Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52043

Topicstarter
Na het installeren van Windows 8 op mijn vrij nieuwe laptop van 1 maand oud (ASUS N56VZ) heb ik mijn externe HDD aangesloten op van één mijn USB 3 poorten.

Bij het kopiëren van wat bestanden van mijn externe HDD naar de laptop kreeg ik rechtsonder een ballonnetje met de melding dat er een piekspanning was waargenomen op de USB-poort.

Hierna deden de twee linker USB-poorten het niet meer en ook de twee rechter USB-poorten doen het zo nu en dan.

In de bios wordt de externe HDD nog wel herkend, maar als ik bijvoorbeeld hiervan wil booten loopt het hele systeem vast. Soms al in de BIOS en anders tijdens het booten.

In Windows (zowel 7 als 8 ) staat er een uitroepteken in apparaatbeheer bij de USB-driver omdat het apparaat wel is geïnstalleerd maar niet goed werkt.

Mijn vermoeden is dat door de piekspanning er iets kapot is gegaan in de hardware en dan specifiek het moederbord. Om hier zeker van te zijn wil ik vragen om jullie ervaring/mening. Mijn zoektocht op internet heeft namelijk nauwelijks iets opgeleverd.

Wat ik al geprobeerd heb:
- drivers opnieuw installeren in Windows 8
- drivers opnieuw installeren in Windows 7
- andere USB-apparaten geprobeerd
- verschillende BIOS instellingen

Het gaat dus om de laptop ASUS N56VZ en de externe hardeschijfbehuizing ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0.

Concrete vraag: Is hier sprake van een hardwarematig probleem en moet ik mijn laptop laten repareren of zou er softwarematig nog iets aan te doen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:18
heeft een vriend van mij ook al een keer last van gehad, drivers opnieuw installeren was al voldoende.

Nu jij dat al geprobeerd hebt gaan mijn vermoedens inderdaad uit naar een hardware matig probleem.
Wellicht kun je dit laten vallen onder garantie, of het probleem bij de producent van de externe HDD leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vrees inderdaad ook dat het een hardwareprobleem is.

Het enige waar ik nog aan zat te denken dat ik misschien in het BIOS nog iets in kon stellen waarmee ik de USB-poorten nieuw leven in kan blazen of dat het helpt het BIOS te resetten/flashen.

Misschien dat er iemand is die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt? De volgende stap voor mij is nu namelijk dat ik contact opneem met de online winkel voor reparatie of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op één USB-poort na is het gelukt om te fixen. Vanwege de garantie op de laptop is er een reparateur langs geweest en omdat het hem ook niet lukte is de laptop meegenomen voor reparatie. Waarschijnlijk wordt het moederbord vervangen.

Hopelijk krijg ik hem weer goed werkend terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Mooi dat het opgelost wordt (kostenloos?? :? ), alleen jammer toen bij mijn ASUS x53sv de power connector kapot was, hebben ze ter plekke het mobo vervangen, en een extra accu achter gelaten. omdat ze het vervelend vonden dat ik een DOD had. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, kostenloos omdat de laptop natuurlijk nog maar een maand oud is. Ook heb ik een leen-laptop gekregen. 'Toevallig' ook een ASUS N56VZ... Dat vind ik wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Dat is ook mooi, succes ermee
Pagina: 1