Windows 8 Pro 64-Bit - Admin Rechten & Mail Live Tile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik moet zeggen dat Windows 8 erg goed werkt op mijn machine, echter heb ik een paar puntjes die ik niet snap/waar ik niet uit kom.

1.
De live-tile van mijn mail werkt niet, ik kan mijn mail wel openen maar de live-tile geeft niet aan of er mail is of niet.
De andere live-tiles doen het wel en werken goed, maar hoe vaak ik de mail live-tile ook uit zet en weer aan ik krijg geen mails te zien in de tile.

Iemand anders hier ook last van ?

2.
Als ik iets wil doen op de command prompt dan krijg ik te zien dat ik hier geen rechten voor heb, echter ben ik wel een administator gebruiker.
Nergens ik gebruikersbeheer vind ik een optie om mijn rechten nog verder aan te passen.
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik deze rechten aan mijzelf kan toewijzen ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 15:30
Trekkerkearl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:25:
Ik moet zeggen dat Windows 8 erg goed werkt op mijn machine, echter heb ik een paar puntjes die ik niet snap/waar ik niet uit kom.

1.
De live-tile van mijn mail werkt niet, ik kan mijn mail wel openen maar de live-tile geeft niet aan of er mail is of niet.
De andere live-tiles doen het wel en werken goed, maar hoe vaak ik de mail live-tile ook uit zet en weer aan ik krijg geen mails te zien in de tile.

Iemand anders hier ook last van ?

2.
Als ik iets wil doen op de command prompt dan krijg ik te zien dat ik hier geen rechten voor heb, echter ben ik wel een administator gebruiker.
Nergens ik gebruikersbeheer vind ik een optie om mijn rechten nog verder aan te passen.
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik deze rechten aan mijzelf kan toewijzen ?
Op puntje 1: Ga met de rechtermuisknop op de mail tile, en kijk of hij op live staat.

Op puntje 2: Geprobeerd cmd uit te voeren als administrator? Of probeer je een bewerking te doen waar je SYSTEM rechten voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
@Iadema

Ik heb de live-tile al meerdere keren aan & uit gezet en zelf de app opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.

De taken die ik op de command prompt probleem te doen zijn simpele dingen zoals BV: Defrag, cleanmgr, enz
Vroeger hoefde ik hier nooit cmd als admin voor uit te voeren...omdat ik al admin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 15:30
Trekkerkearl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:34:
@Iadema

Ik heb de live-tile al meerdere keren aan & uit gezet en zelf de app opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.

De taken die ik op de command prompt probleem te doen zijn simpele dingen zoals BV: Defrag, cleanmgr, enz
Vroeger hoefde ik hier nooit cmd als admin voor uit te voeren...omdat ik al admin was.
Hmm, de live tile weet ik dan niet. Werk cmd wel nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
als admin kan ik hem wel uitvoeren, maar dit zou niet nodig moeten zijn toch ?

Als ik een admin gebruiker ben dan zou ik die rechten al moeten hebben,
Onder Windows XP tot en met Windows 7 heb ik nog nooit een foutmelding gehad over rechten als ik iets wou doen op de command prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Trekkerkearl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:34:
@Iadema

Ik heb de live-tile al meerdere keren aan & uit gezet en zelf de app opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.[...]
Zelf deed die het bij mij ook niet totdat ik aangaf bij ellk account dat er notificaties voor dat account mochten worden weergegeven. Geen idee waarom die notificaties (de toasts) zijn gebonden aan de tile notificaties, maar ach...

De Admin-rechten zijn wat gewijzigd om het geheel wat veiliger te maken. Een admin is niet meer een echte Admin zoals dat altijd was. Resultaat is dat je soms een proces met een hogere elevation moet draaien. In het geval van CMD is het dus [win+x-> a] in plaats van [win+x -> c]

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Die optie had ik al gevonden, helemaal onderaan... maar dat werkt ook niet.
Ik kan de account wel weghalen en opnieuw toevoegen, kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gewoon Shift-Rightclick of Run As Admin kiezen, net als op een Vista/Win7 doos met UAC nog aan.
Niks bijzonders aan eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1