HD start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 22:06
Ik zit tegenwoordig met het probleem dat mijn HD vaak niet opstart, als ik m'n computer aanzet. Ik moet het altijd een paar keer proberen en dan doet die het wel een keer.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn hardware configuratie is het laatste (half)jaar niet veranderd.

Verwijderd

Mischien stekkertje van voeding/data los?

• cire
Ik de voedingskabel en de IDE kabel naar de HD al eens verwisseld, maar dat helpt niet.

Bovendien, als de HD eens is opgestart, werkt het ook gewoon goed.

Verwijderd

Mischien zijn zijn levensjaartjes wel geteld.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 09:32 schreef eric het volgende:
Ik zit tegenwoordig met het probleem dat mijn HD vaak niet opstart, als ik m'n computer aanzet. Ik moet het altijd een paar keer proberen en dan doet die het wel een keer.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn hardware configuratie is het laatste (half)jaar niet veranderd.
Draait ie helemaal niet ... of spint ie te langzaam op waardoor je systeem al wil op starten maar geen hd vind. Er zit in je bios een functie ide delay ... kan je instellen dmv seconden wachttijd.

Je computer geeft dan je hd de tijd om op te spinnen.

Verwijderd

Of de voeding is aan zn eind. Heb ik denk ik ook last van, raar genoeg alleen als ik 2000 wil booten.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 17:12

Beaves

Usque ad Finem

Is het een oude schijf? Want bij oude HDD's kan het voorkomen dat de vloeistof hard wordt en dat daardoor de HD af en toe niet wil opspinnen.

Als het een nieuwe is, dan zou ik ff naar je controller kijken, want ik heb dit probleem ook gehad (af en toe zag de controller een HD niet meer). Eerst dacht ik dat de HD kapot was, maar later ging de externe Promise controller kapot en aangezien het probleem niet meer is teruggekeerd, moet het wel aan de Promise gelegen hebben).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• cire
Ik heb de HD gekocht op 15/01/2000, dus nog niet zo lang geleden. Het is trouwens een Seagate 20,6 7200 schijf.

Wat het opspinnen is het zo dat als ik de knop indruk om de compu aan te zetten, de HD soms wel opstart en soms niet. Dat hoor ik gewoon.

Dat heeft verder weinig te maken met het herkennen van de HD bij het opstarten van de compu.

Maar stel de voeding is aan z'n eind, waarom zou het probleem dan alleen bij het opstarten zijn en waarom de HD?

Verwijderd

Ik heb dit ook wel eens mee gemaakt met een maxtor, je hd lijkt me gewoon stuk :(

Gewoon mee terug naar de winkel gaan je hebt volgens mij 3 jaar gerantie op hd's :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)
Pagina: 1