Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autodiscover certificaat = *.domeinnaam.nl?

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Beste Tweakers,

Naar aanleiding van dit topic. Exchange-server met poort 25 geblokkeerd.

Het volgende issue:
Er draait inmiddels succesvol een Exchange server op een particulier internet abonnement.

Als er verbinding wordt gemaakt met Exchange buiten het domein dan leidt Outlook hem keurig om naar zijn internetadres.
Dit internetadres, mail.domeinnaam.nl heeft keurig een certificaat bedoeld voor Exchange servers.

Bij het opstarten van Outlook komt er een melding naar voren van een autodiscover certificaat.
Dit autodiscover certificaat leidt naar de webhoster, een externe omgeving.
Nu staat er een *.domeinnaam.nl record in de DNS van mijn webhosting paneel.

Moet ik deze verwijderen om dit valse certificaat weg te halen? En is dit voldoende?
Heeft dit nog gevolgen voor mijn Exchange server omdat ik een particulier internet abonnement heb?

Ik heb inmiddels geïnformeerd bij de webhoster, die wou me helaas niet helpen. Meerdere zoekpogingen in Google geven aan dat het *.domeinnaam.nl record verwijderd moet worden.\

Toch wil ik graag een stukje zekerheid, het is een live omgeving. :)

Dank voor uw tijd.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Nee, je moet een autodiscover record aanmaken in de DNS bij de hostingprovider voor mensen die extern werken.

Intern doet SBS dat zelf als het goed is, maken je clients wel gebruik van de SBS server als DNS resolver? Of wijzen ze (fout) naar een externe DNS server?

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
jimbo123 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:29:
Nee, je moet een autodiscover record aanmaken in de DNS bij de hostingprovider voor mensen die extern werken.

Intern doet SBS dat zelf als het goed is, maken je clients wel gebruik van de SBS server als DNS resolver? Of wijzen ze (fout) naar een externe DNS server?
SBS server is DNS uiteraard. :)

Is alleen het creëren van het autodiscover subdomein en deze verwijzen naar de server voldoende?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Op zich zou dat voldoende moeten zijn. Lees anders bij Microsoft even wat over hoe de autodiscover service werkt. Er is meer dan genoeg over geschreven.

En Outlook heeft een mooie functie "test email autoconfiguration" dan kan je precies zien waar het fout loopt met je autodiscovery.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Het is geen 'vals' certificaat, het is gewoon een certificaat voor de SSL-website die op dat IP (bij de hoster) draait. Outlook denkt echter dat er 'autodiscover.domeinnaam.nl' draait.

Je hoeft de wildcard (*) in de DNS niet weg te halen, je hoeft enkel een 'autodiscover' A-record aan te maken dat naar hetzelfde IP-adres wijst als 'mail.domeinnaam.nl'. Dit heeft voorrang op de wildcard, Outlook gaat dan bij je SBS kijken en treft daar je Multidomein / UCC certficaat van COMODO aan en als autodiscover.domeinnaam.nl daar een geldige naam op is dan gaat het vervolgens gewoon goed :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock