar dit is niet voor de weergave, maar in welke volgorde de netwerken gebruikt worden. Ik wil dit juist voor de weergave, zodat ik snel de juiste verbinding kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 19:37
Heb nu geen mac bij de hand...
Mogelijk zie je hem dan aleen als je verbonden bent dat je dan ze in de "juiste" volgorde ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
Piebas schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:39:
Heb nu geen mac bij de hand...
Mogelijk zie je hem dan aleen als je verbonden bent dat je dan ze in de "juiste" volgorde ziet
Kan kloppen, maar het heeft ieder geval niets maken met de weergave in de statusbalk, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als ze allemaal los op de menubalk staan dan is er wel een rangschik mogelijkheid want je kunt met de cmd toets ingedrukt de icoontje verschuiven. Dit werkt hoofdzakelijk alleen bij de icoontje van Apple zelf, die van 3rd party applicaties kunnen dat vaak niet (er zijn uitzonderingen die een of andere hack-achtig iets gebruiken om het te kunnen; officieel is het iig niet ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
ppl schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:34:
Als ze allemaal los op de menubalk staan dan is er wel een rangschik mogelijkheid want je kunt met de cmd toets ingedrukt de icoontje verschuiven. Dit werkt hoofdzakelijk alleen bij de icoontje van Apple zelf, die van 3rd party applicaties kunnen dat vaak niet (er zijn uitzonderingen die een of andere hack-achtig iets gebruiken om het te kunnen; officieel is het iig niet ondersteund).
Ze staan helaas niet los. Dit werkt dus ook niet, helaas..

Niemand enig idee?
Pagina: 1